جشنواره شقایق های کالپوش و استقبال گردشگران از آن

به گزارش مجله خزرکوه، نهمین جشنواره سفر به دشت شقایق های کالپوش با استقبال گردشگران برگزار گردید.

جشنواره شقایق های کالپوش و استقبال گردشگران از آن

محمدصادق رضویان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی بیان نمود:

این جشنواره 31 اردیبهشت ماه، با حضور گردشگران، علاقه مندان و جمعی از مدیران ارشد استان از جمله استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیرکل اداره ورزش و جوانان برگزار گردید و هدف از آن، آشنا کردن گردشگران با جاذبه های طبیعی شهرستان میامی، به ویژه منطقه ها نمونه گردشگری بود.

او ادامه داد که بازدید از منطقه ها نمونه گردشگری دشت شقایق، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه های طبیعی منطقه، اجرای موسیقی محلی، چوب بازی و ... از جمله برنامه های این جشنواره بود.

رضوی اضافه کرد که عرضه صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان میامی از جمله دوغ، کشک و ... در غرفه های عرضه سوغات از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی قرار گرفته است. این منطقه سرسبز و خوش آب وهوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل داری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل های آفتابگردان و با منظره ها زیبا پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت های گردشگری این منطقه است.

راه فرعی میامی به کالپوش جهت دسترسی به این منطقه است. جنگل ها و دیم زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1478

به "جشنواره شقایق های کالپوش و استقبال گردشگران از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شقایق های کالپوش و استقبال گردشگران از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید