الکاظمی فرمان مذاکرات را به دست گرفت

به گزارش مجله خزرکوه، فارس نوشت: سخنگوی نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر مجازات عاملان ترور کارشناس امنیتی این کشور گفت که دور آینده مذاکرات بغداد-واشنگتن به ریاست شخص نخست وزیر برگزار می گردد.

الکاظمی فرمان مذاکرات را به دست گرفت

سخنگوی نخست وزیر عراق امروز در یک نشست خبری به پاره ای از سوالات مربوط به تحولات اخیر عراق پاسخ داد.

احمد ملا طلال سخنگوی نخست وزیر عراق تایید کرد که دور آینده مذاکرات میان عراق و واشنگتن به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور برگزار می گردد.

وزیر خارجه عراق هفته پیش از سفر نخست وزیر این کشور به واشنگتن در ماه جاری میلادی(ژوئیه) به منظور تکمیل دور قبلی مذاکراتی اطلاع داد که ماه قبل به وسیله ویدئو کنفرانس درباره آینده همکاری های سیاسی، مالی و امنیتی میان دو کشور برگزار شده بود.

سخنگوی نخست وزیر عراق درباره مسئله ترور هشام الهاشمی کارشناس امنیتی این کشور هم گفت که عاملان ترور قادر به فرار از مجازات نخواهند بود.

طلال گفت: ما در یک عملیات بزدلانه و فریبکارانه که توسط یک گروه قانون شکن انجام شد، شخصیتی عظیم را از دست دادیم و الکاظمی به طرف های ذیربط سفارش نموده که برای زنده نگاه داشتن نام هشام الهاشمی، خیابانی را به نام او نامگذاری نمایند.

وی اضافه نمود: الکاظمی به وزیران دفاع و کشور عراق دستور داده که بر فرایند تحقیق درباره قتل الهاشمی نظارت داشته باشند و دولت بر این مسئله تاکید دارد که بر بی دولتی در عراق نقطه پایانی بگذارد.

سخنگوی نخست وزیر عراق درباره تازه ترین اطلاعات مربوط به پفراینده تحقیق درباره کشتار معترضان نیز گفت: کمیته ای درباره حوادث مربوط به اعتراضات تشکیل شد و نتایج آن به زودی علنی خواهد شد.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 654

به "الکاظمی فرمان مذاکرات را به دست گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی فرمان مذاکرات را به دست گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید