ملاقات غیر رسمی بایدن و ماکرون در نخستین روز اجلاس گروه هفت

به گزارش مجله خزرکوه، جو بایدن در نخستین روز از اجلاس سران گروه هفت در انگلیس، دیداری غیررسمی با همتای فرانسوی خود داشت که اولین تعامل اساسی رو در روی این دو رهبر از زمان رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری محسوب می گردد.

ملاقات غیر رسمی بایدن و ماکرون در نخستین روز اجلاس گروه هفت

به نقل از پایگاه هیل، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای توضیح داد: این رهبران به بحث درباره طیفی از مسائل دوجانبه و منطقه ای، از جمله کووید-19 و اقدامات ضدتروریسم در منطقه ساحل پرداخته و اهمیت شراکت آمریکا-فرانسه و ائتلاف ترانس آتلانتیک را تایید کردند.

این در حالی است که انتظار می رود بایدن و ماکرون امروز شنبه یک ملاقات دوجانبه رسمی تر در دومین روز از اجلاس سه روزه سران گروه هفت در کورنوال انگلیس داشته باشند. بایدن پیشتر با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم ملاقاتی رو در رو در کورنوال داشته و انتظار می رود که با رهبران دیگر نیز نشستهای خصوصی دیگری داشته باشد.

اغلب رخدادها در پشت درهای بسته صورت گرفته اند. بعد از نشست نخست مربوط به این اجلاس در بعد از ظهر آدینه، بایدن و دیگر رهبران گروه هفت در یک مراسم و شام با ملکه الیزابت دوم و دیگر اعضای خاندان سطلنتی انگلیس شرکت کردند.

کاخ سفید روز نخست مذاکرات را مثبت و ثمربخش توصیف کرد. انتظار می رود رهبران گروه هفت به بحث در مورد طیفی از مسائل از جمله کروناویروس، تغییرات آب و هوایی و همکاری مالی بپردازند.

این رهبران متعهد به اهدای یک میلیارد دوز واکسن کروناویروس به تامین جهانی این واکس با هدف شکست همه گیری شده اند. دولت بایدن اعلام نموده که آمریکا به تنهایی 500 میلیون دوز از واکسن شرکت Pfizer-BioNTech را به منظور توزیع در کشورهای فقیرتر طی سال آینده میلادی خواهد خرید.

همچنین انتظار می رود که رهبران گروه هفت به تصویب طرح پیشنهادی بایدن برای یک مالیات جهانی حداقلی 15 درصد یا بیشتر بپردازند.

این سفر اولین سفر خارجی بایدن از زمان افتتاح ریاست جمهوری او در ماه ژانویه است. رئیس جمهور آمریکا می گوید هدف اصلی او در این نشستها تقویت ائتلافهای آمریکا و نشان دادن قدرت رابطه با اروپا است. بایدن بعد از اجلاس گروه هفت به بروکسل سفر می نماید تا در یک اجلاس ناتو و همینطور یک اجلاس آمریکا-اتحادیه اروپا شرکت نموده و از آنجا نیز به ملاقات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر ژنو خواهد رفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1226

به "ملاقات غیر رسمی بایدن و ماکرون در نخستین روز اجلاس گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات غیر رسمی بایدن و ماکرون در نخستین روز اجلاس گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید