از ولیکو ترنوو (Veliko Tarnovo) تماشا کنید!

به گزارش مجله خزرکوه، کشور بلغارستان و شهر ولیکو ترنوو سفرنامه ای است که قصد داریم داستان آن را و علت مجذوب کننده بودنش را برایتان تعریف کنیم. در ادامه ما را همراهی کنید تا شما نیز شور و اشتیاق زیادی برای بازدید از شهر ولیکو ترنوو کسب کنید.

از ولیکو ترنوو (Veliko Tarnovo) تماشا کنید!

ایرانی ها به سفر علاقه زیادی دارند و این علاقه موضوعی نیست که مخصوص دوران حاضر باشد. سفرنامه هایی که از گذشته بر جایمانده اند به خوبی نشان می دهند که ما مردمانی هستیم که دوست داریم از منطقه ها و کشورهای مختلف دیدن کنیم و برای آن اشتیاق و علاقه فراوانی داریم.

برای خرید آنلاین پرواز + هتل به مقصد وارنا با خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید

به صومعه پرئوبراژنسکی نیز بروید | شهر ولیکو ترنوو

از گشتن در شهر ولیکو ترنوو خسته نشوید؛ هنوز جاهای زیادی به جای مانده است که باید دیدن کنید. از دیگر بناهای معروف این شهر می توان به صومعه پرئوبراژنسکی اشاره نمود. این صومعه در قرن 11 میلادی ساخته شده است اما در قرن 14 میلادی به صورت رسمی مستقل شد. برای رفتن به این محل باید فاصله ای حدودا 10 مایلی را از شهر طی کنید تا پیروز به بازدید از آن شوید.

به پیاده روی در خیابان چارشیا بپردازید

یکی از معروف ترین خیابان های شهر ولیکو ترنوو خیابان چارشیا است. ایده آل ترین جایی که می توانید در آن تعداد زیادی مغازه آنتیک فروشی مشاهده کنید همین خیابان است.

برای خرید سوغاتی نیز این خیابان برترین گزینه به شمار می رود. تعداد مغازه هایی که مشغول فروش صنایع دستی هستند در این خیابان زیاد بوده و به شما فرصت می دهد تا با خیالی راحت برترین و زیباترین یادگاری را برای خود و عزیزانتان بخرید.

اگر بتوانید از خرید کردن دل بکنید در خیابان چارشیا موقعیت های زیادی برای گرفتن عکس هایی زیبا و خاص به شما داده شده است. تنها کافی است سوژه شناس خوبی باشید و بدانید در کدام قسمت می توان برترین عکس را گرفت.

در دهکده آرباناسی نیز قدم بزنید | شهر ولیکو ترنوو

همان طوری که گفتیم کشور بلغارستان یکی از قدیمی ترین و کهن ترین کشورهای کره زمین است و بناهای تاریخی زیادی را می توان در آن مشاهده کرد. از جمله این بناهای قدیمی که ارزش یک بار دیدن را دارد، دهکده تاریخی آرباناسی است. این دهکده در خارج از شهر ولیکو ترنوو قرار گرفته و بعضی می گویند که یک دهکده شگفت انگیز و حیرت آور است.

این دهکده بر روی یک تپه قرار گرفته و شما بدین واسطه می توانید یک منظره بسیار زیبا از شهر در مقابل چشمان خود مشاهده کنید. جدای از این منظره زیبا، معماری عجیبی که در ساخت خانه های به کار گرفته شده است نیز برای بسیاری از جهانگرد ها و گردشگرها مجذوب نماینده به نظر می رسد. سعی کنید به رستوران کوچکی که در این دهکده ساخته شده است بروید و یک وعده غذای خوشمزه در آنجا میل کنید.

در شهر ولیکو ترنوو اسکی کنید

شهر ولیکو ترنوو یک شهر رویایی و بی نظیر برای اسکی دوستان محسوب می گردد. محیطی عالی برای انجام اسکی و کوه نوردی در این شهر فراهم شده است و به علاقه مندان این فرصت را داده تا در طی دورانی که در شهر ولیکو ترنوو حضور دارند روزها و ساعاتی خاطره انگیز و به یادماندنی برای خود خلق نمایند.

علاقه مندان به کوه نوردی نیز نباید نگران باشند؛ زیرا تپه سوتاگوارا یکی از زیباترین تپه های موجود در این شهر بوده و می تواند یک آغاز فوق العاده و استثنائی برای کوه نوردی به شمار رود.

از نمایشگاه هنری بوریس دِنِو نیز دیدن کنید

یکی از اماکنی که می توان احیای فرهنگ و ملیت کشور بلغارستان را در آن مشاهده کرد نمایشگاه های هنری هستند. نمایشگاه هنری بوریس دنو از جمله فضاهایی است که به شما امکان می دهد با فرهنگ این کشور به خوبی آشنا شوید. این نمایشگاه دائمی بوده و در طبقه اول آن می توانید هنرنمایی های زیبایی که با مداد رنگی و آبرنگ کشیده شده است را نیز مشاهده کنید.

به خیابان گورکو نیز سری بزنید | شهر ولیکو ترنوو

از دیگر مجذوب نمایندهیت های شهر ولیکو ترنوو خیابان گورکو است. این خیابان در برگیرنده خانه ها و ساختمان هایی بسیار قدیمی است و دیدنی آنها می تواند برای گردشگرها مجذوب نماینده به نظر برسد.

عکاسانی که در پی مناظری خاص و ویژه هستند نسبت به این خیابان ارادت و علاقه خاصی دارند. شما نیز اگر ذوق و قریحه تان برای عکاسی به مقدار کافی هست می توانید با دوربین خود عکس هایی مناسب و خاص در این خیابان بگیرید.

به ملاقات قلعه های تساروتس بروید

از جمله مجذوب نمایندهیت های شهر ولیکو ترنوو می توان به قلعه های تساروتس اشاره نمود. این قلعه ها متلعق به سال 1185 تا 1393 میلادی است و از جمله اماکن تاریخی و دیدنی این شهر به شما می فرایند. برای بازدید این قلعه و تمام زیبایی که های در آن وجود دارد یک روز کامل در نظر بگیرید و سعی نکنید خیلی گذرا و عجولانه به ملاقات آن بروید.

کلیسای سنت پیترو و سنت پل دیدن کنید | شهر ولیکو ترنوو

در شهر ولیکو ترنوو می توانید کلیسایی که از زمان قرون وسطی به جای مانده است را نیز مشاهده کنید. این کلیسا سنت پیترو و سنت پل نام دارد و تا به امروز توانسته استواری خود را حفظ کند. این کلیسا در قرن 13 ساخته شده و به جرات می توان گفت یکی از تکه های به جای مانده از گذشته می باشد.

در این کلیسا می توانید نقاشی هایی که به دست توانای هنرمندان کشیده شده است را مشاهده کنید؛ تازه ترین نقاشی در قرن 17 میلادی کشیده شده است. دقت داشته باشید که برای ورود به این مجموعه و عکس برداری باید هزینه ای را پرداخت کنید.

در کافه شکرزینیستا خستگی در کنید

اگر از گشت و گذار در شهر ولیکو ترنوو خسته شده اید و دوست دارید در یک فضای آرام و رمانتیک بنشینید و نوشیدنی را میل کنید پیشنهاد می کنیم به کافه شکرزینیستا مراجعه کنید. این کافه با مبلمانی زیبا و به سبک قدیم دیزاین شده و فضایی بسیار مناسب و دلنشین برای صرف یک فنجان قهوه برای شما فراهم نموده است.

تریاونا را نباید فراموش کنید

دهکده زیبای دیگری که که در شهر ولیکو ترنوو می توانید از دیدن کنید دهکده تریاونا است. ساختمان های قدیمی تنها یکی از مجذوب نمایندهیت های این دهکده کوچک و نقلی به شمار می رود. مغازه هایی که در حال فروش اجناس آنتیک و قدیمی هستند نیز برای گردشگرها و جهانگرد ها بسیار جالب توجه و مجذوب نماینده به نظر می رسد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1676

به "از ولیکو ترنوو (Veliko Tarnovo) تماشا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ولیکو ترنوو (Veliko Tarnovo) تماشا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید