جانسون به دنبال تغییر قوانین انگلیس برای مقابله با چین و روسیه

به گزارش مجله خزرکوه، یک روزنامه بریتانیایی گزارش داده، نخست وزیر این کشور میخواهد تغییراتی را در قوانین مربوط به خیانت و ضدجاسوسی کشورش اعمال کند تا با آنچه دولت وی تهدیدی از سوی روسیه و چین می پندارد مقابله کند.

جانسون به دنبال تغییر قوانین انگلیس برای مقابله با چین و روسیه

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، بر اساس گزارش روزنامه مِیل آن ساندی، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، میخواهد تغییراتی را در قوانین مربوط به خیانت و ضدجاسوسی کشورش اعمال کند.

خبر گزاری دویچه وله به نقل از این روزنامه بریتانیایی نوشته، این تغییرات از سال 1695 در انگلیس بزرگترین تغییرات اعمال شده بر این گونه قوانین محسوب می شوند.

جانسون میخواهد این تغییرات را به منظور مقابله با آنچه دولت وی تهدیدات چین و روسیه می پندارد، اعمال کند.

این روزنامه انگلیسی همچنین گزارش داده که این تغییرات نسخه جدیدی از قوانین موسوم به قانون خیانت و قانون جاسوسی را ارائه می دهند تا عاملان و نفوذ نمایندگان خارجی ردیابی شوند.

این تغییرات همچنین شامل باز نویسی قانونی موسوم به قانون اسرار رسمی می گردد که برای عصر دیجیتال مناسب هستند.

این روزنامه با استناد به منابعی که نامی از آنها نبرده، نوشته نخست وزیر انگلیس می خواهد این تغییرات جدید در کتاب های قانون اساسی این کشور در عرض چند ماه منتشر شوند.

طی هفته های اخیر تنش میان روسیه و انگلیس بالا گرفته است. بریتانیا با وارد کردن اتهاماتی علیه روسیه از اعمال تحریم های جدیدی علیه این کشور اطلاع داده است.

دولت انگلیس پنجشنبه هفته گذشته، عاملان روس را به کوشش برای دخالت در انتخابات مجلسی اخیر این کشور متهم کرد.

این کشور همچنین مدعی شده بود که روسیه با پیشبرد حمله سایبری در حال سرقت اطلاعات مربوط به ساخت واکسن از آزمایشگاه های این کشور بوده است.

مسکو با رد این اتهامات گفته دولت روسیه هرگز در انتخابات دیگر کشور ها دخالت نکرده و دخالت های کشور های دیگر در امور داخلی خود را نیز تحمل نمی کند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز امروز مدعی شد، کشورش با بازنگری در سیاست های خارجی، دفاعی و امنیتی، توان مقابله با تهدیدات فضایی روسیه و چین را افزایش خواهد داد.

وزیر دفاع انگلیس در این باره ادعا کرد: این هفته به ما یادآوری شد که روسیه تهدیدی علیه امنیت ملی ما محسوب می گردد، آزمایش تحریک آمیز پرتابه سلاح مانند از یک ماهواره [توسط روسیه]، تهدیدی برای بهره گیری صلح آمیز از فضا محسوب می گردد.

در پی انتشار گزارش مجلس انگلیس درخصوص عدم آنالیز مناسب احتمال مداخله روسیه در انتخابات انگلیس، دولت این کشور از کوشش برای تقویت آژانس های اطلاعاتی و تصویب قوانین ضدجاسوسی جدید اطلاع داد.

سه شنبه هفته گذشته بود که دولت انگلیس پس از کشمکش های فراوان، گزارش کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس را منتشر کرد.

در این گزارش نوشته شده، دولت و آژانس های اطلاعاتی انگلیس کوشش کرملین جهت مداخله در همه پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را به شکل صحیحی مورد ارزیابی قرار نداده اند.

روز چهار شنبه، گرنت شاپز وزیر حمل و نقل انگلیس در مصاحبه ای گفت، طبق یکی از این قوانین جدید که در مجلس انگلیس مطرح خواهد شد، در اقدامی متقابل اسامی مأموران اطلاعاتی دیگر کشورها نظیر آمریکا و استرالیا باید در پایگاه داده ای در انگلیس ثبت گردد.

در این گزارش آمده است قوانین فعلی که اقدام علیه جاسوسان خارجی را میسر می نمایند بسیار ضعیف هستند و به طور ویژه، قانون اسرار دولتی به قدری قدیمی است که طبق آن دیگر جاسوس خارجی بودن در کشور (انگلیس) غیرقانونی نیست. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 681

به "جانسون به دنبال تغییر قوانین انگلیس برای مقابله با چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون به دنبال تغییر قوانین انگلیس برای مقابله با چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید