با رعایت این نکات اجازه ندهید بیماری قلبی شما را از سفر کردن منع کند!

به گزارش مجله خزرکوه، سفر برای بیماران قلبی

آیا هوس سفر نموده اید اما به علت آنکه یک نوع بیماری قبلی دارید، از مسافرت می ترسید؟ خب این تصور اشتباه است. در سراسر دنیا افرادی با انواع مسائل جسمی وجود دارند که سفر کردن یکی از مهمترین کارهای زندگی شان محسوب می گردد. سفر برای بیماران قلبی اصلا کار سختی نیست و با رعایت چندین نکته به راحتی می توانید به جای دنیا که می خواهید سفر کنید. حالا با ما در خبرنگاران همراه باشید تا ببنیم چه نکاتی در سفر برای بیماران قلبی احتیاج است که رعایت گردد.

با رعایت این نکات اجازه ندهید بیماری قلبی شما را از سفر کردن منع کند!

1- با پزشک خود مشورت کنید.

هیچ چیز بیشتر از این خیال شما را راحت نخواهد کرد که قبل از سفر، طبق شرایط جسمی خود را پزشکی که زیر نظر آن هستید، مشورت کنید. این کار قطعا باعث می گردد تا اگر اخیرا نشانه دیگری در بدنتان نمایان شده، آنالیز گردد و از احتمال بروز هرگونه خطر احتمالی پیش گیری کنید. با او در خصوص مقصدتان صحبت کنید تا موارد لازم را به شما بازگو کند. قبل از اینکه مبدأ خود ترک کنید، احتیاج به اطلاعاتی دارید که به توضیح زیر هستند:

  • اطلاعات تماس پزشک: از متخصص یا جراح قلب خود بخواهید که اطلاعات تماس خود را به شما بدهد تا اگر سوالی در طول سفر برایتان پیش آمد، از او بپرسید.
  • اطلاعات درمانگاه ها و مراکز پزشکی مقصد: با یک جستجوی ساده اینترنتی می توانید اطلاعات مراکز درمانی مقصد را پیدا کنید.
  • یک کپی از نوار قلب: قبل از سفر از پزشکتان بخواهید که نوار قلب شما را گرفته و یک کپی از آن به شما بدهد.
  • تاریخچه ایمن سازی: اطمینان حاصل کنید که هرگونه ایمن سازی لازم برای مقصد را انجام دهید. ممکن است احتیاج داشته باشید که واکسن های خاصی را قبل از ترک مبدا بزنید.
  • آنالیز پوشش بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی خود را آنالیز کنید و مطمئن شوید که همه نوع پوشش مورد احتیاج شما را در خود دارد.

2- برای داروهای خود برنامه ریزی کنید

اطمینان حاصل کنید که داروهایتان را به مقدار کافی دریافت نموده اید تا در طول سفر تمام نگردد (در صورت کافی نبودن، یک نسخه اضافه همراه خود داشته باشید). نکات دیگری در خصوص داروهایتان موارد زیر هستند:

  • داروهایتان را دم دست بگذارید. سعی کنید در طول سفرتان داروها را جایی بگذارید که به راحتی در دسترس باشند. اگر سفرتان به وسیله هواپیما است، همه داروهایتان را با خود در کیف دستی تان به داخل ببرید.
  • آن ها را به صورت واضح، برچسب گزاری کنید. این کار بسیار مهم است زیرا زمانی که در سفر هستید تمرکز کمتری دارید و در نهایت گیج نمی شوید که مثلا الان که ظهر است، کدام را باید مصرف کنید.
  • با خود آب به همراه داشته باشید. هر کجا که هستید، همواره با خودتان بطری آب داشته باشید تا زمانی که در بیرون از محل اقامتتان هستید، بتوانید به راحتی داروهای خود را مصرف کنید.
  • با خود خوراکی بیاورید. ممکن است یکی از داروهای شما به گونه ای باشد که حتما باید با یک غذا خورده گردد. در این شرایط اگر رستورانی نزدیک شما نبود، با همراه داشتن خوراکی می توانید آن ها را مصرف کنید.

3- چه چیزهایی را در هواپیما در نظر بگیریم.

سفر برای بیماران قلبی با هواپیما نیز، رعایت نکات خاصی را احتیاج دارد. زمانی که می خواهید به جایی سفر کنید، حتما یک ساک دستی سبک و بعلاوه چمدان چرخ دار به همراه داشته باشید. در هواپیما نیز درخواست دهید که یک جایگاه کنار راهرو به شما دهند تا به راحتی بتوانید بایستید و کمی حرکت کنید. اگر پرواز شما طولانی باشد، خطر ابتلا به لخته شدن خون (ترومبوز سیاهرگی) افزایش می یابد. وقتی که برای ساعت های زیادی نشسته اید و سطح اکسیژن در کابین هواپیما پایین است، فشار خون شما پایین رفته و خطر بروز بیماری را بیشتر می نماید.

نکاتی که در خصوص پرواز باید رعایت گردد

  • راه بروید. در طول پرواز از جای خود حداقل هر یک ساعت یا دو ساعت یک بار بلند شده و در راهرو هواپیما راه بروید.
  • کفش مناسب انتخاب کنید. کفش و جوراب مناسب و راحت بپوشید و هر زمان که توانستید، پاهایتان را برای چند ثانیه بالا بیاورید.
  • جوراب واریس داشته باشید. این جوراب ها اگر پرواز شما خیلی طولانی باشد، باید پوشیده شوند.
  • آب بنوشید. در پرواز به خاطر فشار هوا و خشکی کابین، امکان از دست رفتن آب بدن شما وجود دارد پس بهتر است مرتب آب بنوشید.
  • اگر دستگاه دفیبریلاتور یا پِیس میکر دارید: در این مواقع در فرودگاه درخواست جستجوی دستی را به جای رد شدن از گِیت بدهید. اگر دستگاه الکترونیکی برای امنیت روی بدن شما امتحان می نمایند، از افسر بخواهید که آن را بیشتر از چند ثانیه روی دفیبریلاتور یا پِیس میکرتان قرار ندهد.
  • مسافرت به خارج دارید؟ تمام شماره های تماس و آدرس های وب سازنده های ضربان ساز و ICD را به همراه داشته باشید.

4- فعالیت های بدنی و رژیم غذایی را در نظر بگیرید.

اگر در سفرتان امکان دارد که پیاده روی های طولانی داشته باشید، از هفته های قبل فعالیت های خود را آغاز نموده به این صورت که هر روز به صورت روتین چند دقیقه پیاده روی کنید. روزی که سفرتان آغاز می گردد، حتما به مقدار کافی بخوابید و بعلاوه لباس راحتی نیز برای سفر انتخاب کنید.

اگر رژیم غذایی خاصی را در خانه پیروی می کنید، آن را (تا حداکثر ممکن) در سفر خود دنبال کنید. اگر نارسایی قلبی دارید، خوردن بیش از حد نمک باعث بروز علائم می گردد. برای جلوگیری از خوردن تنقلات شور در هواپیما و در طول سفر، خوراکی هایی با اسانس کمتری را همراه خود داشته باشید.

5- اگر احتیاج به یاری داشتید، حتما درخواست کنید.

باید این نکته را متذکر شویم که سفر برای بیماران قلبی امری شدنی و راحت است و آخرین موردی که می خواهیم به شما بگوییم این است که حتی اگر احساس ناچیزی دارید که انگار حالتان خوب نیست، حتما آن را مطرح نموده و خیال نکنید که با این کار، تعطیلات خانواده یا دوستانتان را بر هم می زنید. با اینکار همه خشنود و راحت خواهند بود.

منبع: health.clevelandclinic.org

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1552

به "با رعایت این نکات اجازه ندهید بیماری قلبی شما را از سفر کردن منع کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رعایت این نکات اجازه ندهید بیماری قلبی شما را از سفر کردن منع کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید