دستگیری 13 حفار میراث فرهنگی

به گزارش مجله خزرکوه، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 13 حفار غیرمجاز آثار تاریخی بهار 99 در استان دستگیر شدند.

دستگیری 13 حفار میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی پنج شنبه ششم تیر به رسانه ها اعلام نمود: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان، از حفاری در مناطق مختلف استان جلوگیری شد و متخلفان دستگیر شدند.

وی گفت: از ابتدای سال 99 تا کنون بیش از 14 هزار مورد بازدید از میراث فرهنگی و تاریخی و آثار ثبت و شناسایی شده در سراسر استان انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تاکید نمود: صیانت از میراث فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار احتیاج به مشارکت همه جانبه هموطنان دارد.

وی اعلام کرد: هموطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن 31705 اعلام نمایند.

بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می گردد.

بیش از یک هزار و 833 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و 856 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 649

به "دستگیری 13 حفار میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 13 حفار میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید