ابتکار جالب هیوندای برای حرکت خرچنگی چرخ ها

به گزارش مجله خزرکوه، حق ثبت اختراع نو هیوندای نشان می دهد که یک سیستم نو، تقریباً شبیه به حرکت خرچنگ GMC قرار است در محصولات هیوندای استفاده گردد.

ابتکار جالب هیوندای برای حرکت خرچنگی چرخ ها

به گزارش خبرنگاران، شرکت هیوندای موتور، یک درخواست ثبت اختراع به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) برای سیستم فرمان مستقل چهار چرخ ارسال نموده است. این برنامه روش و سیستم کنترل حالت چرخش درجای خودرو، نوع فرمان مستقل چهار چرخ نام دارد و در 28 آوریل 2022 (هشتم اردیبهشت) ارائه شده است.

این سیستم که اتفاقاً مشابه حرکت خرچنگ GMC Hummer EV است، می خواهد به وسیله نقلیه اجازه دهد تا در جهات مختلف حرکت کند. بعلاوه حرکت خودرو را کاملاً به طرفین ممکن می نماید و امکان چرخش U شکل را فراهم می آورد.

درخواست ثبت اختراع 21 صفحه ای نحوه عملکرد سیستم را مورد بحث قرار می دهد، که در حال حاضر به طور عمیق به آن نمی پردازیم. چیزی که توجه ما را برانگیخت چرخش به پهلو و درجا است که هیچ کدام در فرمان چهار چرخ هامر EV وجود ندارند. هیوندای مدعی است که چرخش درجا باید به وسیله نقلیه اجازه دهد در حالی که در یک کوچه است، با یک دور فرمان دور بزند. در بعضی موارد، نقطه چرخش می تواند خارج از مرکز باشد.

البته، این درخواست ثبت اختراع، بعلاوه استفاده های رایج تر از فرمان مستقل چهار چرخ که در حال حاضر در وسایل نقلیه مدرن دیده می گردد را مورد بحث قرار می دهد. این سیستم ها شامل سیستم های فرمان موازی و عمودی می شوند که در شرایط آهسته و سرعت بالا به فرمان بری و راهنمایی دقیق تر یاری می نمایند.

حالت های رانندگی در درخواست ثبت اختراع به وسیله یک ECU کنترل می شوند که می توان آن را به وسیله مکانیزم سوئیچینگ تعبیه شده در دنده خودرو تغییر داد. این سیستم بعلاوه از سنسور های فرمان برای معین جهت حرکت استفاده می نماید.

شایان ذکر است، درخواست ثبت اختراع تاییدی بر این نیست که هیوندای (و متعاقباً خودرو های کیا) سیستم فرمان چهار چرخ مستقل را استفاده خواهند کرد. ممکن است این طرح به فراوری برسد یا نرسد، اما با توجه به ارائه خودرو های جدیدتر برند های دیگر که این روز ها از این فناوری بهره می برند، انتظار برای تماشا اولین خودروی هیوندای با این امکانات طولانی نخواهد بود. ارائه آن قطعی است و فقط مسئله این است که چه زمانی و روی چه محصولی ارائه خواهد شد.

منبع: motor1

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1629

به "ابتکار جالب هیوندای برای حرکت خرچنگی چرخ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار جالب هیوندای برای حرکت خرچنگی چرخ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید