زیباترین چشمه های آبگرم در کانادا

به گزارش مجله خزرکوه، چشمه های آبگرم دارای خواص درمانی بی نظیری هستند و همواره افراد زیادی برای درمان دردهای خود به این چشمه ها مراجعه می نمایند. بهترین و زیباترین چشمه های آبگرم کشور کانادا در بخش غربی آن -خصوصا در شهرهای آلبرتا و بریتیش کلمبیا قرار گرفته اند. بسیاری از این چشمه های آبگرم که به طور طبیعی شکل گرفته اند از مقاصد محبوب گردشگری هستند ولی بعضی از آن ها نیز در مکان های دورافتاده هستند و به راحتی قابل دسترس نیستند. اگر می خواهید درباره زیباترین چشمه های آبگرم کشور کانادا بیش تر بدانید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

زیباترین چشمه های آبگرم در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

چشمه های آبگرم کشور کانادا

چشمه های آبگرم بَنف آپر (Banff Upper Hot Springs)

این چشمه های آبگرم اولین بار در سال 1884 توسط کارگران راهسازی هنگام نصب ریل قطار کشف شد. این چشمه ها در حقیقت بخشی از پارک ملی بنف هستند که قدیمی ترین پارک ملی در کشور کانادا است. دمای آب این چشمه معمولا بین 37 تا 40 درجه سانتی گراد است و آب آن دارای سولفات، منیزیم، کلسیم، جوش شیرین و سدیم است.

چشمه های آبگرم میِت (Miette Hot Springs)

این چشمه های آبگرم داغ ترین چشمه های آبگرم در میان رشته کوه های راکی کانادا است. این چشمه های آبگرم که در پارک ملی جاسپر واقع شده اند دمای آب بالایی دارند. دمای آب این چشمه ها 53.9 درجه سانتی گراد است و در سردترین زمان نیز 39 درجه سانتی گراد بالای صفر است. این چشمه ها برای نخستین بار توسط کارگرانی که در آن ناحیه کار می کردند و با توجه به گفته های مردم محلی کشف شد. خرید بلیط هواپیما تهران تورنتو

چشمه های آبگرم لیارد ریور (Liard River Hot Spring)

دمای آب این چشمه ها بین 42 تا 52 درجه سانتی گراد است و این چشمه ها بزرگ ترین چشمه های آبگرم کشور کانادا هستند. این چشمه های آبگرم در داخل پارک لیارد ریور قرار گرفته اند. امکاناتی نظیر رفت و آمد آسان با ویلچر، مکان هایی برای استراحت، زمین بازی و سرویس بهداشتی است.

چشمه های آبگرم پرافِت ریور (Prophet River)

این چشمه های آبگرم در شصت کیلومتری غرب بزرگراه آلاسکا و دویست و پنجاه کیلومتری شمال غرب سنت جان واقع شده است. این چشمه های آبگرم به وسیله جاده در دسترس نیستند و در عوض باید با کوهنوردی و یا سوار بر اسب و یا با هلیکوپتر به آن بروید. مناظر این چشمه آبگرم به قدری زیباست که ارزش تمام سختی های راه را دارد. بهترین زمان سفر به کانادا

چشمه های آبگرم Cove

این چشمه های آبگرم در جزیره ونکوور قرار دارند و تنها راه دسترسی به آن به وسیله هوایی یا دریایی است و زمانی که به جزیره رسیدید باید دو کیلومتر پیاده روی کنید تا به چشمه های آبگرم برسید. دمای آب این چشمه های آبگرم 47 درجه سانتی گراد است.

چشمه های آبگرم فریزِل (Frizzell Hot Springs)

این چشمه های آبگرم در منطقه ای شخصی واقع شده است و در حاشیه جنوبی رودخانه اسکینا است. دسترسی به این چشمه های آبگرم بسیار سخت است و تنها به وسیله قایق و در زمان مد دریا می توان به این چشمه های آبگرم رفت.

چشمه های آبگرم هریسون (Harrison Hot Springs)

این چشمه های آبگرم در فاصله دو ساعتی ونکوور قرار دارند. چشمه های آبگرم پوتاش (40 درجه سانتی گراد) و سولفور (62 درجه سانتی گراد) با یکدیگر ترکیب می شوند و به یک چشمه آبگرم معدنی عمومی تبدیل می شوند که دمایی معادل 38 درجه سانتی گراد دارد.

چشمه های آبگرم لوسیِر (Lussier Hot Springs)

این چشمه های آبگرم در پارک وایتس مَن لِیک قرار دارند. چشمه های آبگرم لوسیر یک حوضچه آب خنک تر با دمای 34 درجه سانتی گراد نیز دارد و دمای حوضچه اصلی آن به 43 درجه سانتی گراد می رسد. وقتی که آب این حوضچه ها وارد رودخانه لوسیِر می شوند خنک تر می شوند. این مکان میان کوهنوردان و کسانی که در این مکان کمپ می زنند هوادار زیادی دارد. خرید بلیط هواپیما تهران مونترال

چشمه های آبگرم کانیون (Canyon Hot Springs)

این چشمه های آبگرم توسط کارگران راه آهن کشف شده است. از آن موقع این دو حوضچه آبگرم به دو استخر لوکس تبدیل شده اند که توسط اسکی بازها، کوهنوردان و کسانی که در این منطقه کمپ می زنند مورد استفاده قرار می گیرد. در اطراف این چشمه های آبگرم نیز مکان هایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. از شله های روستایی تا کابین های چوبی و سوییت های یک تخته و دو تخته در این مکان موجود است. پیاده روی، ماهیگیری، قایق سواری در آب های خروشان (رفتینگ)، گلف، صخره نوردی و قایق سواری از تفریحاتی است که در این مکان انجام می گردد.

چشمه های آبگرم فِرمونت (Fairmont Hot Springs)

این چشمه های آبگرم در 27 کیلومتری جنوب شرق بریتیش کلمبیا واقع شده است. این چشمه های حرارتی بزرگ ترین چشمه های آبگرم کشور کانادا هستند. آب این چشمه ها بسیار زلال و زیبا است. هر روز یک و نیم میلیون گالون از آب داغ سرشار از مواد معدنی از دشت کلمبیا به این سه چشمه آبگرم می ریزد. این چشمه های آبگرم شامل یک استخر شیرجه با دمای 30 درجه سانتی گراد، یک استخر شنا به دمای 32 درجه سانتی گراد و یک حوضچه آبگرم به دمای 39 درجه سانتی گراد هستند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 263

به "زیباترین چشمه های آبگرم در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین چشمه های آبگرم در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین چشمه های آبگرم در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید