تایوان برای مقابله با چین نخستین ناوگان جدید گارد ساحلی راهاندازی کرد

به گزارش مجله خزرکوه، تایوان مدعی شد که امروز آدینه نخستین فروند از ناوگان جدید گارد ساحلی خود را که قابلیت تجهیز به موشک در زمان درگیری دارد با هدف مقابله با تهدید پکن راه اندازی کرد.

تایوان برای مقابله با چین نخستین ناوگان جدید گارد ساحلی راهاندازی کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تایوان روز آدینه نخستین فروند از ناوگان جدید گارد ساحلی خود را راه اندازی کرد، یک شناور کاتاماران پیشرفته (کشتی دو بدنه) که می تواند در طول جنگ به موشک مسلح گردد تا این جزیره بتواند توان دفاعی خود را در مقابل تهدید تقویت کند.

رویترز نوشت: تسای اینگ-ون رئیس جمهوری تایوان نوسازی ناوگان نظامی این کشور را یکی از اولویت های این جزیره قرار داده است. به نوشته این رسانه، پکن هرگز اعمال فشار برای تحت کنترل درآوردن تایوان را کنار نگذاشته است.

تسای در راه اندازی این شناور که با 1.05 میلیارد دلار تایوان (37.30 میلیون دلار آمریکا) در جنوب شهر کائوسیونگ به آب انداخته شد حضور داشت. او در کارخانه کشتی سازی گفت در صورتی که لازم باشد می توان این شناور را فورا به نیروی مهمی برای دفاع تبدیل کرد.

او راه اندازی ناوگان جدید ساحلی را در جهت تقویت توان نظامی تایوان خاطرنشان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین چندی پیش بار دیگر به آمریکا هشدار داد هر اقدامی که به منافع اصلی پکن آسیب برساند و یا دخالت در امور داخلی این کشور محسوب گردد با واکنش قطعی چین روبرو خواهد شد.

جائو لی جیان در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که پیش تر گفته بود تایوان بخشی از چین نیست اضافه کرد: قانون به اصطلاح روابط با تایوان که آمریکا به طور یک جانبه آن را تنظیم نموده و به اصطلاح شش تضمین برای تایوان آورده، به طور جدی اصل چین واحد و مفاد سه اطلاعیه مشترک چین و آمریکا را نقض نموده و در واقع دخالت در امور داخلی کشور به حساب می آید.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 922

به "تایوان برای مقابله با چین نخستین ناوگان جدید گارد ساحلی راهاندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان برای مقابله با چین نخستین ناوگان جدید گارد ساحلی راهاندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید