توضیحات وزیر ارتباطات درباره اهداف شبکه ملی اطلاعات ، پیشرفت کار چند درصد بوده است؟

به گزارش مجله خزرکوه، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت، اجرای شبکه ملی اطلاعات حدود 50 درصد پیشرفت داشته و هدف این است که شبکه ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی ایران فراهم گردد تا انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره اهداف شبکه ملی اطلاعات ، پیشرفت کار چند درصد بوده است؟

به گزارش خبرنگاران، زارع پور روز سه شنبه پس از حضور در نشست مشترک کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: امروز جلسه مشترک کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار گردید و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره اندازه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه های مرتبط برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات پاسخ داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار نهاده شد و اکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم گردد تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

زارع پور با بیان اینکه تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت 100 درصدی در حال فعالیت است، گفت: ما ظرفیت های داخلی بسیار خوبی در همه بخش ها داریم، در حالیکه پلتفرم های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و... را در برگرفته اند. ما امروز ظرفیت های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1694

به "توضیحات وزیر ارتباطات درباره اهداف شبکه ملی اطلاعات ، پیشرفت کار چند درصد بوده است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "توضیحات وزیر ارتباطات درباره اهداف شبکه ملی اطلاعات ، پیشرفت کار چند درصد بوده است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر ارتباطات درباره اهداف شبکه ملی اطلاعات ، پیشرفت کار چند درصد بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید