دره شیرِز در لرستان ، عکس

به گزارش مجله خزرکوه، دره شیرز در 55 کیلومتری شهر کوهدشت استان لرستان ، در بخش زردلان و در منطقه ای به نام اولادقباد واقع شده است.

دره شیرِز در لرستان ، عکس

به گزارشخبرنگاران: دره شیرِز 5 کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه ای در جریان است که در دهانه ورودی شیرز به رودخانه سیمره می پیوندد. این دره با دیواره هایی با ارتفاع 150 تا 200 متر محصور شده است. شیب این دیواره ها با ارتفاعی کمتر از ده متر در نزدیکی روستای گُدارگَه شروع می گردد و در پرتگاه هفت رَک و انتهای دره به اوج خود می رسد.

بهترین راستا برای دسترسی به دره شیرز به وسیله جاده اولادقبا است. دو کیلومتر انتهایی راستا یک خاکی مناسب است و در نهایت به پارکینگی می رسید که در کنارش یک مجتمع شیلات قرار گرفته است. از اینجا باید با پای پیاده به داخل دره راستا خود را ادامه دهید.

بهترین زمان برای بازدید از دره شیرز در بهار و تابستان است، زیرا بهار و تابستان به دلیل کوهستانی بودن منطقه هوا معتدل و مطبوع است.

دره شیرز یکی از هدایای طبیعت به ما است که تا به حال بکر مانده است. اگر قصد دارید به این منطقه سفر کنید از ریختن زباله، آلوده کردن محیط و روشن گذاشتن آتش پرهیز کنید

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1165

به "دره شیرِز در لرستان ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره شیرِز در لرستان ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید