برلین: تحریم بیشتر علیه روسیه اوضاع را خراب تر می نماید

به گزارش مجله خزرکوه، وزیر خارجه آلمان اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی را رد و تاکید نمود که تحریم بیشتر اوضاع را خرابتر می نماید.

برلین: تحریم بیشتر علیه روسیه اوضاع را خراب تر می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت مسکو را رد کرد.

ماس در مصاحبه با شبکه ARD گفت: من تردید دارم که وضع تحریمهای بیشتر علیه مسکو شرایط ناوالنی را بهبود ببخشد. و فکر می کنم عکس این موضوع صادق باشد.

اتحادیه اروپا پیش از این تحریمهایی را علیه بعضی افرادی که در صدور حکم زندان علیه ناوالنی دخیل بوده اند اعمال نموده است و مسکو را تهدید به تحریمهای بیشتر نموده است.

ناوالنی که در پرونده ای موسوم به پرونده روچر با مجازات تعلیقی روبرو بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب نهاده شد و از 29 دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض نموده است.

وزیر خارجه آلمان در ادامه اضافه کرد: درحالیکه همه تحریمها سرجای خود باقی خواهد ماند این مهم است که با روسیه وارد گفت وگو شویم و از تشدید چرخه اقدامات تحریک آمیز که شرایط را پیچیده تر می نماید دوری کنیم.

هفته گذشته ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت که در صورت فوت ناوالنی در زندان، اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و دیگر مقامات روسیه را مستقیما مسئول آن می داند.

روابط روسیه و کشورهای اروپایی طی ماههای گذشته بر سر موضوعات مختلف از جمله پرونده ناوالنی، بحران اوکراین وفعالیتهای ناتو در اطراف روسیه دچار تنش شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1168

به "برلین: تحریم بیشتر علیه روسیه اوضاع را خراب تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: تحریم بیشتر علیه روسیه اوضاع را خراب تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید