تور ارزان استانبول: 5 موزه دیدنی در استانبول

به گزارش مجله خزرکوه، کاخ توپکاپی (Topkapi)، بارگاه امپراتوری عثمانی

در قرن پانزدهم و نوزدهم میلادی، زمانی که کاخ توپکاپی، مقر امپراتوری عثمانی بود، سلاطین و درباریان همه در این قصر زیبا زندگی می کردند. این قصر در سال 1453 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد. خزانه جواهرات و حرم سراهای خیره کننده، بیننده را با گوشه ای از زندگی سلاطین این امپراتوری آشنا می نماید. در این موزه می توانید به علاوه 4 حیاطی که در اطراف وجود دارند از حرم سراها نیز تماشا کنید. تماشا این کاخ از کارهای ضروری در تور ترکیه و سفر به استانبول است. برای بازدید از این قصر و تماشا زیبایی و شکوه آن باید حداقل نصف روز وقت بگذارید و تک تک تالارها و اتاق های آن را ببینید.

تور ارزان استانبول: 5 موزه دیدنی در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

ساعات کار و بازدید از این موزه:

از ماه آوریل تا اکتبر، روزهای چهارشنبه تا دوشنبه، از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

از ماه نوامبر تا آوریل، روزهای چهارشنبه تا دوشنبه، از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر

مسجد تاریخی و باشکوه ایاصوفیه

یکی از برجسته ترین و پر بازدید ترین موزه های جهان، ایاصوفیه است که مجموعه باشکوهی از تاریخ و هنر و معماری را گرد هم آورده است. این مکان قبل از فتح استانبول به وسیله سلطان محمد، مدت 916 سال ، کلیسا بود و سپس به مسجد تبدل شد. این مکان تاریخی در سال 1935 به موزه تبدیل شد و از آن تاریخ تابه حال پذیرای تعداد بی شماری از گردشگران تور استانبول از سراسر جهان است. ستونی به نام ستون آرزو در این مکان وجود دارد که افراد با چرخاندن انگشت شستشان در حفره این ستون، آرزو می نمایند. بر اساس افسانه ها، این ستون با قدرت فرشتگان متبرک شده است.

ساعات کار و بازدید از این موزه:

از ماه آوریل تا اکتبر، هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

از ماه نوامبر تا آوریل، هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آب انبار شگفت انگیز Basilica Cistern

یکی از شگفت انگیز ترین بناهای تاریخی استانبول، Basilica Cistern است که در نزدیکی ایاصوفیه واقع شده است. این مکان یک مخزن آب زیرزمینی وسیع است که گنجایشی معادل صدهزار تن آب دارد. این آب انبار 336 ستون دارد که دو تای آن ها به شکل سر مدوسا (Medusa) طراحی شده اند. مدوسا یکی از گورگون ها (gorgons) یا موجودات افسانه ای در اساطیر یونانی است و برای حفاظت از این بنای ارزشمند در ستون های آن طراحی شده است. در این آب انبار، این فرصت را در اختیار خواهید داشت تا مانند سلاطین یا شاهزادگان ترک، لباس بپوشید و با پس زمینه شگفت انگیز این بنای با شکوه عکس بگیرید.

ساعات کارو بازدید از این موزه:

از ماه آوریل تا اکتبر، هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 و سی دقیقه بعد از ظهر

از ماه نوامبر تا آوریل، هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 و سی دقیقه بعد از ظهر

موزه باستان شناسی استانبول، سه موزه در یک موزه

موزه باستان شناسی استانبول که مجموعه ای از سه موزه است، در پارک Gülhane در نزدیکی کاخ توپ قاپی واقع شده است. این مجموعه متشکل از موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه هنر اسلامی است. بیشتر از یک میلیون شیء تاریخی از سراسر جهان در این مجموعه گردآوری شده اند که نمایانگر تمدن های پیشین هستند. این موزه در قرن نوزدهم و به منظور مدرن کردن امپراتوری عثمانی با غربی کردن ظاهر شهر، ساخته شد. وقت کافی را برای بازدید از این موزه اختصاص دهید چراکه چیزهای زیادی برای یادگرفتن و تماشا در این موزه وجود دارد.

ساعات بازگشایی و بازدید از این موزه:

از ماه آوریل تا اکتبر، هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر

از ماه نوامبر تا آوریل، هر روز از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر

کاخ دلمه باغچه (Dolmabahçe Palace)، بزرگ ترین کاخ ترکیه

این کاخ در سال 1856 به وسیله سلطان عبدالمجید ساخته و به سه قسمت تقسیم شده است: تالار تشریفات، حرم سرای امپراتوری و ساختمان های دولتی. این کاخ زیبا که مشرف به تنگه بسفر (Bosphorus) است، لنگرگاه ناوگان عثمانی بوده است.

باغ های پادشاهی و کاخ های تابستانی کوچک، این منطقه را به مجموعه ای از قصرها تبدیل نموده اند. تاثیرات و نشانه هایی از فرهنگ غرب نیز در معماری و تزیینات این کاخ به وضوح دیده می گردد. در سفر به ترکیه حتما از این کاخ تماشای و لوسترها و فواره های بی نظیر آن تماشا کنید. البته اگر نمی خواهید وقت تان را در صف های طویل تهیه بلیط تلف کنید، از قبل بلیط رزرو کنید.

ساعات کار و بازدید از این کاخ:

سه شنبه و چهارشنبه و آدینه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 4 بعداز ظهر

منبع: The Culture Trip

منبع: کجارو
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1447

به "تور ارزان استانبول: 5 موزه دیدنی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: 5 موزه دیدنی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید