آلمان به دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2

به گزارش مجله خزرکوه، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت آلمان در صورت ادامه یافتن کوشش های آمریکا برای به بن بست کشاندن پروژه گازی نورد استریم2، رایزنی برای اقدام هماهنگ اتحادیه اروپا علیه آمریکا را در دستور کار قرار خواهد داد.

آلمان به دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری بلومبرگ روز پنج شنبه گزارش داد که دولت آلمان آماده است در صورت ادامه یافتن کوشش های دولت آمریکا برای به بن بست کشاندن یک پروژه بزرگ انتقال گاز از روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم2 به وسیله وضع تحریم های جدید علیه این پروژه، اقدامات تلافی جویانه ای علیه آمریکا انجام دهد.

منابع مطلع در دولت آلمان به خبرنگار بلومبرگ گفته اند که دولت آنگلا مرکل اعمال فشار بر اتحادیه اروپا به منظور اتخاذ یک تصمیم هماهنگ برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2 را در دست آنالیز دارد.

بر اساس یکی از گزارش های وزارت اقتصاد و دارایی جمهوری فدرال آلمان که به رؤیت خبرنگار بلومبرگ رسیده، دولت آلمان میخواهد به دولت های اروپایی هشدار دهد که چنین اقداماتی از سوی دولت آمریکا یک بدعت است و می تواند در آینده تعداد بسیار بیشتری از شرکت های آلمانی و اروپایی و همچنین نهادهای دولتی اروپایی را هدف قرار دهد.

تا به امروز بخش عمده خط لوله نورد استریم2 که گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد، احداث شده است، اما تحریم های آمریکا علیه این پروژه که در اواخر سال گذشته میلادی (اواخر آذرماه 98) وضع شد، از سرعت تکمیل این پروژه کاسته است.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است؛ اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی اوام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل به عهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 599

به "آلمان به دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان به دنبال اقدام هماهنگ اروپایی برای تلافی تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید