با تاریخچه باغ فتح آباد کرمان بیشتر آشنا شویم ؟ (هزینه ساخت ویلا دوبلکس)

به گزارش مجله خزرکوه، باغ فتح آباد کرمان کجاست؟ باغ فتح آباد یا باغ بیگلر بیگی در روستای اختیار آباد واقع شده است. قدمت و تاریخچه باغ فتح آباد کرمان به دوران قاجار بر می گردد. این باغ باغی پر بار و زیبا می باشد و فضل علی خان بیگر بیگی در سال 1255 هجری قمری که از حاکمان دوران قاجار در کرمان بوده است، این باغ را احداث کرده. باغ فتح آباد کرمان به سبب وجود عمارت مرکزی و عمارت های چهار فصل و بعلاوه قناتی که از میان این باغ زیبا می گذرد مکانی شاد و باصفا می باشد این باغ که قدمتی 180 ساله دارد، متاسفانه به علت بی توجهی در برهه ای از زمان این باغ زیبا در حال نابودی بود. از زمان های گذشته در ایران توجه ویژه ای به باغ سازی می شده است و مشخصه شاخص این باغ ها وجود جی آب و قنات و چشمه هایی در داخل ان بوده است. این باغ ها در زمان های گذشته به عنوان مکانی زیبا و شاد شناخته می شدند و ساکنان شهرها از امکانات آن استفاده می کردند. نقش باغ های ایرانی را می توان در فرش های قدیمی دید باغ فتح آباد کرمان باغی تفریحی و تاریخی می باشد که گردشگران زیادی از این باغ هر ساله تماشا می نمایند. در شب می توان نور پردازی زیبایی از این باغ را دید که به همراه مراسم و برنامه های فرهنگی که در باغ فتح آباد برگزار می گردد به مکانی شاد و مفرح تبدیل گشته است. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از پلان باغ فتح آباد کرمان...

با تاریخچه باغ فتح آباد کرمان بیشتر آشنا شویم ؟ (هزینه ساخت ویلا دوبلکس)

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

معماری و پلان باغ فتح آباد کرمان

زیر بنای باغ فتح آباد در حدود 1500 متر می باشد و 13 هکتار وسعت دارد. در سر در بنا می توان حوضی به ابعاد 60 در 50 متر دید که در دو سمت ان درختان سرسبز قرار داشتند. در داخل این حوض بزرگ انعکاس عمارت اصلی در داخل آن جلوه ای خاص به آن بخشیده بود.

در انتهای باغ و در قسمت شمالی آن عمارت اصلی فتح آباد واقع شده است این عمارت یا کوشک که در دو طبقه ساخته شده است دارای اتاق های سه دری و پنج دری می باشد و دو طرف آن نیز دارای طاق نماهای زیبایی است. در ساخت آن از ملات گل و خشت خام بهره گرفته شده است و تزئینات زیبایی که با گچ و بر روی پیشانی ورودی ها و پیرامون بخاری ها و قوس ها خود نمایی می نماید. ددیدن 5 درخت قدیمی و کهنسال که در بخشی از باغ زیبای فتح آباد واقع شده است نشان دهنده این است که روزگاری این باغ چقدر آباد بوده است.

خداروشکر عملیات بازسازی و احیای باغ فتح آباد صورت گرفته است و امروزه این باغ به یکی از باغ های زیبا و باشکوه تبدیل گشته که تاریه کرمان را به تصویر می کشد. زمانی بود که قناتی را که در این باغ زیبا جریان داشته به کلی خشک و نابود شده بود ولی با احداث چاه و نصب آب شیرین کن این بنا بازسازی گشته است و این بنای تاریخی و با ارزش دوباره رونق خود را باز یافته است. در حدود 400 گونه گیاه دارویی در محوطه سبز باغ فتح آباد کشف شده است و در واقع قابلیت این را دارد که تبدیل به یک بانک گیاهی بزرگ در کشور گردد . باید به کرمان سفر کرد و از تاریخچه تاریخچه باغ فتح آباد کرمان شنید و لذت برد.

باغ فتح آباد کرمان کجاست؟

برای این که بخواهید به باغ فتح آباد برسید باید از آژانس یا از ماشین شخصی بهره ببرید . این باغ در ادرس کرمان ، کیلومتر 8 جاده زنگی آباد واقع شده است و برای رسیدن به ان به بلوار جمهوری رفته و بعد از بلوار هوانیروز به اختیار آباد و پایان به باغ فتح آباد خواهید رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1737

به "با تاریخچه باغ فتح آباد کرمان بیشتر آشنا شویم ؟ (هزینه ساخت ویلا دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تاریخچه باغ فتح آباد کرمان بیشتر آشنا شویم ؟ (هزینه ساخت ویلا دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید