با ادامه ناآرامی ها،احتمال بازگشت هنگ کنگی ها به بازار مسکن کانادا چقدر جدی است؟

به گزارش مجله خزرکوه، آیا این امکان وجود دارد که کانادا دوباره به دهه 1990 بازگردد؛ زمانی که هزاران شهروند هنگ کنگی از اقیانوس آرام عبور کردند تا در تورنتو و ونکوور ملک بخرند؟

با ادامه ناآرامی ها،احتمال بازگشت هنگ کنگی ها به بازار مسکن کانادا چقدر جدی است؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق کنار استخر با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

تعدادی از مشاوران املاک کانادایی طی یک سال اخیر از درگیری ها در هنگ کنگ چنین برداشتی می نمایند. این در حالی است که حدود دو میلیون معترض در هنگ کنگ به خیابان ها آمدند تا به کوشش های روز افزون چین برای محدود کردن آزادی ها در این مرکز اقتصادی آسیای شرقی اعتراض نمایند.

اخیرا کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا یک گام جلوتر رفت و در پیروی از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به حدود 300 هزار ساکن هنگ کنگ که پاسپورت کانادایی دارند گفت هر موقع که می خواهید به خانه بازگردید بسیار به شما خوش آمد می گوییم.

اغلب صحبت های زیادی درباره املاک کانادایی شهری در هنگ کنگ شده است. سازندگان املاک معمولا خانه ها و کاندوهای مترو ونکوور که حدود 7.5 میلیون نفر جمعیت دارد را برای ساکنان هنگ کنگ بازاریابی می نمایند. در هفته های اخیر و در حالیکه اعتراض های خیابانی جدیدی علیه قانون امنیت ملی برنامه ریزی شده انجام گرفته، آن ها مشغول انجام این کار بوده اند.

اما بدون جدیدترین ارقام مهاجرت و مسکن نمی توان به طور معین گفت که این حرکت چه معنایی برای بازارهای املاک کانادا داشته است. نشانه هایی وجود دارد که تعدادی از هنگ کنگی هایی که چند دهه پیش شهروندی کانادایی خود را اخذ کردند- که تا حدودی یک نوع بیمه مقابل ورود چین در سال 1997 بود، به فکر بازگشت به تورنتو و ونکوور هستند.

با این حال به دلایل مختلف به نظر نمی رسد که جریان افراد بازگشتی خیلی قوی باشد.

لیلی وو که حسابدار ساکن ونکوور است به این نکته اشاره می نماید که سال گذشته، زمانی که اعتراض ها در هنگ کنگ به اوج خود رسیده بود، شماری از مشاوران املاک ونکوور با ادعای اینکه هنگ کنگی ها دارند دوباره با شدت وارد بازار مسکن شهر می شوند، توجه ها را به خود جلب کردند.

وو که هم در هنگ کنگ و هم در کانادا همکار، مشتری و خانواده دارد، می گوید: اما این تاثیری نداشت. مشاوران املاک فقط سعی داشتند افراد را بترسانند تا آن ها فکر نمایند باید در ونکوور خانه بخرند. آن ها سعی داشتند ترس جا ماندن ایجاد نمایند.

دیوید هاچینسون مشاور املاک از جمله افرادی است که هیچ نشانی از بازگشت جدی هنگ کنگی ها به بازار مترو ونکوور نمی بیند. او می گوید افرادی که ممکن است بخواهند در ونکوور خانه بخرند بیشتر افرادی هستند که همین جا زندگی می نمایند. هاچینسون می گوید بسیاری از کانادایی ها در هنگ کنگ از همین حالا نوعی خانه در مترو ونکوور دارند.

بیشتر 215 هزار شهروند کانادایی که در هنگ کنگ به جهان آمده اند فقط در دو شهر از کشور زندگی می نمایند و تعداد کلی آن ها نسبت به دو دهه گذشته کمتر شده چون خیلی از آن ها به هنگ کنگ بازگشته اند. با این حال، 75 هزار نفر از این افراد هنوز در مترو ونکوور زندگی می نمایند و 100 هزار نفر دیگر هم ساکن تورنتو عظیم هستند.

حتی با وجود اینکه تعداد زیادی از کانادایی های هنگ کنگ ممکن است در ونکوور یا تورنتو مالک مسکن نباشند- که بخشی از دلیل آن به قوانین اقتصادیاتی کانادا مربوط می گردد، خیلی از آن هایی که به فکر ترک کردن هنگ کنگ هستند احتمالا در حال حاضر با فوریت بالا قصد خرید خانه در کانادا ندارند. خیلی از آن ها یاری یا پشتوانه ای در کانادا دارند که این می تواند شامل یک عضو خانواده یا دوست بگردد که به آن ها مکانی برای زندگی کردن می دهد.

از آنجا که بازارهای املاک ونکوور و تورنتو حالا بسیار متلاطم شده است- که بخشی از دلیل آن پاندمی کووید-19 است، برای برخی افراد ساده تر خواهد بود که به فکر ترک کردن هنگ کنگ باشند تا بتوانند از مزیت اقامت موقتی در کانادا بهره ببرند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 723

به "با ادامه ناآرامی ها،احتمال بازگشت هنگ کنگی ها به بازار مسکن کانادا چقدر جدی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ادامه ناآرامی ها،احتمال بازگشت هنگ کنگی ها به بازار مسکن کانادا چقدر جدی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید