ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان زیر ذره بین کامنت

به گزارش مجله خزرکوه، در چند روز گذشته انتشار خبری به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برنامه این وزارتخانه برای واگذاری کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سطحی گسترده از واکنش های انتقادی را به همراه داشته است.

ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان زیر ذره بین کامنت

به گزارش خبرنگاران، ظاهر ماجرا از این قرار است که این پیشنهاد باید در کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت آنالیز گردد. با این وجود، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه واکنش های انتقادی نسبت به این موضوع داشتند. در ادامه دیروز -سه شنبه- روابط عمومی وزارت فرهنگ با انتشار بیانیه ای واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور را شائبه دانست.

هر چند این وزارتخانه جوسازی ها و انتشار اخبار دروغین نظیر تعطیلی و انحلال کتابخانه های کانون را نیز عملی غیراخلاقی معرفی می نماید، اما اصل مطرح چنین درخواستی را رد نمی نماید و در بند پنجم تاکید می نماید: اصل درخواست برای حمایت بیشتر، تقویت و هم افزایی جریان فرهنگی و اصیل و ترویج کتابخوانی بوده است.

با این تفاسیر، خبرنگاران در راستای آنالیز تاثیرات و نتایج اجرایی شدن احتمالی واگذاری کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در برنامه ویدئویی کامنت دیدگاه های سه فعال حوزه فرهنگ و رسانه را جویا شده است.

مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم، با دفاع از نقش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در تربیت نخبگان مختلف، تعطیلی کتابخانه های این نهاد به بهانه صرفه جویی در بودجه را فاقد موضوعیت ارزیابی می نماید.

علی میرزایی، روزنامه نگار و مدیر سابق کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان نیز ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در کتابخانه های عمومی را یک فاجعه ارزیابی و خواهان تدبیراندیشی مسئولان در این زمینه می گردد.

احمد غلامی، روزنامه نگار نیز معتقد است کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، نماد پرورش چهره های بزرگ هنری در کشور است و کسانی که کتابخانه های این نهاد را تعطیل نمایند، منفور تاریخ و آیندگان خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1685

به "ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان زیر ذره بین کامنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان زیر ذره بین کامنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید