زنی بعد از تصادف به سرنوشت شخصیت فیلم 50 قرار اول دچار شد

به گزارش مجله خزرکوه، یک مادر آمریکایی که بعد از یک آسیب مغزی خانواده خود را از یاد برد، حالا به شخصیت اصلی فیلم مشهور 50 قرار اول تشبیه می شود.

زنی بعد از تصادف به سرنوشت شخصیت فیلم 50 قرار اول دچار شد

به گزارش روزیاتو، نش پیلای 32 ساله، خبرنگار سابق، که در شهر تورنتوی آمریکا زندگی می کند، در سن 9 سالگی در یک سانحه رانندگی در آفریقایی جنوبی از ناحیه سر دچار آسیب شد.

این اتفاق او را در سال های بعدی زندگی خود با موارد متعددی از ضربه مغزی درگیر کرد که علائم آن هر بار شدت بیشتری یافت.

اکتبر سال گذشته بعد از تجربه ضربه ای دیگر به سرش، حافظه نشاین بار به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، تا جایی که او شریک زندگی و دختر 6 ساله اش را از یاد برد.

نش که هنوز مشغول کشف دوباره خود است، در حساب تیک تاک خود از روند بهبودی اش و واقعیت های پس از تجربه یک آسیب مغزی شدید صحبت می کند.

نش اولین بار در کودکی از ناحیه سر دچار آسیب شد.

او می گوید با گذشت زمان ضربه های آرام و آرام تری او را دچار ضربه مغزی کردند، امری که سبب تشدید تدریجی نشانه های ضربه مغزی در او شد؛ و در اکتبر 2022 شرایط سلامتی او به ضعیف ترین حالت ممکن رسید.

او درباره این حادثه می گوید: به خانواده ام گفتم که به سرم ضربه خورده، ولی خودم یادم نیست.

نش که حال خوبی نداشت، تصمیم می گیرد چرتی بزند، اما وقتی از خواب بیدار شد بسیار گیج بود و نمی دانست دور و برش چه رخ می دهد.

او در اینباره می گوید: بعدش در عرض چند ساعت حافظه ام را از دست دادم. تا شب دیگر شریک زندگی ام را نمی شناختم و چیز زیادی درباره دخترم نمی دانستم. خیلی سخت بود.

نش می گوید به شدت وحشت زده شده بود و برایش بسیار سخت بود که نمی توانست اطرافیانش را به خاطر آورد.

او در اینباره می گوید: دکتر اعصابم فکر می کند احتمالاً یک ضربه مختصر به سرم وارد شده بود و اینکه ممکن است بعد از آن دچار تشنج هم شده باشم.

بعد از این اتفاق، خانواده نش مجبور شدند تمام وقت در کنارش باشند، حتی در حمام، چون فراموش می کرد مشغول چه کاری و کجا بود.

نش که می گوید هنوز هم اکتبر و نوامبر سال گذشته را به خاطر نمی آورد، از آن زمان دائماً به بیمارستان در رفت و آمد بوده و روند بهبودی خود را در حساب تیک تاکش با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارد.

او که این روز ها با مشکلاتی همچون حالت تهوع و استفراغ و ترس و سردرگمی درگیر است، در چند ویدئو درباره واقعیت های پس از تجربه آسیب مغزی صحبت کرده است.

نش بیشتر از 33 هزار دنبال کننده در تیک تاک دارد و حالا از سوی دنبال کنندگانش به شخصیت فیلم 50 قرار اول تشبیه می شود.

او در یکی از ویدئو های تیک تاک خود می گوید: چند ماه قبل حافظه ام را از دست دادم. نمی دانستم چند سالم است یا حالا چه سالی است. برای همین وقتی فهمیدم خواهرهایم بزرگ شده اند شوکه شدم. فکر می کردم شریک زندگی ام برای کمک به من استخدام شده و به سختی دخترم را به خاطر می آوردم. حتی حافظه کوتاه مدتم را از دست دادم. خیلی دکتر و بیمارستان رفتم و آزمایش دادم. بیشتر چند ماه گذشته را به خاطر نمی آورم، اما به طور قطع رو به بهبودی هستم. این شرایط به من یاد داد قدر مغز و خاطراتم را بدانم و تا جایی که می توانم زندگی ام را صرف ساخت خاطرات تازه کنم.

او در ویدئو های دیگری از سختی های انجام خرید و اضطراب به خاطر آوردن وسایل مورد نیاز برای سفر گفته است.

از زمان وقوع این اتفاق نش بیش از همه نگران تأثیر آن بر خانواده خود بوده است. او می گوید سعی کرده دخترش را از آسیب زننده ترین بخش های این مشکل مصون نگه دارد، اما باز هم از بابت تأثیر آن بر دخترش احساس گناه می کند.

نش در اینباره می گوید: یک بار دخترم را آن بچه خطاب کردم. تصور کنید از مادری که به شدت عاشق فرزندش بود تبدیل شوید به کسی که فرزند خود را آن بچه خطاب می کند.

او اذعان کرده گرچه نحوه رسیدگی به فرزندش را از بسکمک جهات فراموش کرده، اما احساساتش به او به قوت خود به جای مانده است.

نش شریک زندگی خود که مجبور شد برای حضور در کنار او از کارش مرخصی بگیرد را هم نمی توانست به خاطر آورد و حتی یک بار او را با راننده تاکسی اینترنتی اشتباه گرفت.

او می گوید شریک زندگی اش هنوز نتوانسته ترومای حاصل از این اتفاق را هضم کند، اما صبر و تعهد مداومش به او عشق میان شان را مستحکم کرده است.

پزشکان هنوز مطمئن نیستند چه چیزی باعث از دست رفتن حافظه نش شده، اما او با قدرت در حال طی کردن مسیر بهبودی است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1756

به "زنی بعد از تصادف به سرنوشت شخصیت فیلم 50 قرار اول دچار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی بعد از تصادف به سرنوشت شخصیت فیلم 50 قرار اول دچار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید