8 نوزاد حیوان عجیبی که شبیه والدین شان نیستند!

به گزارش مجله خزرکوه، بعضی از حیوانات، مانند اسب ها و فیل ها، زمانی که به جهان می آیند شما دقیقا میتوانید تصور کنیدکه آن ها شبیه والدین بالغشان خواهند بود. اما جهانی حیات وحش همواره ما را سوپرایز می نماید. بله در بعضی از گونه ها وقتی نوزادی متولد می گردد هیچ شباهتی به والدین خود ندارد.

8 نوزاد حیوان عجیبی که شبیه والدین شان نیستند!

به گزارش فرادید، در این گزارش 8 حیوان را به شما معرفی می کنیم که این ویژگی را دارند یعنی تفاوت ظاهری با والدین تا زمانی که بالغ شوند. تا انتها این مطلب خواندنی با ما همراه باشید:

تاپیر (گونه ای از پستانداران شبیه خوک)

هنگامی که تاپیر ها متولد می شوند، پوستی راه راه و به رنگ قرمز متمایل به قهوه ای دارند که آن ها را شبیه هنوانه می نماید. این نشانه های ظاهری به نوزادان یاری می نماید تا بتوانند خود را در جنگل به راحتی پنهان نمایند. البته بینی مشابهی از کودکی تا بزرگسالی دارند. تاپیر ها از قد کوتاه، اما چابک و سریع خود برای گرفتن شاخه ها و چیدن میوه هااستفاده می نمایند. با وجود اینکه تاپیر های بالغ در سرتاسر دنیا از نظر ظاهری متفاوت هستند، اما همه نوزادان پوستی راه راه دارند.

امو (شترمرغ استرالیایی)

وقتی جوجه های امو از تخم خود بیرون می آیند، پر های آن ها با نوار ها و لکه های کرم و قهوه ای پوشیده شده اند که به آن ها یاری می نماید از دید شکارچیان پنهان شوند. چند لحظه پس از خروج از تخم جوجه ها می توانند راه بروند. حدود سه ماهگی، الگوی رنگی راه راه بدن جوجه ها کم کم محو می گردد.

پاندا

این خرس های بامزه ممکن است در بزرگسالی با عنوان خرس های غول پیکر شناخته شوند، اما هنگام تولد بسیار کوچک ومینیاتوری هستند. بچه پاندای غول پیکر که توله نامیده می گردد، در هنگام تولد به مقدار یک توپ است. مقدار بدن تنها تفاوت بین مادر و توله نیست.

در حالی که پاندای بالغ به خاطر پوست سیاه و سفیدش شناخته شده ترین خرس دنیا است، توله کوچک صورتی و کاملاً فرق دارد. توله پاندا پس از اولین هفته زندگی خود، زمانی که لکه های سیاه مشخصی در اطراف چشم ها، گوش ها، شانه ها و پا ها ظاهر می گردد، آغاز به ایجاد تغییر در ظاهر می نماید. توله ها چشمان خود را در حدود سه هفتگی باز می نمایند و پس از سه تا چهار ماه می توانند به تنهایی حرکت نمایند.

قورباغه

دگردیسی تبدیل شدن بچه قورباغه به قورباغه بالغ فرآیند شگفت انگیزی در حیات وحش است. بعد از بیرون آمدن نوزادان از تخم ها، قورباغه ها بیشتر شبیه ماهی هستند. بعد از حدود یک هفته، آن ها می توانند شنا نمایند و غذا بخورند، اما پا های آن ها شش تا نه هفته تشکیل نمی گردد. هنگامی که پای قورباغه ها رشد می نماید، بسیار شبیه به والدین خود می شوند، به خصوص در حدود 12 هفتگی، زمانی که دم آن ها می افتد.

فوک

توله های فوک در بدو تولد کاملاً شبیه فوک هستند، اما با پوستی زرد که پس از چند روز به رنگ سفید کرکی در می آیند. در این دوران است که نوزادانی که هنوز نمی توانند شنا نمایند بیشتر آسیب پذیر هستند. پوست سفید به آن ها یاری می نماید تا با محیط برفی خود ترکیب شوند و شکارچیان را از خود دور نمایند.

با این حال، ظاهر آن ها نیز آن ها را به هدفی مهم برای شکارچیان تبدیل می نماید. خز توله ها در عرض چند هفته آغاز به ریختن می نماید و تا سال پنجم به آرامی ظاهر آن ها تغییر می نماید. در بزرگسالی، فوک ها دارای الگو های ظاهری مختلفی هستند: نر ها سر های تیره و لکه هایی تیره تر روی بدن خود دارند.

قو

بچه قو یا سیگنت ها به علت تغییر شکلشان از بدو تولد تا بزرگسالی معروف هستند. جوجه ها به رنگ قهوه ای کرکی یا خاکستری با منقار تیره متولد می شوند. قو های بالغ کاملا سفید و دارای منقار نارنجی روشن و گردنی بلند هستند.

میمون لوتانگ

میمون لوتانگ یک میمون از دنیای قدیم است که در جنوب شرقی آسیا یافت می گردد. این میمون به علت رنگ بدنش که سیاه است و از خاکستری تا خاکستری قهوه ای و سیاه را در بر می گیرد، اینگونه نامگذاری شده است. اما نوزادان تازه متولد شده دارای خز نارنجی با صورت، پا و دست سفید هستند. رنگ پوست نوزادان مانند بزرگسالان به سرعت سیاه می گردد، اما خز نارنجی خود را سه تا پنج ماه حفظ می نمایند.

شاه کرکس

تعداد بسیار کمی از پرندگان در بدو تولد شبیه والدین خود هستند. پر ها معمولاً از یک رنگ آغاز نمی شوند و اغلب شناسایی آن ها را سخت می نماید. جوجه های شاه کرکس تا چهارسالگی بدنی با پر های کاملا سفید و سری یکدست سیاه دارند. شاه کرکس های بالغ نر و ماده بدنی با پر های سیاه و سفید دارند و پوست سر آن ها تا گردن بسیار رنگارنگ با سایه های روشن زرد، صورتی، قرمز و نارنجی است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1758

به "8 نوزاد حیوان عجیبی که شبیه والدین شان نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نوزاد حیوان عجیبی که شبیه والدین شان نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید