ایمیدرو و بانک ملت، تفاهم نامه گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا امضا کردند

به گزارش مجله خزرکوه، ایمیدرو و بانک ملت، تفاهم نامه گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا امضا کردند. این سند پیش زمینه ایجاد و تاسیس صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه شمش طلا است.

ایمیدرو و بانک ملت، تفاهم نامه گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا امضا کردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تفاهم نامه فوق بین خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو و محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت امضا و مبادله شد. هدف اصلی از این سند، ایجاد زمینه تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه شمش طلا است.

غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه فوق، با بیان اینکه مهم ترین رکن برای صدور گواهی سپرده کالایی، خزانه داری است، گفت: طبق این تفاهم نامه بانک ملت به عنوان خزانه دار شمش طلا فعالیت خواهد نمود.

وی ادامه داد: به زودی بانک ملت قرادادها و اسناد تکمیلی را با شرکت صنایع و معادن طلای زرشوران (زیرمجموعه ایمیدرو و به عنوان فراوریکننده شمش) امضا می نماید.

غریب پور توضیح داد: با این اقدام، بورس کالا نیز مجوز انتشار گواهی سپرده کالایی را صادر می نماید و پس از آن ایمیدرو به وسیله مشاور خود، اقدام به دریافت مجوز صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه شمش طلا از سازمان بورس و اوراق بهادار می نماید.

وی همچنین با تشکر از اقدامات بورس کالا یادآور شد: تفاهمنامه گواهی سپرده کالایی، با همکاری بورس کالا و در یک فضای چندجانبه به نتیجه رسیده است.

ایمیدرو تامین کننده شمش طلا

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، اضافه نمود: ایمیدرو شمش مورد احتیاج صندوق را تامین و بانک ملت، اقدام به انتشار سپرده گواهی کالایی برپایه شمش طلا، می نماید.

غریب پور توضیح داد: طی یک تا سه ماه آینده، این تفاهمنامه به تعدادی قرارداد منتهی خواهد شد.

غریب پور توضیح داد: تامین اقتصادی برای پروژه های توسعه ای معدن و صنایع معدنی، در کنار ارتقای استاندارد فراوری شمش طلا به همراه شفافیت در مبادلات، از جمله اهداف تاسیس این صندوق به شمار می آید.

وی به مجموعه های تحت پوشش ایمیدرو در فراوری طلا اشاره نمود و گفت: تا به امروز معادن موته و زرشوران شمش طلا فراوری می نموده اند اما در گام بعدی، ابتدا معدن طلای هیرِد در خراسان جنوبی و پس از آن یک معدن در سیستان و بلوچستان شمش طلا فراوری خواهند کرد.

نگاه متفاوت ایمیدرو به بانک و دلگرمی برای پشتیبانی از فراوری

محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت هم ضمن استقبال از سخنان غریب پور، گفت: بانک ها به رغم اینکه 90درصد از تامین اقتصادی طرح را برعهده دارند اما به طور معمول مورد انتقاد واقع می شوند اما ایمیدرو - به عنوان یکی از مشتریان عظیم- نگاه متفاوتی به بانک ملت دارد و از این امر سپاسگزاریم.

بیگدلی با بیان اینکه نگاه مثبت به بانک ها، سبب دلگرمی در تامین اعتبار و پشتیبانی از فراوری و اشتغال کشور می گردد، گفت: بانک ملت معمولا در ارایه خدمات، پیشرو بوده است و اکنون نیز برای نخستین بار است که زمینه تاسیس صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه شمش طلا ایجاد می گردد.

️وی ادامه داد: گواهی سپرده کالایی و در نهایت صندوق سرمایه گذاری با همکاری و همیاری ایمیدرو تاسیس می گردد و به زودی قرادادهای آن نیز نهایی خواهد شد و به امضا می رسد.

مدیر عامل بانک ملت توضیح داد: ایجاد چنین صندوقی به افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی در حوزه فراوری منجر می گردد.

ایجاد تنوع در تامین اقتصادی پروژه های معدن و صنایع معدنی، جزو برنامه های جدیدی است که ایمیدرو از نیمه دوم سال 97 در دستور کار داشته است. پیش از این، راهنمایی سود انباشته به توسعه و افزایش سرمایه شرکت های عظیم معدن و صنایع معدنی ، با هدف جذب منابع جدید، توسط این سازمان اجرایی شده بود. اکنون نیز صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا آماده اجرا شدن است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 824

به "ایمیدرو و بانک ملت، تفاهم نامه گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمیدرو و بانک ملت، تفاهم نامه گواهی سپرده کالایی بر پایه شمش طلا امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید