بورل: روابط آمریکا و اروپا تحت تاثیر اختلافات سیاسی متعددی قرار گرفته است

به گزارش مجله خزرکوه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روابط آمریکا و اروپا تحت تاثیر اختلافات سیاسی متعددی قرار داشته است.

بورل: روابط آمریکا و اروپا تحت تاثیر اختلافات سیاسی متعددی قرار گرفته است

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا در ایام عید از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: پیروزی بایدن شانس همکاری مجدد با یک رئیس جمهور ایالات متحده را فراهم خواهد نمود که ما را دشمن نمی داند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه اضافه نمود: این یک عمل دیپلماتیک است که از ابراز تمایلات سیاسی خودداری کنیم ولی ابراز خوشحالی از نتیجه انتخابات هفته گذشته آمریکا اقدام اشتباهی نیست. این مساله مخفیانه ای نیست که طی 4 سال گذشته روابط آمریکا و اروپا پیچیده شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: روابط آمریکا و اروپا تحت تاثیر اختلافات سیاسی متعددی قرار داشته است. حتی شاهد تضعیف بعضی اصول بودیم که ما آن را پایه و اساس روابط ترانس آتلانتیک می دانیم.

وی از تعهد جو بایدن برای احیای اتحاد و احترام به ارزش ها و معیارها و نهادهای دموکراتیک استقبال کرد و گفت: بایدن اطمینان داده است تا با متحدان آمریکا بر اساس روح مشارکت و همکاری، تعامل کند.

بورل گفت: ما سابقه دیرینه و طولانی همکاری دوجانبه بر اساس ارزش های مشترک داریم. بنابر این از شانس همکاری مجدد با رئیس جمهوری که ما را دشمن نمی داند، استقبال می کنیم، رئیس جمهوری که معتقد نیست اتحادیه اروپا از ایالات متحده سوء استفاده نموده است.

روابط واشنگتن و بروکسل در دوره ریاست جمهوری ترامپ به شدت سرد و تیره و تار بوده است، از حمایت ترامپ از برگزیت گرفته تا کاهش اهمیت صندلی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی آمریکا و خروج ایالات متحده از توافقنامه های مهم بین المللی.

بسیاری در اروپا امیدوار بودند تا انتخابات آمریکا منجر به روی کار آمدن رئیس جمهور جدیدی گردد که سیاست این کشور را در زمینه های مختلف از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تجارت خارجی و ناتو و توافق هسته ای ایران تغییر دهد.

بورل گفت: اروپا باید از بازگشت واشنگتن به میز مذاکره در باره توافق اقلیمی پاریس، ایران و سازمان بهداشت دنیای حمایت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 848

به "بورل: روابط آمریکا و اروپا تحت تاثیر اختلافات سیاسی متعددی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: روابط آمریکا و اروپا تحت تاثیر اختلافات سیاسی متعددی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید