تور یونان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش دوم)

به گزارش مجله خزرکوه، غذاهای یونان نزد مردمان سراسر دنیا از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند

غذای یونان خیلی زود تبدیل به محبوب ترین غذا نزد همسر من شد و من هم مثل غذاهای مکزیکی، عاشقش شدم. اما غذای یونانی واقعاً چه چیزی دارد که ما عاشقش شدیم؟ خوب، اول از شما باید معذرت خواهی کنم چرا که چیزهایی که می خواهم تعریف کنم، مطمئناً دهان شما را آب می اندازد!

تور یونان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش دوم)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

اندک غذاهایی در یونان بودند که برای غیریونانی ها، نام های عجیبی داشتند؛ اما آنچنان خوشمزه بودند که ما غیریونانی ها هم برای یادآوری هر کدام، یک خاطره درست کردیم. من تصمیم گرفتم فهرستی تهیه کنم تا وقتی که در کنار آبهای جزیره یونان به گردش می پردازید، خوراکی هم سفارش داده؛ یا حداقل خودتان دست به کار آشپزی شوید! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

11. سالاد یونانی

سالاد یونانی در سرتاسر دنیا معروف است؛ اما هیچ کسی مثل یونانی ها نمی تواند آن را درست کند. خیار، گوجه فرنگی، زیتون، پیاز قرمز و لایه بزرگی از فتا در قسمت بالای سالاد، به همراه روغن زیتون، سرکه و آبلیمو. واقعاً با هر غذایی می چسبد!

12. زیتون و روغن زیتون

بیشتر رستوران ها در جزایر یونان خودشان روغن زیتون تهیه می نمایند. یونانی ها در طول تاریخ همواره زیتون پرورش می داده اند. در کنار غذاهای یونانی، معمولاً زیتون محلی هم سرو می گردد و بیشتر غذاها با روغن زیتون طبخ می شوند. پس بد نیست شما هم آن را امتحان کنید.

13. دولماتاکیا (Dolmathakia)

احتمالاً در کشورهای دیگر هم دولماتاکیا را در منوی رستوران ها دیده باشید که با برگ درخت مو تزئین می گردد. معمولاً این غذا با برنج، دانه کاج و سبزیجات تازه سرو می گردد. من این غذا را به صورت گرم دوست دارم.

14. تاراموسالاتا (Taramosalata)

اغلب تاراموسالاتا را نوعی سالاد می دانند؛ اما در حقیقت مخلوطی است که غذا قبل از خوردن به آن آغشته می گردد؛ یعنی غذا را در آن می زنند و می خورند. من که عاشق آن هستم! تاراموسالاتا مخلوطی است از اشپل ماهی (fish roe) یا خاویار صورتی یا سفید. شاید از طعم ماهی خوشتان نمی آید، اما بهتر است بدانید که مزه این غذا آنقدر عالی است که بشقاب تان را هم لیس خواهید زد!

16. اسپاناکوپیتا (Spanakopita)

در هر جای یونان، این غذا را به ما پیشنهاد می دادند. شیرینی پای فیلو (Filo) - لایه های خمیر نازک پخته شده - به همراه اسفناج و پنیر فتا و در اشکال و میزان های مختلفی موجود است و خود یونانی ها هم آن را خیلی دوست دارند.

17. لوکومادس (Loukoumades)

کسانی که عاشق شیرینی جات هستند، بد نیست لوکومادس را امتحان نمایند. این غذا اصولاً خشکبار یونانی همراه عسل یا شربت و دارچین است. پسر من که عاشق این شیرینی است.

18. زیردریایی وانیلی (Vanilla Submarine)

همانطور که نام این غذا نشان می دهد، عبارت است از یک قاشق غذاخوری وانیل در یک لیوان آب. مثل یک آبنبات چوبی آن را لیس می زنید و سپس آب شیرین به جای مانده را هم سر می کشید. برای من که طعم بیش از حد شیرینی دارد، اما پسر و دخترم از آن خیلی لذت می برند.

19. گلیکا تو کوتالیو (Glyka Tou Koutaliou)

رستوران های یونان به طور سنتی دسر سرو می نمایند. آنها اغلب ماست یونانی را با میوه ترکیب می نمایند. اما عجیب ترین دسری که ما امتحان کردیم، یک مارمالاد هویج بود که واقعا شیرین ترین و خوشمزه ترین دسری بود که در یونان خورده بودیم.

20. هالواسی (Halvasi)

هالواسی عبارت است از کیک کره ای سمولینا، کشمش بادام به صورت تنها یا با بستنی وانیلی و آب انار.

یک غذای دیگر: پای کیتنوس (Kythnos)

پای کیتنوس یک شیرینی خوشمزه با نان کماج به همراه پنیر و عسل است که بیشتر شبیه به چیزکیک می باشد. البته من خیلی خوب نمی توانم با توضیحات ناقصم حق مطلب را ادا کنم. اما خیلی خوشمزه است! این غذا مخصوص جزیره کیتنوس است و باید آن را امتحان کرد.

مطمئن هستم که دهانتان آب افتاده است! حالا متوجه شدید که چرا ما عاشق غذاهای یونانی هستیم!

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1556

به "تور یونان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: 20 خوراک خوشمزه یونانی (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید