جاذبه های گردشگری پورتلند

به گزارش مجله خزرکوه، پورتلند شهری است که یکی از بهترین مکان های آمریکا برای بازی بچه ها، استراحت و اقامت بین گردشگران معروف است که در ادامه در مورد جاذبه های گردشگری آن مطالبی را ارائه می دهیم.

جاذبه های گردشگری پورتلند

موقعیت جغرافیایی پورتلند

پورتلند از معروفترین شهرهای ایالت متحده آمریکا می باشد که در ایالت اورگن واقع است. این شهر در نزدیکی مرز با ایالت واشنگتن واقع شده است و فاصله آن تا سیاتل واشنگتن 2:45 با خودرو است. شهر پورتلند جمعیتی در حدود 640 هزار نفر دارد و از پرجمعیت ترین مناطق مسکونی در ایالت اورگن به شمار می رود.

مناطق دیدنی پورتلند

پارک واشنگتن

یکی از محبوبترین پارکهای این شهر پارک واشنگتن است که از جاذبه های گردشگری و خانوادگی به شمار می رود. موزه بچه ها، باغ گل رز، آمفی تئاتر، موزه جنگلداری، باغ وحش، زمین فوتبال و زمین های پیک نیک به همراه زمین های بازی، این پارک را برای گردشگران در تمامی سنین جذاب کرده است. گردشگران می توانند از مسیرهای پیاده روی که در این پارک تعبیه شده است عبور کنند و از زیبایی های این پارک لذت ببرند.

پارک جنگلی پورتلند

این پارک یکی از بزرگترین ذخایر جنگل شهری در ایالت متحده آمریکاست. مساحت آن بیش از 2000 هکتار است و زیستگاه 62 گونه از پستانداران به همراه 112 نوع از پرندگان می باشد. در این پارک نیز مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری طبیعی تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند از زیباییها و طبیعت منحصر به فرد این پارک لذت ببرند.

پل سنت جان

آمریکا کشوری پر از از پل های معلق است که در این میان یکی از مهمترین آنها در پورتلند واقع شده است. از نظر بسیاری از معماران پل سنت جان محکم ترین پل فلزی معلق در کشور محسوب می شود. اگرچه این پل به اندازه پل گلدن گیت معروف نیست اما نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این پل بین محوطه پارک کلیسای پرتلند شمالی و محله لنونتون و شمال غربی صنعتی در قسمت شمالی غربی پورتلند قرار گرفته است. طول پل سنت جان در حدود 630 متر می باشد. این پل زیبای سبز رنگ هر سال به دلیل قرار دریافت در معرض نور آفتاب، رنگ آمیزی می شود.

باغ ژاپنی پرتلند

بسیاری از مردم معتقدند زیباترین باغ ها را ژاپنی ها دارند و با توجه به اینکه که هر کسی توان سفر به این کشور را ندارد یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در شهر پورتلند باغ ژاپنی است که الهام گرفته از سبک باغ های ژاپنی است. باغ ژاپنی پورتلند مهمترین باغ ژاپنی در آمریکا است که سالانه بیش از 5 هزار نفر را برای گردشگری به خود جلب می کند. باغ ژاپنی مساحتی در حدود 12 هکتار دارد و در پارک واشنگتن و در نزدیکی تپه وست است. این باغ در سال 1960 ساخته شد.

باغ بین المللی رز در پورتلند

به جز باغ ژاپنی باغ دیگری در شهر پورتلند وجود دارد که به باغ بین المللی رز معروف است. همانطور که از اسمش پیداست این باغ مختص پرورش گل رز می باشد. با توجه به اینکه گل رز بیشترین طرفدار را در دنیا به خود اختصاص داده است کشور آمریکا در کنار کشور هلند بر روی این گل سرمایه گذاری کلانی انجام داده است. این باغ از مهم ترین مراکز تولید و نگهداری رز در ایالات متحده آمریکا است. گردشگران می توانند در کنار لذت بردن از این باغ از رزهای زیبای آن نیز خریداری کنند.

موزه علم و صنعت اورگن

مهمترین موزه که در ایالت اورگن در شهر پورتلند واقع است موزه علم و صنعت است. سالن های این موزه شامل سالن نمایشگاه با انواع مختلفی از نمایشگاه های دائمی است که بر علوم طبیعی، صنعت و تکنولوژی پایدار می باشد. سالن نمایش و از جمله سالن تئاتر بزرگی نیز دارد. مسابقات ایالتی علوم طبیعی که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است نیز از مهم ترین رویدادهایی است که در این موزه برگزار می شود.

عمارت پیتاک

اگرچه شهر پورتلند امروزه از شهرهای مدرن محسوب می شود اما عمارت پیتاک که در سال 1909 در این شهر بنا شد یکی از آثار زیبای تاریخی است که فرایند تبدیل این شهر را از شهری قدیمی به شهری مدرن و صنعتی به نمایش می گذارد. این عمارت متعلق به ناشر و ویراستار، هنری پیتاک بوده است که به سبک معماری رنسانس فرانسوی ساخته شده است. عمارت پیتاک 46 اتاق با پنجره هایی رو به تپه غربی دارد که می توان چشم انداز زیبایی از شهر را به نمایش بگذارد. این عمارت با نمایش تاریخچه و میراث پیتاک ها که از تاثیرگذارترین خانواده های پورتلند بودند در بین گردشگران بسیار محبوب است.

فرودگاه بین المللی پورتلند

اگرچه فرودگاه پورتلند به عنوان جاذبه گردشگری محسوب نمی شود اما به عنوان شاه راهی، برای رسیدن به جاذبه های این شهر، گردشگران بسیاری را خود جذب کرده است. این فرودگاه بزرگترین فرودگاه ایالت اورگن آمریکا به شمار می آید که در محدوده شهری پورتلند واقع شده است. گردشگران از این فرودگاه می توانند به طور مستقیم به بیشتر فرودگاه های مهم ایلات متحده آمریکا سفر کنند و پرواز های یکسره به کشورهایی مانند آلمان، مکزیک، ژاپن، هلند، ایسلند، کانادا و انگلستان داشته باشند.

منبع: سفرمی
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 665

به "جاذبه های گردشگری پورتلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری پورتلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پورتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید