تور آلمان ارزان: آلمان برای تقویت مشارکت هسته ای در ناتو از آمریکا جنگنده می خرد

به گزارش مجله خزرکوه، خبرگزاری آلمان از زمینه سازی دولت نو این کشور برای خرید جنگنده های آمریکایی به عنوان جایگزین برای ناوگان تورنادوهای قدیمی که امکان مشارکت هسته ای بیشتر با ناتو را برای برلین فراهم می نماید، اطلاع داد.

تور آلمان ارزان: آلمان برای تقویت مشارکت هسته ای در ناتو از آمریکا جنگنده می خرد

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان آماده سازی دو پروژه تسلیحاتی بحث برانگیز در آلمان را شروع نموده است.

خبرگزاری آلمان با استناد به محافل دولتی در آلمان اطلاع داد که این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درباره پروژه جایگزین برای تورنادوهای قدیمی آلمان صحبت نموده است.

آنگرت کرامپ کارن بائر، سلف لامبرشت پیش از این، تصمیم گرفته بود که جنگنده های اف 18 آمریکایی را به عنوان جانشینی برای ناوگان تورنادوهای 40 ساله ارتش آلمان خریداری کند. خرید این مدل جنگنده های آمریکایی امکان مشارکت هسته ای آلمان در ناتو با سلاح های آمریکایی را ممکن می سازد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، صدور گواهینامه مدل یوروفایتر اروپایی برای این منظور به صرف وقت و نیروی بیشتری احتیاج دارد و در زمان قابل پیش بینی غیر ممکن به نظر می رسد.

طرح بازدارندگی هسته ای ناتو این مسئله را پیش بینی می نماید که متحدان در صورت وقوع جنگ به سلاح های هسته ای آمریکا دسترسی پیدا نموده و بتوانند بمب ها را به منطقه هدف منتقل نمایند.

بعد از مذاکرات شولتز با لامبرشت چندین دستور آزمایشی در این باره داده شده است. هدف این است که یک بار دیگر این مسئله روشن گردد که آیا خرید جنگنده های مدرن تر آمریکایی اف 35 می تواند به عنوان جایگزین مطرح گردد و آیا یورو فایتر اروپایی به عنوان جایگزین بعدی برای ناوگان تورنادوهای قدیمی آلمان می تواند در نظر گرفته گردد. بعلاوه مراحل و توالی لازم برای تسلیح پهپاد های نو ارتش آلمان موسوم به هرون تی پی هم باید معین گردد.

احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرات در ماه نوامبر در قرارداد ائتلافی خود توافق کردند امکان تسلیح پهپادها را فراهم نمایند.

در این توافق آمده است: این پروژه می تواند در حفاظت از نیروهای آلمانی مشارکت نماینده در عملیات های خارجی یاری کند.

سه شریک دولت ائتلافی در آلمان بعلاوه توافق کردند در شروع بیستمین دوره قانونگذاری یک سیستم جانشین برای جنگنده های قدیمی تورنادو را تهیه نمایند.

در این توافق آمده است: ما از فرآیند تهیه و صدور گواهینامه برای این منظور با در نظر گرفتن مسئله مشارکت هسته ای آلمان به صورت عینی و با قاطعیت حمایت خواهیم کرد.

مسئله مشارکت هسته ای آلمان در ناتو اخیرا به موضوعی مورد مناقشه و بحث برانگیز در آلمان تبدیل شده بود. بر این اساس در پایگاه هوایی بوشل واقع در منطقه آیفل باید 20 بمب هسته ای B61 آمریکا مستقر گردد که امکان وصل شدن زیر تورنادوهای آلمانی را دارد.

آنالنا بائر بوک، وزیر امور خارجه آلمان هم چندی پیش بعد از ملاقات با همتای سوئدی خود در استکهلم مسئله مشارکت هسته ای و هم زمان خلع سلاح هسته ای را دو موضوع مرتبط و نه متناقض با هم ارزیابی نموده و هیچ تناقضی در پایبندی به مشارکت هسته ای ناتو و مبارزه این ائتلاف با خلع سلاح اتمی ندانست.

نیروهای نظامی آلمان و 13 کشور دیگرعضو ناتو هم چندی پیش مانور سالانه خود برای دفاع از این منطقه در صورت وقوع جنگ هسته ای را برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1510

به "تور آلمان ارزان: آلمان برای تقویت مشارکت هسته ای در ناتو از آمریکا جنگنده می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: آلمان برای تقویت مشارکت هسته ای در ناتو از آمریکا جنگنده می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید