توصیه دونالد ترامپ به تیم کوک: دکمه هوم را به آی فون برگردان، از سوایپ خوشم نمی آید!

به گزارش مجله خزرکوه، امروز ترامپ که از توییتر به شیوه عجیبی استفاده می نماید؛ توییتی کرد که بازتاب گسترده ای داشته و از آن می توان تفسیرهای مختلفی کرد.

توصیه دونالد ترامپ به تیم کوک: دکمه هوم را به آی فون برگردان، از سوایپ خوشم نمی آید!

او توییت کرد که:

بله! ترامپ به تیم کوک توصیه نموده که دکمه هوم را به آی فون برگرداند، چرا که آن را بسیار بیشتر از سوایپ های جانشین عملکرد هوم دوست دارد.

ترامپ عادت دارد که توییت های بی تامل کند. چیزی که معمولا سیاستمداران دیگر از آن بسیار پرهیز می نمایند.

اینکه یک چیز سلیقه ای را شخصی با مقام رسمی ترامپ باید توییت کند یا نه، مورد سوال بسیاری از کاربران نهاده شده و الان انبوهی شوخی و نقد و کنایه را می توانید در پای توییت ترامپ بخوانید.

این خبر بامزه را از چند زاویه می گردد آنالیز کرد:

1- آیا واقعا رفتن دکمه هوم از آی فون و دیگر گوشی ها و تبلت ها ما را آزرده است؟

باید بگویم که بیشتر کاربران چنین چیزی را احساس نکردند و من خودم شخصا بعد از چند ساعت به داستان عادت کردم، انگار از اول دکمه هومی وجود نداشت! اما این مطلب می تواند به شدت سلیقه ای باشد.

2-سابقه تاریخی دخالت ترامپ در کارهای اپل

رؤسای شرکت های فناوری اکثرا از روی کار آمدم ترامپ استقبال نکردند و ترامپ هم از اول بنای کار را در ارائه توصیه های عجیب به آنها گذاشت. یکی از بزرگ ترین خصوصیات مدیریتی و شخصیتی ترامپ، ساده دیدن همه چیز است. مثلا در خصوص اپل او تصور می کرد که می تواند به راحتی اپل را مجبور کند که دل از نیروی کار ارزان مونتاژ در چین بکند و کارخانه های مونتاژ و سرهم کردن را به آمریکا بیاورد و از تعداد بیکاران امریکایی باز هم بکاهد.

گرچه برآیند سیاست های ساده و عجیب ترامپ، واقعا باعث کاهش بی نظیر نرخ بیکاری در آمریکا شده، اما اپل کوشش کرد که به تدریج ترامپ را سر عقل بیاورد و بفهماند چنین توصیه ای -دست کم به صورت کامل- قابل انجام نیست.

روابط ترامپ و اپل، کم کم تلطیف شد تا جایی که ترامپ به تیم کوک، به شوخی یا سهوا تیم اپل گفت، چیزی که مدتی مورد پسند تیم کوک هم نهاده شد و مدتی نام کاربری خود را به همین تیم اپل تغییر داد.

حالا ترامپ آنقدر احساس خودمانی بودن با اپل می نماید که توصیه های طراحی هم می نماید! انتظار ندارید که ترامپ متوجه مد کنونی دنیای گوشی های هوشمند -یعنی همان صفحات نمایش لبه تا لبه- بگردد و درک کند که بازگشت به گذشته دیگر ممکن نیست.

3- اما مهمتر از همه، باید ببینیم که چه تغییری در مغز رؤسای کشورها و دیکتاتورها باعث می گردد که اعتماد به نفس کاذب پیدا نمایند و حس نمایند که در همه چیز صاحب نظرند و می توانند با یک نظر، پیچیدگی ها را درک نمایند که خبرگان فن نمی دانند و از درک آن ناتوان هستند.

از ابردیکتاتورهای فاشیست تا رهبران کشورهای بلوک شرق اروپای سابق تا کودتاچی های آفریقایی و همین ترامپ، آنقدر سر کار خود را پر از معجزه می بینند و خود را نابغه و معجزه عصر و برگزیده می بینند که از یک زمانی به بعد، حس صاحب نظر بودن در همه دقایق فنی و ادبی می نمایند.

توییت ترامپ البته به یک بامزگی تکانه ای بیشتر شبیه است، اما در پس پرده، پرتوی از همین حس و حال را می توان مشاهده کرد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 43

به "توصیه دونالد ترامپ به تیم کوک: دکمه هوم را به آی فون برگردان، از سوایپ خوشم نمی آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه دونالد ترامپ به تیم کوک: دکمه هوم را به آی فون برگردان، از سوایپ خوشم نمی آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید