خبرنگاران 38 آکادمی استثنایی کردستان محل توانمندسازی اولیای دانش آموزان شد

به گزارش مجله خزرکوه، سنندج - خبرنگاران - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری و در راستای دانش افزایی اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان 38 آکادمی استثناییدر این استان محل برگزاری کارگاه های توانمندسازی این قشر شد.

خبرنگاران 38 آکادمی استثنایی کردستان محل توانمندسازی اولیای دانش آموزان شد

خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با تأکید براهمیت صندلی خانه و مدرسه به عنوان 2عامل تأثیر گذار بر منحنی رشد و تکامل دانش آموزان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری 90 کارگاه دانش افزایی و آموزش خانواده برای بیش از 800 نفر از اولیای دانش آموزان با احتیاجهای ویژه برگزار شده است.

وی اضافه نمود: جلسات آموزش خانواده در53 محور و در قالب موضوعاتی چون آسیب های اجتماعی، بهداشت روان، آگاهی بخشی، تربیت جنسی، مخاطرات فضای مجازی، نقش خانواده در ارتباطات اجتماعی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه در 38 مدرسه مستقل و ضمیمه با احتیاج ویژه شهری در تمام شهرستان ها و مناطق تابعه آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: کارایی و اثربخشی آموزش های صحیح و مستمر خانواده به عنوان نخستین، مهم ترین و اصلی ترین نهاد اجتماعی، آموزشی و پرورشی در تکوین شخصیت و تربیت زمینه ساز شکوفایی استعدادها، رشد اخلاقی، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان خواهد شد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان اضافه نمود: با توجه به تأثیر عمیقی که رفتار والدین در رشد شخصیت و سلامت جسم و روان دانش آموزان دارد، ضروری است پدران و مادران با روش هایی مختلف مسائل تربیتی، شیوه های عملی و کاربردی را درباره دانش آموزان دارای احتیاج ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، جسمی - حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم آموزش ببینند.

رنجبر گفت: هم اکنون کلاس های آموزش خانواده برای اولیای دانش آموزان در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و دوره دوم حرفه ای مدارس با احتیاجهای ویژه در حال برگزاری است.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش آموز با احتیاجهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 394

به "خبرنگاران 38 آکادمی استثنایی کردستان محل توانمندسازی اولیای دانش آموزان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 38 آکادمی استثنایی کردستان محل توانمندسازی اولیای دانش آموزان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید