آنالیز دیدارهای هیات پارلمانی اروپا، تاکید فراکسیون رهروان بر توسعه میادین مشترک

به گزارش مجله خزرکوه، غلامرضا اسداللهی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: در این جلسه اولویت های لایحه بودجه 93، مطالبات که می توان در بودجه روان سازی کرد مورد آنالیز قرار گفت.

آنالیز دیدارهای هیات پارلمانی اروپا، تاکید فراکسیون رهروان بر توسعه میادین مشترک

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این در راستای دادن مجوز به دولت برای توسعه میادین مشترک در راستای حرکت جهشی و همچنین دادن مجوز به بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های مالی تاکید شد.

وی تدوین ساز و کارهایی در لایحه بودجه برای رسیدگی به مناطق محروم و روستایی را از دیگر موضوعات جلسه امروز صبح فراکسیون رهروان خواند و گفت: در جلسه امروز از سوی هیات رئیسه فراکسیون گزارشی در مورد سفر هیات اروپایی به مجلس ارایه شد.

اسداللهی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته هیات رئیسه مجلس استفاده از ظرفیت دیپلماسی مجلسی را مصوب نموده بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان با انتقاد از ملاقات هیات مجلسی با بعضی فعالان سیاسی فتنه 88 گفت: این ملاقاتها جزو برنامه سفر هیات اروپایی نبوده و مسئولیت آن نیز با مجلس نیست بلکه با دستگاه های وزارت خارجه است.

وی تاکید نمود: سال های گذشته مجلس شورای اسلامی با مجلس اروپا مراوده داشت اما چند سالی است که این ارتباط قطع شده است، نظر شورای مرکزی فراکسیون رهروان این بود که از ظرفیت تعاملات مجلسی استفاده کنیم به همین دلیل نیز هماهنگی هایی صورت گیرد.

اسداللهی توضیح داد: به خاطر عدم حضور ما در مجلس اروپا، این عرصه برای رفت و آمد معاندان نظام و منافقان به مجلس اروپا باز شده بنابراین شورای مرکزی فراکسیون رهروان بر لزوم انجام هماهنگی هایی در راستای استفاده از ظرفیت دیپلماسی مجلسی تاکید نمود.

به گزارش خبرنگاران هیات مجلسی اروپا اوایل هفته گذشته وارد ایران شد و در ایران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و با روسای فراکسیون های مختلف مجلس ملاقات داشت.

این هیات در سفارت یونان با جعفر پناهی و نسرین ستوده محکومان حوادث سال 88 ملاقات داشتند. این ملاقات موجب اعتراض نمایندگان مجلس و احتمال فراخواندن وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه به مجلس شورای اسلامی شد.

وزارت خارجه در اعتراض به این اقدام کاردار سفارت یونان که میزبان این ملاقات بود را فراخوانده و اعتراض رسمی ایران را اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 346

به "آنالیز دیدارهای هیات پارلمانی اروپا، تاکید فراکسیون رهروان بر توسعه میادین مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دیدارهای هیات پارلمانی اروپا، تاکید فراکسیون رهروان بر توسعه میادین مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید