زمان ثبت نام و برگزاری کنکور 1403 اعلام شد ، مرحله اول کنکور سال آینده کی برگزار می گردد؟ ، دفترچه انتخاب رشته سال جاری منتشر شد

به گزارش مجله خزرکوه، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری 5 آزمون سراسری سال 1403 را خاطرنشان کرد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوطلبان کنکور 1402 را نیز روی سایت خود قرار داد.

زمان ثبت نام و برگزاری کنکور 1403 اعلام شد ، مرحله اول کنکور سال آینده کی برگزار می گردد؟ ، دفترچه انتخاب رشته سال جاری منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس جدول زمان بندی آزمون های سراسری سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام 5 آزمون سراسری سال 1403 اعم از نوبت اول و دوم کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه ای را خاطرنشان کرد.

  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده | جزئیات تاثیر سوابق تحصیلی در 5 گروه آزمایشی کنکور | الزام دانشجومعلمان به آموختن 12 مهارت
  • اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه اول مهر | زمان انتخاب رشته کنکوری ها اعلام شد | تغییرات کنکور امسال

بر این اساس، ثبت نام نوبت اول کنکور 1403 از 21 آبان شروع می گردد و تا 27 این ماه ادامه دارد. این آزمون روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 برگزار خواهد شد.

بعلاوه ثبت نام مرحله دوم کنکور نیز از 7 فروردین ماه سال آینده شروع می گردد و تا 12 فروردین ادامه دارد. این آزمون نیز روزهای 7 و 8 تیرماه سال 1403 برگزار می گردد.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز روزهای 23 تا 29 مهر ماه امسال مشخص شده است و این آزمون 4 اسفند امسال برگزار خواهد شد.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از 30 مهر تا 6 آبان می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و این آزمون نیز در چهارم اسفند امسال و همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد.

داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از 27 خرداد تا 3 تیر سال آینده می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند این آزمون دوم شهریور 1403 برگزار می گردد.

در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی ویژه فنی و حرفه ای از 17 تیر 1403 شروع می گردد و تا 24 تیرماه 1403 ادامه دارد این آزمون نیز آدینه دوم شهریور سال آینده برگزار می گردد.

دفترچه انتخاب رشته کنکوری ها منتشر شد/شروع انتخاب رشته از سه شنبه

دفترچه های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه های آزمایشی کنکور امسال نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و انتخاب رشته به وسیله سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه های آزمایشی از روز سه شنبه 31 مرداد شروع می گردد و تا روز شنبه 4 شهریور ادامه خواهد داشت .

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می گردد. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

بر این اساس داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت های اول و دوم) ثبت نام نموده و غایب جلسه این آزمون ها بوده اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می توانند در رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

بعلاوه داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام ننموده اند، می توانند از روز سه شنبه 31 مرداد تا روز شنبه 4 شهریور نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، براساس دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های پذیرش براساس سوابق تحصیلی که امروز در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، اقدام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1828

به "زمان ثبت نام و برگزاری کنکور 1403 اعلام شد ، مرحله اول کنکور سال آینده کی برگزار می گردد؟ ، دفترچه انتخاب رشته سال جاری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ثبت نام و برگزاری کنکور 1403 اعلام شد ، مرحله اول کنکور سال آینده کی برگزار می گردد؟ ، دفترچه انتخاب رشته سال جاری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید