تانک 700، رقیب قدرتمند گریت وال برای مرسدس G کلاس

به گزارش مجله خزرکوه، سال گذشته، شرکت چینی گریت وال به وسیله برند لوکس خود یعنی وی (Wey)، اس یووی آفرودی جدیدی بنام تانک 300 را معرفی کرد. این خودرو در سال 2021 به بازار آمد و طی سه ماههٔ نخست این سال در چین بیش از 14 هزار دستگاه فروش داشته است.

تانک 700، رقیب قدرتمند گریت وال برای مرسدس G کلاس

به گزارش خبرنگاران، هم اکنون اما تانک 300 از سبد محصولات وی خارج و از وب سایت این برند هم ناپدید شده است؛ اما این بدان خاطر نیست که گریت وال از این خودرو ناامید شده بلکه برعکس، این شرکت تانک 300 را خودرویی پیروز می داند و همین دلیل، تصمیم گرفته تانک را به برندی مستقل برای فراوری محصولات آفرودی تبدیل کند.

حال در نمایشگاه شانگهای سال جاری، گریت وال از فرصت استفاده نموده و تانک را رسماً به عنوان برندی مستقل معرفی نموده است.

در این نمایشگاه، تانک 300 برای اولین بار با لوگوی جدید و بدون نام وی معرفی شده اما جالب تر اینکه در همین نمایشگاه دو خودروی آفرودی کاملاً جدید بنام های تانک 700 و تانک 800 هم رونمایی شده اند.

هردوی این مدل ها که شاسی نردبانی دارند، آمادهٔ فراوری به نظر می رسد و اساساً نسخه های پیش فراوری هستند.

تانک 800 یک شاسی بلند عظیم و لوکس است که پرچم دار تانک خواهد بود و قبلاً در پدال به آن پرداخته ایم؛ بنابراین حالا در اینجا به سراغ تانک 700 می رویم.

تانک 700 یک اس یووی آفرودی لوکس است که می توان آن را معادلی چینی برای مرسدس بنز G کلاس دانست.

استایل کلی این خودرو با سپرهای عظیم و گلگیرهای مشکی رنگ، مثل تانک 300 خشن و آفرودی است اما بااین حال، چراغ های LED چندضلعی جلو، چهار سر اگزوز در سپر عقب و چرخ زاپاس با کاوری همرنگ بدنه روی درب صندوق، به تانک 700 ظاهری لوکس تر و درعین حال آفرودی بخشیده اند که با زبان طراحی خانوادهٔ تانک هم کاملاً تناسب دارد.

کابین تانک 700 اما برخلاف ظاهر آفرودی آن، بسیار لوکس است تا جایی که احساس تجملی مثل بنتلی و رولزرویس دارد. تقریباً کل کابین این خودرو با جیر پوشیده شده که با شخصیت یک اس یووی آفرودی خشن در تضاد است.

داخل تانک 700 مثل تانک 800 چهارنفره بوده و بین جایگاه های عقب یک کنسول میانی وجود دارد. روی این کنسول هم یک نمایشگر کوچک به چشم می خورد که ظاهراً برای تنظیم برقی جایگاه ها و کنترل سیستم تهویه است. علاوه بر این، برای سرنشینان عقب نمایشگرهای سرگرمی هم در نظر گرفته شده است.

مثل بیرون و داخل، قوای محرکهٔ تانک 700 هم می تواند هیجان انگیز باشد زیرا طبق گزارش ها، این خودرو به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ جدید گریت وال مجهز می گردد که 355 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد.

یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک که طبق استانداردهای چین از لحاظ توان در سطح یک قرار می گیرد هم نیروی این موتور را به هر چهارچرخ می رساند.

هم پیشرانه و هم گیربکس ساخت خود گریت وال هستند؛ اما علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی هم برای تانک 700 ارائه خواهد شد که با استفاده از یک موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس، مجموع خروجی آن به 517 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور می رسد.

انتظار می رود تانک 700 و تانک 800 سال آینده در بازار داخلی چین عرضه شوند، علاوه بر این، بعداً این برند تازه تأسیس دو شاسی بلند آفرودی دیگر بنام های 500 و 600 را هم معرفی خواهد نمود.

گریت وال میخواهد تانک را به یک برند جهانی تبدیل کند و تا سال 2025 فروش آن را به 500 هزار دستگاه در سال برساند.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1193

به "تانک 700، رقیب قدرتمند گریت وال برای مرسدس G کلاس" امتیاز دهید

1 کاربر به "تانک 700، رقیب قدرتمند گریت وال برای مرسدس G کلاس" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تانک 700، رقیب قدرتمند گریت وال برای مرسدس G کلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید