تمایل 16 کشور برای سرمایه گذاری خارجی در البرز، رتبه دوم البرز در سرمایه گذاری خارجی

به گزارش مجله خزرکوه، معاون استاندار البرز بابیان اینکه این استان رتبه دوم سرمایه گذاری خارجی را از آن خود نموده است، گفت: تا به امروز با 16 سرمایه گذار از کشورهای آلمان ، ژاپن، فرانسه، ترکیه، هلند، کره جنوبی، چین و روسیه مذاکراتی صورت گرفته است.

تمایل 16 کشور برای سرمایه گذاری خارجی در البرز، رتبه دوم البرز در سرمایه گذاری خارجی

به گزارش خبرنگاران از کرج، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، عبادالله کامکار در ارزیابی از چشم انداز سرمایه گذاری داخلی و خارجی این استان گفت: با توجه به زمینه های گردشگری، استفاده از انرژی خورشیدی، معادن و صنعت گسترده و علم و فناوری قطعاً چشم انداز خوبی در این استان داریم و شاهد رونق سرمایه داری در این خطه در کشورمان هستیم.

وی اضافه کرد: زمینه های همکاری با هیئت های خارجی جهت سرمایه گذاری در استان البرز در صنایع غذایی، دارویی، قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی و پنل های خورشیدی فراهم شده است.

معاون امور مالی و توسعه منابع استانداری البرز توضیح داد: در حال حاضر استان البرز به لحاظ سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت در رتبه دوم کشور واقع شده است که بیانگر سرمایه گذاری و ورود آن ها به فضای توسعه کسب و کار در استان است.

وی اضافه کرد: در این راستا از سال گذشته 16 نشست با متقاضیان سرمایه گذاری و عمدتاً از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و چین مذاکراتی صورت گرفت.

کامکار توضیح داد: آگاهی از صندلی سرمایه گذاری خارجی در توسعه مالی و عوامل تأثیرگذار بر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی می تواند بر تصمیم گیری و اتخاذ سیاست های کارآمد مالی در راستای بهبود فضای کسب و کار، شفاف سازی قوانین مربوط به سرمایه گذاری و در نهایت توسعه و جلب سرمایه گذاری خارجی در کشور مفید باشد.

معاون امور مالی و توسعه منابع استانداری البرز از رشد 34درصدی سرمایه گذاری در استان نسبت به سال های گذشته اطلاع داد و گفت: حجم کل سرمایه گذاری خارجی تا خاتمه سه ماه اول به نسبت سال های گذشته دارای رشد بوده است. بعد از برجام گشایش های مالی خوبی ایجاد و با حضور شرکت های خارجی قردادهای متعددی منعقد شده و البرز در این زمینه یکی از استان ها پیروز کشور به شمار می رود.

کامکار توضیح داد: جلوگیری از تعطیلی 200 واحد صنعتی، اجرای 70 درصد مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری، افزایش 34 برابری سرمایه گذاری خارجی، حل مشکل معوقات بانکی واحدهای فراوریی و کوشش برای تکمیل طرح های نیمه تمام، گام های ویژه دولت یازدهم برای توسعه و آبادانی استان البرز است.

معاون امور مالی و توسعه منابع استانداری البرز به جمع کل اشتغال ایجاد شده در استان البرز اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر کل اشتغال ایجاد شده به وسیله سرمایه گذار خارجی یک هزار و 329 نفر در استان البرز به وسیله اجرای برنامه کاریابی اشتغال پایدار بوده است.

وی با یادآوری رتبه های کشوری استان در حوزه کشاورزی گفت: استان البرز در سه ماهه اول سال 95 رتبه نخست کشوری در فراوری هلو، شلیل، انواع زردآلو و گل لاله و صادرات رتبه دوم کشور را در راستای فراوری قارچ خوراکی، گلابی، گیلاس و تخم مرغ کسب نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 379

به "تمایل 16 کشور برای سرمایه گذاری خارجی در البرز، رتبه دوم البرز در سرمایه گذاری خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل 16 کشور برای سرمایه گذاری خارجی در البرز، رتبه دوم البرز در سرمایه گذاری خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید