23 واحد صنعتی فعال در شهرستان دره شهر وجود دارد

به گزارش مجله خزرکوه، علی اکبر شفیع زاده در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در شهرستان دره شهر 16 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که از این میزان 5 هزار هکتار آن کشت آبی بوده و در دولت تدبیر امید در طول این دو سال، چهار هزار هکتار آن به صورت آبیاری نوین انجام گرفته است.

23 واحد صنعتی فعال در شهرستان دره شهر وجود دارد

وی اضافه نمود: در سطح شهرستان دره شهر 41 واحد صنعتی وجود دارد که از این واحدهای صنعتی تعداد 23 واحد آنها فعال است، از مهمترین صنایع در سطح شهرستان دره شهر صنعت کارخانه فراوری ترشیجات دره شهر است که صادرات آن به سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی مانند کانادا ، استرالیا و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می گردد و به عنوان صادر کننده نمونه نیز مطرح شده است.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از واحدهای فراوریی در سطح شهرستان دره شهر صنعت استیل کرد است که امیدواریم شاید تا سرانجام سال به افتتاح برسد.

شفیع زاده با اشاره به بحث گردشگری در شهرستان دره شهر گفت: در سطح شهرستان دره شهر 400 اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد که 145 اثر آن ثبت ملی و تاریخی شده، همچنین 2 اثر آن نیز در آستانه ثبت جهانی است و شهرستان دره شهر احتیاج است که از لحاظ گردشگری تقویت گردد.

وی توضیح داد: یکی از مواردی که در بحث گردشگری هم اکنون از نظر ما مهم است بحث گردشگری بام دره شهر است که فاز اول آن که پارک یادمان شهدا با اعتباری معادل 800 میلیون تومان سال جاری آغاز به کار نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 34

به "23 واحد صنعتی فعال در شهرستان دره شهر وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 واحد صنعتی فعال در شهرستان دره شهر وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید