10 غذای نودلی جهان، که در سفر باید خورد

به گزارش مجله خزرکوه، لذتی که در غذا خوردن وجود دارد در هیچ چیز دیگری وجود ندارد. اگر شما هم جزو همین افراد هستید که از خوردن غذاها با مزه های نو ترسی ندارید و مقصد سفر بعدی تان این 10 کشور است حتما غذاهای نودلی اش را تست کنید. اینکار دو حُسن دارد: اول اینکه غذاهای نودلی جهان را تست کردید و دوم اینکه این غذاها هم خوشمزه اند و هم سریع آماده می شوند و شما وقت بیشتری برای گشت و گذار خواهید داشت. اما این 10 مدل غذا با نودل کجاها هستند و چگونه پخته می شوند؟

10 غذای نودلی جهان، که در سفر باید خورد

1) سوپ فو (Pho) ویتنام

مردم ویتنام بیشتر مواقع غذای خود را در بیرون از خانه میل می نمایند و همین علت باعث شده که غذاهایی که سریع آماده می شوند برایشان از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. اگر به ویتنام سفر نموده باشید قطعاً شما هم این کشور را کشور غذاهای خوشمزه می دانید. در ویتنام تنوع غذایی با مزه های تازه آنقدر بالاست که شما برای خوردن غذا گیج خواهید شد.

یکی از معروف ترین غذاهایی که ویتنامی ها عاشق آن هستند سوپ فو است. سوپی که از گوشت گوساله و نودل هایی که در آب گوشت هستند تهیه می شود. البته در این سوپ از انواع سبزی های معطرهم استفاده می نمایند تا مزه خوشمزه این سوپ را دوچندان کند. در تور ویتنام، پیشنهاد می کنیم حتما این سوپ را امتحان کنید...

غذای سالم وخوشمزه ویتنام چیز دیگری است.

فو در شهرهای هانوی و هوشی مین هواداران زیادی دارد. در هر ساعتی از شبانه روز به این منطقه ها سری بزنید، اشتها ی تان تحریک می شود چون بیشتر مردم خود را مهمان کاسه سوپ نموده اند و با لذت مشغول خوردن هستند.

اگر از افرادی که این سوپ را خوردند بپرسید برترین قسمت این سوپ خوشمزه کجاست بدون شک می گویند ادویه های تازه و سبزی های معطر.

این سوپ ساده اما خوشمزه در سراسر ویتنام به سادگی پیدا می شود اما به پیشنهاد بسیاری از گردشگران رستوران های محلی که صندلی هایشان را در پیاده رو قرار داده اند سوپ لذیذتری به شما خواهند داد یکی از معروف ترین این رستوران ها در هوشی مین است که Pho Binh نام دارد.

2) سوپ سایمِن (Saimin) هاوایی

Saimin متعلق به کشور چین است اما به علت مهاجرت بسیاری از چینی ها به هاوایی این سوپ، محبوب مردم هاوایی شد و هواداران زیادی پیدا کرد. سوپ از نودل تخم مرغی، داشی (نوعی طعم دهنده ژاپنی) و پیازچه تهیه می شود و یکی از غذاهایی است که سریع آماده می شود. آن قدر این غذا هوادار دارد که رستوران مک دونالد هاوایی این سوپ را به منوی غذایش اضافه نموده است. اما شما می توانید در یک رستوران محلی به نام جینز فانتین (Janes Fountain) در هونولو آن را بخورید.

مردم هاوایی عاشق این سوپ اند.

3) نودل وان تاون (Wonton) هنگ کنگ

این غذا باب دل چینی هاست که از ترکیب نودل تخم مرغی، آب گوشت یا مرغ، سبزیجات دلخواه و دامپلینگ درست می شود. دامپلینگ خمیری است که معمولا با گوشت، میگو یا ترکیبی از هردوی آن ها پر می شود. این غذا در همه جای هنگ کنگ یافت می شود به طوری که از هرخیابان گذر کنید این غذا را در رستوران هایشان خواهید دید.

بوی نودل وان تاون مست تان می نماید.

فقط یادتان باشد، در این غذا نودل زیاد پخته نمی شود. اگر مشکل معده دارید و غذاهای نیمه پخته اذیت تان می نماید این غذا را نخورید اما نگران نباشید هنک کنگ غذاهای نودلی زیادی دارد یکی دیگر از غذاهای نودلی، نودل با کوفته ماهی (Fish ball noodles) است و اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سلامتی خود در سفر هم اهمیت می دهید این غذا می تواند گزینه خوبی برای سفرتان به هنگ کنگ باشد.

4) نودل شان (Shan) میانمار

غذای نودلی میانمار غذایی است کمتر شناخته شده؛ اما هرچیزی ارزش امتحان کردن دارد چه برسد به غذا! نودل (Shan) به شرق میانمار تعلق دارد البته پخت این نودل در لائوس، تایلند و چین هم رواج پیدا نموده. زمانی که این نودل را سفارش می دهید اولین چیزی که توجه تان را جلب می نماید چسبندگی این غذاست. حتما می پرسید چرا؟ بافت چسبنده این غذا به نوع برنجش برمی شود. این غذای محبوب میانماری ها به همراه سبزیجات سرو می شود. اگر می خواهید خوشمزه ترین نودل شان را امتحان کنید به بازار Bogyoke در یانگون (Yangon)سری بزنید.

در سفرتان به میانمار این غذای نودلی خوشمزه را امتحان کنید.

5) نودل می گورنگ (Mee Goreng) اندونزی، مالزی و سنگاپور

می گورنگ با نودل های دیگری که خوردید تفاوت دارد چون هم سرخ شده و هم تند است. اگر با غذاهای تند میانه خوبی دارید این غذا را کنار سواحل بالی بخورید.

این غذای تند و تیز هوادارن زیادی در میان مردم و گردشگران دارد. نودل استفاده شده در این غذا بافتی سفت دارد، پس خوب بجوید. می گورنگ را به همراه سیر، پیاز، گوجه فرنگی و کلم چینی سرو می نمایند. این غذای خوشمزه را در کافه ها و رستوران های کوچک اندونزی و مالزی تست کنید.

این نودل هیجان انگیز را امتحان کنید.

اما اگر دنبال جای شیک تری برای خوردن می گورنگ می شد به سنگاپور رفته و در رستوران Chopsuey Cafe به همراه شاه میگو و خرچنگ تازه بخورید.

6) سوپ لاکسا (Laksa) مالزی و سنگاپور

بیشتر غذاهای نودلی که در سراسر جهان پخته می شوند سفید هستند اما رنگ نارنجی این سوپ باعث شده که لاکسا یکی از هیجان انگیزترین سوپ ها محسوب شود. ادویه اصلی این سوپ کاری است پس ممکن است تند باشد. اگر به خوردن غذاهای تند علاقه ندارید خوردن این سوپ را فراموش کنید. لاکسا از ورمیشل، نارگیل، تمر هندی و میگو تهیه می شود. این غذا محبوب مردم مالزی و سنگاپور است که امروزه به معروفیت جهانی رسیده.

تند اما خوشمزه

7) پد تاهی (Pad Thai) تایلند

این غذا معرف تایلند است اگر به تایلند سفر کردید حتما شکم تان را مهمان Pad Thai کنید. پد تاهی تایلندی در همه جا جهان سرو می شود اما اگر می خواهید مزه واقعی این غذا را بچشید مقصد بعدی سفرتان تایلند باشد. در خیابان های شلوغ بانکوک چرخی بزنید و زمانی که گرسنه شدید به سراغ خوردن پدتاهی بروید. این غذای تایلندیِ محبوب از ترکیب نودل سرخ شده، تخم مرغ، توفو(پنیر سویا)، تمر هندی، سس ماهی و میگو تهیه می شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً این غذا را به همراه آبلیمو، گشنیز و جوانه لوبیا بخورید تا طعم منحصر به فردش در زیر دندانتان باقی بماند.

غذای محبوب تایلندی ها ارزش تست کردن دارد.

8) سوپ رامن (Ramen) ژاپن

سوپ رامنِ اصل را در سفر به ژاپن بخورید. قطعا این غذا برای مسافرانی که به خوردن غذای سبک علاقه دارند مناسب است. این غذا انواع مختلف دارد مثل رامن نمکی یا رامن سس سویا. رامن یکی از اشتها برانگیزترین سوپ هایی است که اگر یکبار امتحان کنید پشیمان نمی شوید و دوباره برای خوردن این غذا به توکیو خواهید رفت.

از خوردن سوپ رامن هرگز پشیمان نخواهید شد.

9) Bibim Guksu کره جنوبی

وقتی نام سوپ نودل می آید همه ما یک بشقاب غذای گرم را تصور می کنیم که مقابلمان قرار می گیرد اما در کره جنوبی این طور نیست. این غذای محبوب در کره جنوبی سرد سرو می شود. پس از جوشاندن نودل بلافاصله آن را با آب سرد آبکشی نموده و طعم دهنده هایی مثل سرکه و سیر به آن اضافه می نمایند. این غذا مزه ترش و شیرین دارد و مطمئنیم که این مزه تازه را هرگز فراموش نمی کنید.

نودل سرد اما خوش طعم بخورید.

10) Tallarin Saltado پرو

یکی از غذای سنتی پرو تالارین سالتادو (Tallarin Saltado) است که از نودل لینگوئینی شکل درست می شود که مواد تشکیل دهنده اش مثل بقیه نودل ها پیاز، گوجه، گشنیز و گوشت گاو است. در سراسر پرو رستوران های متعددی خواهید دید که این غذا را سرو می نمایند.

در سفرتان به پرو غذای سنتی اش را از دست ندهید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1684

به "10 غذای نودلی جهان، که در سفر باید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای نودلی جهان، که در سفر باید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید