2 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان پیوستند

به گزارش مجله خزرکوه، دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه داروشناسی و سم شناسی به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان پیوستند.

2 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان پیوستند

عبدالرسول رنگرزی، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نام 2 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فهرست دانشمندان یک درصد برتر دنیا ثبت شد.

رنگرزی اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی ESI، فرزین هادی زاده و صغری مهری از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانستند در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی (Pharmacology & Toxicology) در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دنیا قرار گیرند و بدین ترتیب تعداد اعضای هیات علمی حاضر در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دنیا این دانشگاه به 16 نفر رسید.

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به رشد قابل توجه تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر این دانشگاه در ماه های اخیر اضافه کرد: در یکسال و نیم اخیر تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دانشگاه از 7 نفر به 16 نفر افزایش یافته است که نشان دهنده ارتقای کیفی پژوهش و تحقیقات و به دنبال آن افزایش میزان استنادات به مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه است.

وی توضیح داد: به لحاظ تعداد دانشمند یک درصد پراستناد برتر، پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 16 نفر دانشمند یک درصد پراستناد برتر بیشترین تعداد را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشته و پس از آن، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با 9 نفر دانشمند یک درصد پراستناد برتر قرار گرفته است.

رنگرزی یادآور شد: نتایج نظام رتبه بندی ESI (شاخص های بنیادین علم) هر دو ماه یکبار بروزرسانی می گردد و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات منتشر شده در مجلات ISI است.

وی صندلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ استنادات به مقالات دانشگاه را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، شاخص و قابل توجه دانست و اظهار کرد: مرجعیت علمی اولین بند از سیاست های کلان علم و فناوری کشور محسوب می گردد که مورد رجوع قرار دریافت یا همان استناد به فراوری علم و مقالات دانشگاه از محور های مهم مرجعیت علمی است.

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: این استنادات به نوعی نشان دهنده اثرگذاری فراوری علم دانشگاه است که توسط سایر پژوهشگران مورد ارجاع قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1190

به "2 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید