توسعه گردشگری روستایی به پشتوانه 40 روستای هدف در سمنان

به گزارش مجله خزرکوه، ایسنا/ براساس سخنان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، توسعه گردشگری روستایی به پشتوانه 40 روستای هدف در سمنان صورت می گیرد.

توسعه گردشگری روستایی به پشتوانه 40 روستای هدف در سمنان

داستان چیست؟

مهدی جمال اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار سال جاری روز جهانی جهانگردی، توریستی و توسعه روستایی بود، احتیاج است که مطالعات و پژوهش های جامعی در زمینه توسعه توریستی روستایی استان انجام گردد.

وی خواهان توجه بیشتر به برندسازی در حوزه توریستی و صنایع دستی در این استان شد و گفت: تهیه و معین برند توریستی استان و شهرستان ها از اولویت های پژوهشی استان باشد.

جمال اعلام نمود: تهیه و معرفی برند توریستی استان می تواند نقش موثری در جذب توریست و تبدیل استان از معبر به مقصد داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه هر یک از هشت شهرستان استان سمنان دارای قابلیت ویژه ای در حوزه صنایع دستی، توریستی و میراث فرهنگی است، اضافه نمود: برند توریستی هر شهرستان، راهبرد برنامه های توسعه توریستی خواهد بود.

او به طرح جامع توریستی استان اشاره و اعلام کرد: نهایی شدن مطالعات طرح جامع توریستی استان احتیاج به اختصاص اعتبارات استانی دارد.

جمال با تاکید بر اینکه طرح جامع توریستی استان باید به عنوان سند بالادستی در استان اجرا گردد، گفت: افراد خبره عضو این کمیته علمی تخصصی می توانند، بر اجرای طرح جامع توریستی استان نظارت داشته باشند.

اعضای کمیته علمی تخصصی توریستی استان سمنان در این جلسه مطالعه استفاده از پتانسیل آبگرم و انتقال آن به شهرهای سمنان، مهدی شهر و سرخه، مطالعه گویش ها و لهجه های هر شهرستان، پژوهش در زمینه الگوی توسعه توریستی روستایی مناطق جنوبی استان و مطالعه ثبت ژئوپارک یونسکو در سمنان را بعنوان پیشنهادهای پژوهشی در حوزه توریستی اعلام کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 954

به "توسعه گردشگری روستایی به پشتوانه 40 روستای هدف در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری روستایی به پشتوانه 40 روستای هدف در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید