ایمنی مسافرت های دریایی حداکثرسازی می گردد

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران: نشست تمهیدات ایمنی مسافرت های نوروزی 93 به منظور هماهنگی بیشتر ارگان های مرتبط با این بخش و حداکثرسازی ایمنی سفرهای دریایی در بندر شهید رجایی برگزار گردید.

ایمنی مسافرت های دریایی حداکثرسازی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، با حضور مدیران و نمایندگان ارگان های مرتبط با مسافرت های دریایی، نشست هماهنگی و آنالیز راهکارهای ایمنی هرچه بیشتر این سفرها به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار گردید.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این نشست، اظهار کرد: سال جاری با همکاری تمامی ارگان های مرتبط با سفرهای دریایی، خدمات رسانی به مهمانان نوروزی در 10 بندر مسافری انجام می گردد.

مهدی نوفرستی، اضافه کرد: برای تعطیلات نوروزی سال جاری ارگان های های مختلفی از جمله شهرداری های شهرهای ساحلی استان، هلال احمر، اورژانس، دریابانی، نداجا، ندسا، تعاونی های شناورهای مسافری، فرمانداری شهرستان های ساحلی و مناطق آزاد کیش و قشم، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را در ایمنی و خدمات رسانی هرچه بهتر به مسافران دریایی همراهی می نمایند و تمامی اقدامات اعضاء طرح ساماندهی سفرهای دریایی تحت نظارت استانداری هرمزگان است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به نصب 2 فروند اسکله شناور جدید در بندر شهید حقانی گفت: استاندارد سازی مرکز هماهنگی و جستجو نجات دریایی(MRCC) بندرعباس، الحاق 1 فروند شناور نجات ساحلی و 2 فروند شناور مسافری در مجموع با ظرفیت 194 جایگاه از دیگر اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای نوروز سال جاری است که سبب افزایش ظرفیت مسافری در شرق استان به 4هزار و 56 جایگاه با 41 فروند شناور شده است.

نوفرستی خاطرنشان کرد: براساس توافقات صورت گرفته، هرکدام از ارگان های مرتبط با مسافرت های دریایی نماینده تام الاختیار خود را جهت هماهنگی در شرایط اضطرار به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان سکاندار کمیته حمل ونقل دریایی استان معرفی نموده اند.

عبدالکریم ستاده معاون فرماندار شهرستان خمیر نیز در این نشست از انجام 80 درصد کل نفر سفر جابجا شده مسافران از راستا بندرپهل به لافت اطلاع داد و اقدامات صورت گرفته درباره امورات رفاهی و بهداشتی مسافران در راستاهای دسترسی و تردد، حضور نماینده شرکت بیمه و امداد خودرو را ارائه نمود.

فرجام دانش مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری بندرعباس در ادامه، از آمادگی این مرکز برای یاری به موارد ایمنی سفرهای دریایی در بندرعباس اطلاع داد و گفت: علاوه بر اطفاء حریق و خارج سازی خودرو از ساحل، امدادرسانی ساحلی با تامین نیروی غواصی از سایر اقداماتی است که این مرکز در دستور کار دارد.

ناصرالدین مهدی زاده نماینده جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز از استقرار اکیپ های ویژه هلال احمر در بنادر مسافری یا مناطق همجوار آن اطلاع داد و خاطرنشان کرد: کارکنان این مرکز با 3 فروند قایق نجات در کمترین زمان ممکن آماده همکاری برای یاری رسانی در ایمنی سفرهای دریایی هستند.

محمد علی رستگاری نماینده منطقه آزاد کیش نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در غرب هرمزگان را ارایه داد و اظهار کرد: ارتقاء ایمنی اسکله ها، برطرف مشکل بیمه شناورهای مسافری، استقرار نجات غریق در بنادر چارک و کیش، لایروبی حوضچه بندر چارک، الحاق 1 فروند یدک کش و 2 فروند شناور جدید مسافری در راستا دریایی چارک - کیش از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان است.

سرهنگ ارسلان امیری جانشین فرماندهی دریابانی هرمزگان در بخش دیگری از این نشست، از برنامه ریزی برای جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد و نا ایمن از بنادر غیرمجاز اطلاع داد و اظهار داشت: با استقرار واحد های گشت زنی دریایی و نظارت واحدهای پیاده پایگاه های دریابانی استان در جزایر و شهرهای ساحلی، یاری و همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را در دستور کار داریم.

ناخدا حمید حمیدی نماینده قرارگاه مقدم نداجا در این جلسه، درباره اعزام غواص و 2 فروند یدک کش در مواقع احتیاج اعلام آمادگی کرد.

رضا رضایی قشمی مدیرعامل شرکت تعاونی مسافری قشم برنامه های مربوط به آموزش خدمه شناور ها را تشریح کرد.

قنبر نژاد از گروه سرمایه گذاران کیش نیز آمادگی بندر خصوصی آفتاب را برای سرویس دهی به مسافران خاطرنشان کرد و اضافه کرد: امکانات ترمینال مسافری این بندر تکمیل شده و کشتی های حمل مسافر و خودرو نیز به امکانات لازم مجهز شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیران بنادر شهید باهنر و بندر لنگه در بخش پایانی این نشست، با گفتگو با مسئولان ارگان های دریایی هرمزگان، مسائل و اقدامات صورت گرفته را رسیدگی و به بحث گذاشتند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 218

به "ایمنی مسافرت های دریایی حداکثرسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی مسافرت های دریایی حداکثرسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید