خبرنگاران فرماندار: نمایندگی گمرک ملایر مستقل می گردد

به گزارش مجله خزرکوه، همدان- خبرنگاران- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از مستقل شدن گمرک این شهرستان اطلاع داد و گفت: طبق قول مساعد معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در سفر به ملایر، نمایندگی گمرک این شهرستان به اداره تبدیل خواهد شد.

خبرنگاران فرماندار: نمایندگی گمرک ملایر مستقل می گردد

به گزارش خبرنگاران، قدرت الله ولدی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور مالی و دارایی با حضور شهروز برزگر مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت اقتصاد و دارایی، اضافه کرد: ارتقای گمرک ملایر یکی از مصوبات مهم این نشست بود که به زودی محقق می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه ملایر در حوزه صادرات اعلام کرد: این شهرستان با دارا بودن 11 هزار هکتار باغ انگور، سالانه قادر به فراوری بیش از 240 هزار تُن انگور و بیش از 40 هزار تُن کشمش است و 70 واحد فرآوری کشمش در ملایر فعال است.

فرماندار ویژه ملایر تاکید نمود: با وجود ظرفیت های بالای ملایر در حوزه انگور و کشمش و اینکه این شهرستان به اندازه یک استان ظرفیت صادرات به ویژه در حوزه کشمش دارد، تبدیل نمایندگی گمرک به اداره یکی از ضروریات بود.

ولدی همچنین حمایت برای بخگرددگی جرائم شرکت بافتینه و بافستان را از دیگر درخواست ها در این نشست مطرح نمود و گفت: شرکت بافتینه و بافتسان تنها شرکتی است که 95 درصد پارچه ماسک و لباس بیمارستانی را در ایران فراوری می نماید و واحدی با این حجم از فراوری در سطح کشور احتیاج به حمایت جدی دارد.

وی یادآور شد: شرکت بافتینه و بافتسان سال جاری در 2 مرحله در 6 ماهه سال و ایام دهه فجر در هر مرحله طرح توسعه خود سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی انجام داده است و باید برای حل مسائل آن کوشش گردد.

معاون استاندار همدان همچنین احداث 2 باب مدرسه در روستاهای این شهرستان را از تعهدات شورای هماهنگی بانک های استان دانست و ادامه داد: احداث این 2 باب مدرسه در سال 1400 جزء تعهدات اجتماعی بانکها است که مقرر شد در دستور کار قرار گیرد و اجرایی گردد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز به دیگر مسائل و احتیاجهای واحدهای فراوریی و صنعتی در حوزه های مختلف اشاره نمود و گفت: طرح سیلیکو منگنز لوتوس آدلی با 56 درصد پیشرفت فیزیکی، اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد و احتیاجمند تامین نقدینگی با مبلغ 6 میلیارد تومان است.

کامران زنگنه همچنین خواهان برطرف مشکل بخگرددگی جریمه شرکت فروسیلیس آذرخش، بدهی ارزی شرکت شمش منیزیم غرب پارس، تعهد ارزی برای واحدهای فرآوری کشمش، اختصاص تسهیلات با نرخ سود کم بهره به واحدهای فعالی همچون مبل و منبت، خیاطان و خبازی ها و برطرف مشکل توقف بیمه قالیبافان شد.

وی اضافه کرد: شرکت معادن سرمک نیز به دلیل قرار دریافت در منطقه حفاظت شده، جواز تاسیس و بهره برداری به طرح توسعه آن داده نمی گردد که احتیاج است این مشکل هر چه سریعتر حل گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست همچنین مدیرکل امور مالی و دارایی استان همدان به مسائل و مطالبات این حوزه در سطح استان اشاره نمود و پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی این شهرستان برای جبران خسارت کرونا از دیگر درخواست هایی بود که از سوی رییس اتاق اصناف ملایر مطرح شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1118

به "خبرنگاران فرماندار: نمایندگی گمرک ملایر مستقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: نمایندگی گمرک ملایر مستقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید