رونمایی اوپو از نسل آینده دوربین های زیر نمایشگر

به گزارش مجله خزرکوه، کمپانی چینی اوپو Oppo، روز چهارشنبه 4 اگوست (13 مرداد ماه) نسل آینده فناوری دوربین تحت صفحه نمایش خود را برای گوشی های هوشمند، به صورت رسمی معرفی کرد. این شرکت در این مراسم رسمی اعلام نمود که متخصصات این کمپانی برترین فناوری نوآوری در سخت افزار را با الگوریتم های هوش مصنوعی اختصاصی خود برای فناوری دوربین تازه ترکیب نموده اند که هدف آن ارائه تجربه تمام صفحه در گوشی های هوشمند آینده است.

رونمایی اوپو از نسل آینده دوربین های زیر نمایشگر

به گزارش خبرنگاران، در سال های اخیر سازندگان گوشی های هوشمند برای اینکه نسبت نمایشگر به بدنه محصولات خود را افزایش دهند، محل های مختلفی را برای قرارگیری دوربین سلفی انتخاب نموده اند. در تازهترین فناوری ارائه شده در این خصوص بعضی از شرکت های سازنده راهکار دوربین های زیر صفحه نمایشگر را ارائه نموده اند که یک فناوری بسیار پیچیده و مدرن است. با این حال این فناوری هم با وجود نوپا بودن خود شاهد تحولات شگرف در همین مدت کوتاه معرفی بوده است که در تازهترین نمونه این تحول شرکت چینی اوپو، امروز (چهارشنبه 13 مرداد ماه) از نسل آینده دوربین های زیر نمایشگر خود رونمایی نموده است.

این سازنده چینی تلفن های هوشمند در مورد این فناوری تازه خود گفت که راهکار دوربین زیر صفحه نمایش این شرکت می تواند یکپارچگی و یکدستی کل صفحه را حتی زمانی که دوربین در حال استفاده یا در حالت آماده به کار قرار گرفته است، حفظ کند. به وسیله این فناوری، می توان بین صفحه نمایش ثابت و کیفیت تصویر دوربین تعادل برقرار کرد. گفته می گردد، اوپو بعلاوه پیشرفت های مختلفی را در طول توسعه فناوری دوربین تازه خود تجربه نموده است.

از جمله مسائلی که اوپو در این زمینه با آن روبرو بود، مسئله کیفیت صفحه نمایش ناسازگار در ناحیه بالای سنسور زیر صفحه نمایش و کیفیت پایین تصویر به علت انسداد دوربین به وسیله صفحه نمایش بود. با حل این مسائل شناخته شده در زمینه فناوری دوربین، این شرکت می تواند راهکار ارتقا یافته دوربین زیر صفحه نمایش خود را ارائه دهد که وعده می دهد تجربه تمام صفحه روی تلفن های هوشمند را به سطح بعدی برساند. این شرکت فناوری دوربین زیر صفحه نمایش تازه خود را در یک دستگاه نمونه اولیه به نمایش گذاشت تا مقدار عملکرد آن را در معرض دید قرار دهد.

این دستگاه با چندین نوآوری تازه در طراحی ساختار و الگوریتم های AI معرفی گردید. پیشرفت های قابل توجه شامل هندسه پیکسلی نوآورانه است. در فناوری تازه میزان هر پیکسل بدون کاهش تعداد پیکسل ها، کوچک می گردد تا از تراکم 400ppi حتی در ناحیه قرار گرفتن دوربین اطمینان حاصل گردد. به گزارش خبرنگاران، علاوه بر این، کمپانی اوپو سیم کشی سنتی صفحه را با یک سیم کشی شفاف نوآورانه جایگزین نموده است. این ماده تازه از یک فرایند فراوری استفاده می نماید که عرض سیم کشی را تا 50 درصد کاهش می دهد و باعث می گردد کیفیت صفحه نمایش بهتر گردد. در کنار این نوآوری ها، با کنترل بهتر دقت، رنگ و روشنایی صفحه نمایش، کیفیت صفحه نمایش و طول عمر مفید آن تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مصطفی جرفی

منبع: Gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1303

به "رونمایی اوپو از نسل آینده دوربین های زیر نمایشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی اوپو از نسل آینده دوربین های زیر نمایشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید