تور ارزان استانبول: برترین کباب را در کدام رستوران استانبول بخوریم؟

به گزارش مجله خزرکوه، کباب ترک در دنیا معروفیت دارد و نمی گردد به استانبول سفر کرد و کباب ترک باکیفیت نخورد. در این شهر رستوران های زیادی این غذا را طبخ می نمایند، اما فقط تعدادی از آن ها طعم و کیفیت اصیل کباب ترک را دارند.

تور ارزان استانبول: برترین کباب را در کدام رستوران استانبول بخوریم؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

کباب یکی از اصلی ترین غذاهای محلی ترکیه است و وقتی حرف از غذای ترک به میان می آید، شاید اولین چیزی که به فکر برسد، کباب است. تعجبی ندارد که گردشگران تور ترکیه و دیگر جهانگرد های این کشور، بخواهند طعم لذیذترین کباب های ترکی را بچشند. استانبول رستوران خوب با سابقه کم ندارد؛ به همین علت شاید انتخاب برای شما کمی سخت باشد. در این مقاله چند رستوران خوب استانبول را که کباب های فوق العاده ای دارند، معرفی می کنیم تا در تور استانبول، حتما حداقل یکی از آن ها را در برنامه سفرتان بگنجانید و طعم ناب کباب ترک را در این سفر بچشید.

رستوران ترک حمدی

رستوران حمدی (Hamdi) مشرف بر میدان امینونو و خلیج شاخ طلایی است؛ این رستوران در طبقه ششم یک ساختمان قرار گرفته است و در گشت و گذار در منطقه سلطان احمد حتما تابلوی بزرگ رستوران را خواهید دید که مقابل ساختمان نصب شده است. علاوه بر زیبایی بصری، غذای رستوران حمدی واقعا فوق العاده است و هر نوع کبابی که اینجا سفارش دهید، چه کباب بیتی (گوشت کبابی روی سیخ) و چه کباب علی نازیک (کبابی که با پوره بادمجان سرو می گردد)، به روش کاملا سنتی طبخ خواهد شد و طعم بسیار لذیذی دارد.

اگر دوست دارید به این رستوران بروید، حتما باید از قبل میز رزرو کنید؛ به شما پیشنهاد می کنیم یکی از میزهای مقابل پنجره را انتخاب کنید که حین خوردن غذا، از تماشای منظره زیبا بر خلیج شاخ طلایی لذت ببرید.

رستوران بیتی

بیتی (Beyti) یک رستوران کلاسیک است که در سال 1945 به وسیله پدر صاحب فعلی رستوران افتتاح شده است. از آن موقع تا به امروز رستوران تغییرات زیادی داشته است، چون طعم ناب غذاهای آن باعث شده است که یک کسب و کار کوچک خانوادگی با چند میز، به رستوران 2 طبقه با دکوراسیون زیبا با ترکیب مدرنیته و معماری دوران عثمانی تبدیل گردد. با این وجود طعم کباب های رستوران به خوشمزگی قدیم است. علاوه بر این، به منوی رستوران بیتی بعضی غذاهای ملل نیز اضافه شده و شما گزینه های متنوعی برای انتخاب دارید. چه دل تان کباب بیتی بخواهد یا استیک، منوی رستوران بیتی شما را راضی از این رستوران بدرقه خواهد نمود.

رستوران زبیر

رستوران زبیر (Zubeyir) یکی از پرطرفدارترین رستوران های عرضه کباب در میدان تکسیم است که به خاطر اجاق هایی که سر میز مشتری قرار گرفته است (و کباب درست مقابل چشم خود مشتریان طبخ و به سرعت سرو می گردد) معروفیت دارد. اینجا بیشتر شبیه به اتاق نشیمن دنج است تا یک رستوران. رستوران زبیر 3 طبقه است و فقط با میزهای چوبی دکور شده است و در اطراف آن مکالمات سرزنده و پرانرژی جریان دارد. می توانید با گروه بزرگی از دوستان تان به این رستوران بروید و کباب بره به همراه سالاد gavurdag (سالادی که از پیاز و گوجه فرنگی خرد شده تهیه می گردد)، سفارش دهید.

رستوران چیا

رستوران چیا (Ciya Kebap) یکی از محبوب ترین رستوران ها در بخش آسیایی استانبول است که نه تنها به خاطر غذاهایش مشهور است که نشان دهنده تنوع غذایی منطقه آناتولی هستند، بلکه کباب های فوق العاده آن نیز معروفیت زیادی دارد. رستوران چیا دو شعبه دارد که هر دو در یک خیابان و روبه روی هم قرار گرفته اند و هر دو غذاهایی با کیفیت خوب عرضه می نمایند. اینجا می توانید هم از منوی روزانه که بیشتر شبیه منوی کافه است سفارش دهید و هم از منوی اصلی که تنوع غذایی بسیار گسترده ای دارد.

تنوع کباب های رستوران چیا بسیار منحصربه فرد است، از کباب پیاز (کبابی که با پیاز و سس انار طبخ می گردد) تا کباب چیا (کبابی که در خمیر نازک قرار میگیرد و با گردو، ماست، پنیر کاشار، سماق، نعناع و جعفری سرو می گردد). در این رستوران بیش از 30 نوع کباب طبخ می گردد و شما گزینه های متنوعی پیش رو دارید.

رستوران دولی

رستوران دولی (Develi) یکی دیگر از رستوران های استانبول است که کباب ترک خوشمزه عرضه می نماید. این رستوران در سال 1912 افتتاح شده و غذاهای بسیار لذیذی عرضه می نماید مثل ایشلی کوفته (کوفته هایی از بلغور که داخل آن را با گوشت چرخ نموده پر می نمایند) لاهمعجون (نان نازک و تردی که روی آن گوشت چرخ نموده و ادویه می زنند) و فیستیکلی کباب (کباب با پسته) که بسیار پرطرفدار است و این رستوران ادعا می نماید خودش آن را ابداع نموده است. برای دسر هم می توانید از باقلواهای فوق العاده دولی نوش جان کنید، چون این رستوران در استانبول به خاطر باقلواهایش هم معروفیت دارد.

از آنجایی که استانبول یک شهر بزرگ جهانگردی است، طبیعی است که رستوران های زیادی داشته باشد که بعضی از آن ها فقط برای جیب مسافران کیسه دوخته اند و غذاهایشان کیفیت خوبی ندارد. به همین علت بهتر است برای شکم گردی در این شهر ابتدا برترین رستوران های آن را بشناسید تا تجربه خوبی از سفر به ترکیه داشته باشید. شما می توانید لیست کاملی از رستوران های استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن ها دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / seriouseats.com / theculturetrip.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1504

به "تور ارزان استانبول: برترین کباب را در کدام رستوران استانبول بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: برترین کباب را در کدام رستوران استانبول بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید