اسکای ول خودرو برقی کرمان خودرو معرفی گردید، یک چینی ناشناخته اما گران تر از تسلا!

به گزارش مجله خزرکوه، اسکای ول یک خودروی تمام برقی محصول مشترک دو شرکت کرمان خودرو و مپنا است. این کراس اوور تمام برقی یک محصول بی نام و نشان چینی اما با قیمتی فراتر از یک تسلا است. مشخصات فنی این خودرو چیست و چگونه قیمت گذاری شده است؟

اسکای ول خودرو برقی کرمان خودرو معرفی گردید، یک چینی ناشناخته اما گران تر از تسلا!

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: خودرو برقی اسکای ول یک کراس اوور تمام الکتریکی (EV) است که قادر به فراوری 150 کیلووات (202) اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو محصول مشترکی بین شرکت کرمان خودرو و مپنا است که در شرکت سومی به نام نبکا که ظاهرا مختص این خودرو تاسیس شده است، مونتاژ خواهد شد.

فیلم معرفی اولین خودرو برقی در ایران را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:

مطابق کاتالوگ رسمی منتشر شده به وسیله شرکت نبکا، پک باتری 72Kw این خودرو با شارژر سریع 380 ولت (غیر قابل مالکیت شخصی) در طی مدت 35 دقیقه از سی درصد به 80 درصد می رسد. این در حالی است که فقط چهار ایستگاه شارژ سریع در کشور وجود دارد که تمام آن ها هم در شهر تهران هستند.

از زمان شارژ این خودرو در منزل (شبکه خانگی) اطلاعاتی منتشر نشده است. اما به گفته یکی از مسوولان، این خودرو ظرف مدت 9 الی 10 ساعت به شارژ کامل می رسد. البته پک های باتری به شدت به نوسانات برق حساسند و شارژ این خودرو هنگام شارژ با شبکه پر نوسان داخلی متوقف می گردد. در نتیجه زمان شارژ کامل این خودرو به وسیله شبکه شهری کاملا نامشخص است!

اما مشخصات دقیق اسکای ول و بازار هدفش چیست؟

برای مطلعی از جزئیات هزینه واردات خودرو ویدیوی کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس را از دست ندهید:
ناشناخته ای گران تر از تسلا!

خودرو اسکای ول با نام دقیق Skywell ET5 محصولی از شرکت نوپای Skyworth تاسیس شده در سال 2017 در شهر نانجینگ چین است. این شرکت فراوری کننده پک های باتری و خودروهای الکتریکی است که تنها محصولش هم همین اسکای ول است.

این خودرو از یک موتور الکتریکی مرکزی (Central) که در قسمت جلو قرار گرفته است، استفاده می نماید. این موتور به یاری پک باتری 72Kw قادر به فراوری 202 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور است. این توان به چرخ های جلو منتقل می گردد. وزن این خودرو 1880 کیلوگرم است. پیمایش این خودرو 520 کیلومتر در شرایط خوش بینانه اعلام شده است. شتاب صفر تا 100 اسکای ول 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر بر ساعت است.

اما قیمت این خودرو از سوی شرکت نبکا دو میلیارد و 790 میلیون تومان اعلام شد که با نرخ تبدیل ارز، قرار است با قیمت 56 هزار دلار به دست مشتریان ایرانی برسد. این در حالی است که فول ترین نسخه تسلا مدل 3 با شتاب صفر تا 100 سه ثانیه، حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت و از همه مهم تر پشتیبانی ابَر شرکت تسلا، تنها 40 هزار دلار قیمت دارد! قیمت اسکای ول ET5 در چین تنها 23 هزار دلار است.

امکانات و مشتریان احتمالی

اسکای ول ET5 به امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، رانندگی اتوماتیک سطح 2.5، مانیتور، رادار، صندلی برقی، چراغ های لیزری و انبوهی از آپشن های روز مجهز است.

با کلیک روی این لینک از ریز امکانات و تجهیزات این خودرو مطلع شوید.

اما چه کسانی حاضرند حدود سه میلیارد تومان برای خودروی برقی بپردازند که هنوز امکان شارژ آن فراهم نیست؟ بدون شک عموم مشتری های ایرانی که دغدغه داشتن خودرو دارند جهت صرفه جویی در مصرف انرژی یا هوای پاک چنین خودرویی را نمی خرد. ممکن است تنها افراد ثروتمندی که یکی از اهداف زندگی شان خرید یک خودروی تمام برقی به هر قیمتی است، مشتریان این خودرو باشند.

برای اولین بار در ایران ترمز محصولات ایران خودرو تست شدند. تماشا این فیلم در یوتیوب خبرنگاران پلاس را از دست ندهید:
کاسه ای زیر نیم کاسه است؟

اما جدای از نبود زیرساخت های برقی برای شارژ خودروهای الکتریکی، نکته مهم در وجود اصرار و تبلیغات عجیب شرکت های مپنا، کرمان خودرو، مدیران خودرو و… به مونتاژ چنین خودروهایی، صفر بودن تعرفه واردات خودروهای برقی در قانون است.

در نهایت اگر قرار بر استفاده از خودروهای تمام برقی به عنوان فعالیتی دوست دار محیط زیست و یا ورود خودروهایی با تعرفه واردات صفر هست، باید مشوق هایی برای خرید این خودروها برای خریداران در نظر گرفته گردد. اما شاهد آن هستیم که خودرویی مانند اسکای ول که در چین تنها 23 هزار دلار قیمت دارد، آن هم برای یک مصرف کننده و نه شرکتی که خرید عمده انجام می دهد، در کشور ما قرار است بیش از 56 هزار دلار فروخته گردد! آیا این خودرو اصلا مشتری خواهد داشت؟ یا ماجرا چیزی غیر از مونتاژ و فروش خودرو است؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

منبع: بیت ران
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1844

به "اسکای ول خودرو برقی کرمان خودرو معرفی گردید، یک چینی ناشناخته اما گران تر از تسلا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکای ول خودرو برقی کرمان خودرو معرفی گردید، یک چینی ناشناخته اما گران تر از تسلا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید