50 هزار واحد مسکونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد احتیاج به مقاوم سازی دارند

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان احتیاج به مقاوم سازی دارند.

50 هزار واحد مسکونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد احتیاج به مقاوم سازی دارند

جهت دریافت خدمات آلاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

حسین جنتی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: 50 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان احتیاج به مقاوم سازی دارند و 42 هزار واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی مقاوم سازی شده اند.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای هر واحد روستایی مبلغ 400 میلیون ریال است، اظهارکرد: بانک های مسکن، سپه، ملی، رفاه، تجارت، ملت و کشاورزی برای مقاوم سازی خانه های روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می نمایند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدت زمان پرداخت وام 18 ماه است که بنا به درخواست بنیاد مسکن تا 36 ماه تمدید می گردد.

جنتی توضیح داد: دوران فروش اقساطی که همان مدت زمان پرداخت اقساط وام مسکن می باشد برابر با 180 منهای دوران ساخت که بین 6 ماه تا 36 ماه است، بستگی به مدت ساخت واحد احداثی توسط متقاضی دارد.

وی ادامه داد: در امسال مبلغ 168 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص اعتبار برای خانه های روستایی استان داده شده که تا به امروز 141 میلیارد و 800 میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: بنیاد مسکن از سال گذشته تا به امروز تعداد 4206 واحد مسکونی در روستاهای این استان احداث نموده است.

جنتی توضیح داد: برای هر واحد مسکونی مبلغ 40 میلیون تومان وام کم بهره از محل اعتبار طرح ویژه بهسازی و برای واحدهای ناشی از سیل که تعداد 646 واحد بوده پرداخت شده است. مبلغ 40 میلیون تومان وام و 10 میلیون تومان بلاعوض نقدی و 6 میلیون تومان هزینه اسکان پرداخت شده است.

وی تاکید نمود: برای واحدهای شهری که 6 واحد بوده است 50 میلیون تومان وام و یک میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی و آسیب پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و جذاب برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستایی، ایجاد تحرک در چرخه فراوری مسکن روستایی و کوشش در بهینه سازی مصرف سوخت از مهم ترین هدف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان است.

جنتی اعلام کرد: نهاد بهسازی و بازسازی مسکن روستایی برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پبش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه های آسیب پذیر روستایی و هم چنین بازسازی مناطق سانحه را در دستور کار خود داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 661

به "50 هزار واحد مسکونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد احتیاج به مقاوم سازی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 هزار واحد مسکونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد احتیاج به مقاوم سازی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید