توقف عملیات اکتشاف معدن در منطقه حفاظت شده بهرام گور

به گزارش مجله خزرکوه، اعتراض مردم منطقه و فعالان زیست محیطی به تخریب محیط زیست و نابودی مراتع سبب خارج شدن ماشین آلات سنگین اکتشافی از منطقه بهرام گور شد.

توقف عملیات اکتشاف معدن در منطقه حفاظت شده بهرام گور

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW)، مابین سال های 1390 تا 1392 در نتیجه مذاکرات سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت صنعت و معدن در خصوص موضوع بهره برداری از معادن بهرام گور، نهایتا مقرر شد شش پهنه P1 تا P6 جمعا به مساحت حدود پنج هزار هکتار در منطقه حفاظت شده بهرام گور جهت اکتشاف و بهره برداری در اختیار معدن کاوان قرار گیرد و در عوض 43 معدن فعال و غیرفعال در منطقه برای همواره تعطیل شوند. از آن موقع تا به امروز پهنه های P1 ، P2 ، P4 نیز از دستور کار خارج شدند.

روز چهارشنبه هشتم مرداد عوامل شرکت ایمیدرو به همراه ماشین آلات سنگین و لودرها جهت شروع عملیات اکتشاف وارد پهنه P5 شدند. این پهنه اکتشافی یعنی P5 یکی از عرصه های ارزشمند منطقه بهرام گور و زیستگاه گور ایرانی، کل و بز وحشی، هوبره و زاغ بور است.

همزمان با ورود ماشین آلات جهت عملیات اکتشافی ، گروهی از مردم شامل اعضای انجمن پاکسازان طبیعت مشکان و اهالی روستای غوری و اهالی بعضی روستاهای بخش پشت کوه نیریز در محل حاضر شده و از ورود ماشین آلات سنگین به منطقه جلوگیری کردند.

اعتراض مردم هم به تخریب محیط زیست و هم نابودی مراتع منطقه بود که جهت چرای دام اهلی استفاده می گردد. نهایتا با اعتراض مردم منطقه، ماشین آلات مربوطه ناگریز از منطقه خارج شده و محل را ترک کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 689

به "توقف عملیات اکتشاف معدن در منطقه حفاظت شده بهرام گور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف عملیات اکتشاف معدن در منطقه حفاظت شده بهرام گور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید