خودروهای مالی بازار ایران را بشناسید ، قیمت و اسامی خودروها

به گزارش مجله خزرکوه، در شرایط کنونی بازار خودرو، خریداران در پی گزینه های مالی می گردند؛ اما به صرفه ترین خودروهای مالی بازار ایران کدامند؟

خودروهای مالی بازار ایران را بشناسید ، قیمت و اسامی خودروها

به گزارش خبرنگاران به نقل از گجت نیوز، صنعت خودروسازی ایران توان فراوری خودروهای لوکس و گران قیمت را ندارد و خودروهای مجهز و لاکچری که بعضاً در خیابان های شهر دیده می گردد یا وارداتی هستند یا مونتاژ شرکت های خصوصی! در هر صورت اغلب خودروهایی که آبی پوشان و نارنجی پوشان جاده مخصوص فراوری و عرضه می نمایند، در رده خودروهای مالی و ارزان قرار می گیرند.

با وجود این که اغلب خودروهای بازار ایران مالی محسوب می شوند، ولی باز هم قشر میانه توانایی خرید آنها را ندارند و به همین خاطر باید به گزینه های محدود روی میز تن بدهند و ناچار محصولاتی بی کیفیت ولی ارزان قیمت بخرند. شاید بتوان گفت تمام کسانی که در صدد خرید خودرو هستند به نوعی همه سرمایه و پس انداز خود را جمع آوری نموده و می خواهند با خرید خودرو از آن استفاده نمایند.

انصاف نیست که با پرداخت هزینه های نسبتاً هنگفت خودرویی بخریم که امکانات و مشخصات فنی خوبی ندارد. در این مقاله قصد داریم محصولاتی را معرفی کنیم که مالی تر از سایر گزینه های داخل هستند و می توانید برای خرید روی آنها حساب باز کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید یک خودروی مالی که از هر لحاظی گزینه خوبی باشد باید هزینه های کم فراوری و منطقی را در نظر گرفت. در بازار داخلی اغلب مشتریان برای این که خودرو بخرند سعی می نمایند دنبال گزینه ای ارزان باشند که هم استهلاک کمتری داشته باشد و هم هزینه های سرویس نگهداری و تعمیر آن کم باشد. خودرویی مالی محسوب می گردد که ویژگی های مذکور را داشته باشد.

گفتیم که مولفه های خودروی مالی و ارزان عبارتند از: مصرف سوخت پایین، هزینه استهلاک کم و بازار لوازم یدکی مناسب با قیمت مناسب. امروزه قیمت سوخت در کشورمان به شدت افزایش یافته و برای ایندکه از نظر مصرف سوخت دچار مشکل نشویم باید خودرویی بخریم که مقدار سوختی که مصرف می نماید پایین باشد.

اگر خودرویی که خریداری می کنید استهلاک بالایی داشته باشد، باید مدام با ماشین زیر پای خود در تعمیرگاه باشید و هزینه های هنگفتی را متحمل شوید. اولین مولفه ای که برای خریداران خودروی مالی مهم است، مصرف سوخت ترکیبی آن خودرو خواهد بود. مورد بعدی که مد نظر تمامی مشتریان خواهد بود، قیمت قطعات و لوازم یدکی آن خودرو است.

به طور کلی مشتری که میخواهد خودروی مالی بخرد بیش از آن که دنبال امکانات و آپشن های رفاهی باشد، در پی انتخابی است که مشخصات فنی سالم و مناسبی داشته باشد و هزینه های نگهداری آن سرسام آور نباشد. اگر قرار باشد امکانات رفاهی بخواهید باید سراغ محصولاتی بروید که خودروساز هم برای آنها هزینه بیشتری نموده و دیگر نمی توان نام آن خودروها را مالی و ارزان قیمت گذاشت.

1.جک J5 - کرمان موتور

قیمت: 250 تا350 میلیون تومان

یکی از رجحانن سدان هایی که می توان در بازار ایران یافت، جک جی 5 است. این خودروی مالی می تواند برای مشتریان گزینه مجذوب کننده و در عین حال کم استهلاکی محسوب گردد. البته جک J5 را می توان جزو رجحانن و به صرفه ترین خودروهای وارداتی به حساب آورد، وگرنه قیمت آن در قیاس با سایر محصولاتی که معرفی خواهیم کرد، بیشتر است.

دلیل استهلاک پایین این خودروی سدان، استفاده از قطعات محکم و با دوام در بدنه است که به طور کلی سایر هزینه ها را کاهش می دهد. شرکت کرمان موتور پیروز شد به یاری شرکت پینین فارینا این محصول مالی را روانه بازار نمایند. قیمت این خودرو مهم ترین مولفه ای است که باعث استقبال خوب از آن شده است.

قیمت 250 الی 350 میلیون تومانی جک جی 5 در کنار مصرف سوخت پایین و استهلاک کم باعث شده مشتریان ایرانی خواستار آن باشند. نسخه دنده ای این محصول به طور ترکیبی تنها 6.6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید و نسخه گیربکس اتوماتیک آن 7.6 لیتر سوخت مصرف خواهد نمود.

از دیگر مولفه های مهمی که خریداران را جذب این سدان نموده، طراحی ظاهری آن است. خوشبختانه از نظر ایمنی، جک J5 در سطح مناسبی قرار گرفته و پیروز شده از موسسه انکپ چین 5 ستاره ایمنی دریافت کند. خودروی سدان کرمان موتور مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که می تواند حداکثر قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن متر را فراوری کند.

از جمله امکانات رفاهی و آپشن های این خودرو می توان به سیستم ترمز و کنترل پایداری جلو دیسکی دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده و عقب دیسکی ABS و EBD، سیستم اتوماتیک تهویه مطبوع، رینگ 16 اینچی اسپرت آلومینیومی، چراغ های هالوژنی جلو و عقب، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، آینه های جانبی دارای گرم کن، اخطار دهنده فشار باد لاستیک ها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سانروف اشاره نمود.

2. ساینا - گروه خودروسازی سایپا

قیمت: 190 الی 198 میلیون تومان

گروه خودروسازی سایپا به نسبت رقیب قدرتمند داخلی خود، ایران خودرو، محصولات مالی و ارزان بیشتری دارد. یکی از رجحانن خودروهایی که می توان در رده مالی و ارزان قیمت جای داد، ساینا است. این محصول دارای تیپ های مختلفی در بازار است و در دو نوع دنده ای و اتوماتیک راهی بازار می گردد.

ساینا معمولی مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که می تواند قدرت 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر را فراوری کند. سیستم انتقال قدرت در این خودروی مالی گیربکس دستی 5 سرعته یا گیربکس اتوماتیک 4 سرعته است. ساینا قادر است تنها در عرض 14 ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

از نظر مقدار سوختی که این سدان مصرف می نماید، ساینا نسبت به رقبای خود رجحان معمولی و یکسانی دارد و در هر 100 کیلومتر حدود 8 لیتر بنزین مصرف می نماید. یکی از مهم ترین معایبی که می توان برای سایپا ساینا در نظر گرفت، وزن زیاد و ابعاد بزرگ آن است و همین عوامل باعث می شوند جلوی شتاب خودرو گرفته گردد و سرعت و چالاکی آن از بین برود.

طراحی ظاهری این خودروی مالی از گروه سایپا جوان پسند و مناسب ارزیابی می گردد و برعکس خودروهایی مثل رنو ال 90 و پراید مجهز به یک سری امکانات رفاهی خواهد بود. قیمت این خودرو هم اکنون حوالی 190 تا 198 میلیون تومان است. از جمله امکانات رفاهی می توان به سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع، آینه های جانبی با تنظیم برقی، گرم کن شیشه عقب و نمایش دمای محیط بیرون اشاره نمود.

3. رنو ال 90 - ایران خودرو

قیمت: 250 الی 350 میلیون تومان

کلاس خودرویی ال 90 سدان است، ولی طراحی نسبتا متفاوتی با سدان های معمول بازار دارد. رنو L90 جزو خودروهای مالی است که هم بدنه محکم و استواری دارد و هم از نظر هزینه ها و مصرف سوخت مناسب و ارزان ارزیابی می گردد. همان طور که می دانید خودروی مستحکم و با دوام در درازمدت هزینه های کمتری روی دوش مشتریان خواهد گذاشت.

علاوه بر ایران خودرو، دو شرکت خودروسازی سایپا و پارس خودرو اقدام به مونتاژ نمونه های دیگری از رنو ال 90 نموده اند. تندر 90 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری است که می تواند حداکثر قدرت 105 اسب بخار را فراوری کند. نیروی این موتور 16 سوپاپه به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می گردد.

بر اساس ارزیابی های به عمل آمده از L90، در عرض 10 تا 11 ثانیه می تواند از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی شبیه خودروی تیبا و در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر بوده است. بعلاوه استحکام بالای بدنه و شاسی ها باعث شده رنو ال 90 از امنیت کافی برخوردار باشد و از موسسه ENCAR سه ستاره از مجموع 5 ستاره را دریافت کند.

خودروی سدان مذکور که به وسیله آبی پوشان جاده مخصوص راهی بازار شده دارای تیپ های مختلفی است و هر یک از تیپ ها از لحاظ دارا بودن یک سری امکانات رفاهی و آپشن ها با دیگری متفاوت هستند. این خودرو در نمونه های دست دوم و کارنموده هم هواداران خاص خود را دارد. از جمله امکانات رفاهی ال 90 می توان به سیستم شیشه با بالابر برقی و عقب سیستم روشنایی مه شکن در عقب و تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل به علاوه سیستم تهویه مطبوع اشاره نمود.

4. تیبا - سایپا

قیمت: 170 الی 180 میلیون تومان

مهم ترین ویژگی سایپا تیبا، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین آن است و بر اساس همین دو عامل می توان گفت جزو به صرفه ترین محصولات شرکت خودروسازی سایپا به شمار میرود. این خودرو دو مدل در بازار دارد. نسخه اول تیبا در سال 87 و نسخه دومی آن در سال 93 وارد بازار شد.

می توان گفت محبوب ترین نمونه تیبا، مدل EX است که نسخه ارتقا یافته و فیس لیفت پراید محسوب می گردد. بعضی قطعات تیبا را از روی خودروهایی نظیر رنو ال 90 و کیا ریو برداشته اند. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 8 سوپاپه است که می تواند قدرت 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر را فراوری کند.

نیروی محرکه در این خودرو به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد و می تواند در عرض 13.5 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بنابراین در شرایط سخت مالی کنونی اگر نمی خواهید خودروی پراید خریداری کنید، می توانید به فکر نسخه ارتقا یافته آن، تیبا باشید.

طراحی ظاهری تیبا جالب است، ولی در نهایت بسته به سلیقه مشتریان می تواند زیبا یا زشت باشد. محصول سایپا هم در مدل هاچ بک راهی بازار شده و هم در نسخه سدان و هیچ تفاوتی بین این دو نمونه دیده نشده است. باک تیبا ظرفیت 41 لیتر بنزین دارد و در مسیرهای درون شهری به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9 لیتر سوخت مصرف می نماید، اما در جاده های برون شهری نظیر آزادراه و بزرگراه می تواند مقدار مصرف سوخت خود را به رقم 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند و استاندارد آلایندگی یورو 4 دارد. قیمت تیبا هم اکنون بین 170 تا 180 میلیون تومان است.

بعلاوه از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم روشنایی عقب مه شکن، سنسور پارک خودرو، سیستم برقی آینه، دوربین دید عقب و بالاخره سیستم صوتی تصویری مولتی مدیا اشاره نمود.

  • تصاویر | رجحانن شاسی بلندهای زیر یک میلیارد تومان بازار ایران را بشناسید ؛ از چری تیگو تا هایما اس
  • اطلاعیه مهم سایپا درباره یک خودروی ایرانی
  • این 3 خودرو بیشترین افزایش قیمت را در نیمه نخست سال داشتند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1687

به "خودروهای مالی بازار ایران را بشناسید ، قیمت و اسامی خودروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای مالی بازار ایران را بشناسید ، قیمت و اسامی خودروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید