جلیقه چارلز اول در در نمایشگاه اعدام ها

به گزارش مجله خزرکوه، این جلیقه از جنس ابریشم تافته ممتاز است و جلوی آن لکه هایی دارد که به گفته موزه می تواند ترشحات بدن باشد. این جلیقه تنها بخش از لباس شاه چارلز اول نیست که در موزه لندن به نمایش در می آید.

جلیقه چارلز اول در در نمایشگاه اعدام ها

موزه لندن در سال 1925 این جلیقه را دریافت کرد و سندی که همراه آن بود نشان می داد که پادشاه در روز اعدام آن را بر تن داشت

جلیقه ای که شاه چارلز اول بیش از 370 سال پیش به هنگام اعدام بر تن داشت در موزه لندن به نمایش عمومی در می آید. این پادشاه را در 30 ژوییه سال 1649 میلادی جلوه انبوه تماشاگران در بیرون میهمانی خانه در وایتهال لندن گردن زدند.

شاه در مراسم گردن زنی جلیقه ای ابریشمی به رنگ آبی کم رنگ به تن داشت که قرار است اواخر سال جاری در نمایشگاهی به نام اعدام ها به نمایش درآید.

بعد از آن که شاه چارلز اول را به جرم خیانت اعدام کردند لباس های تن اش را نیز یک به یک به جمعیت حاضر دادند. مریل جیتر، سرپرست موزه لندن می گوید خیلی جالب است که این جلیقه بسیار نادر در نمایشگاه به نمایش در می آید. این نمایشگاه به اعدام های انجام گرفته از سال 1196 تا 1868 در لندن اختصاص دارد.

بازه زمانی تحت پوشش این نمایشگاه حدود 700 سال است که درآن اعدام های در ملاء عام در لندن بیش تر از هر شهر دیگری انجام می گرفت و چندین بار در سال جمعیت انبوهی را در پایتخت گرد می آورد.

موزه لندن در سال 1925 این جلیقه را دریافت کرد و سندی که همراه آن بود نشان می داد که پادشاه در روز اعدام آن را بر تن داشت. این جلیقه از جنس ابریشم تافته ممتاز است و جلوی آن لکه هایی دارد که به گفته موزه می تواند ترشحات بدن باشد. این جلیقه تنها بخش از لباس شاه چارلز اول نیست که در موزه لندن به نمایش در می آید.

بلکه یک جفت دستکش، تکه هایی از یک ردا، یک حمایل و یک دستمال هم که در آن روز جزو پوشاک وی بودند به نمایش در می آید. این نمایشگاه قرار است در ماه اکتبر افتتاح گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 295

به "جلیقه چارلز اول در در نمایشگاه اعدام ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیقه چارلز اول در در نمایشگاه اعدام ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید