زیباترین مقاصد توریستی جهان (3)

به گزارش مجله خزرکوه، ما در دنیای زندگی می کنیم که هر گوشه آن زیبایی های خاص خود را دارد. در قسمت های قبلی شرح دادیم که انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و سخت است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت . برخی از این مقاصد برای شما شناخته شده و برخی از آن ها هم ناشناخته می باشد. با ما باشید تا با تعدادی دیگر از مکان های دیدنی و زیبای دنیا آشنا شوید:

زیباترین مقاصد توریستی جهان (3)

1- آبشارهای ایگوازو - برزیل، آرژانتین

آبشار ایگوآزو در کشور برزیل با ارتفاع 82 متر و عرض 2700 متر، پنجمین آبشار بلند دنیا به شمار می رود. این آبشار بر روی رود ایگوآزو واقع شده که از شهر کوریتیبای برزیل شروع شده و پس از طی راستا چند صد کیلومتری وارد مرز برزیل و آرژانتین می شود. ایگوآزو در سال 2009 به عنوان یکی از نامزد های عجایب هفت گانه طبیعت معرفی گردید.

2- دره سوات - پاکستان

دره سوات یکی از شهرستان های واقع در استان مرزی شمال غربی پاکستان است. این منطقه در 100 کیلومتری اسلام آباد پایتخت پاکستان واقع شده است. بخش علیای سوات نیز در میان رشته کوه هندو کش واقع شده است. پایتخت دره سوات سایدو شریف نام دارد اما مهم ترین شهر این منطقه مینگورا است. دره سوات پیشتر دولت سوات نام داشت و از ایالات تابع حکومت استعماری بریتانیا در هندوستان بود این منطقه در زمان استعمار بریتانیا دارای یک فرمانروای محلی بود. سوات که تا پیش از سال 1969 یکی از امیرنشین های ایالت مرزی شمال غربی بود در این سال منحل شد. دره سوات منطقه ای که کو ه های مترفع در آن واقع شده، این منطقه همچنین دارای مراتع سرسبز و دریاچه هایی با آبی صاف و زلال است. در مجموع دره سوات یک جاذبه طبیعی محسوب شده و گردشگران آن را تحت عنوان سوئیس پاکستان می شناسند.

3- چمنزارهای رویایی - پاکستان

دریاچه سیف الملوک در مناطق شمالی دره کاغان در کنار منطقه ای به نام نران واقع شده است. داستان نام گذاری دریاچه به این نام داستانی است شنیدنی که توسط شاعر معروف صوفی میان محمد بخش سروده شده است. داستان در خصوص یک شاهزاده پارسی است که عاشق و شیفته یک پری دریایی در این دریاچه می شود. مردم محلی معتقدند زیبایی دریاچه به خاطر وجود پریانی است که در قرص کامل ماه به درون دریاچه می آیند.

4- یخچال طبیعی بالتورو - پاکستان

یخچال طبیعی بالتورو با حدود 70 کیلومتر طول یکی از طولانی ترین یخچال های طبیعی در دنیا است که توسط کوهستان های عظیم احاطه شده است. این یخچال هم در منطقه بلتستان واقع شده است.

5- آبدره سوگنه - نروژ

آبدره سوگنه یا سوگنه فیورد با طولی حدود 203 کیلومتر و حداکثر عمق 1300 متری بزرگترین آبدره نروژ و دومین آبدره بزرگ دنیا است. این آبدره در منطقه سوگنه اوگ فیوردانه واقع شده است. علت نام گذاری این آبدره منطقه سنتی و قدیمی سوگنه در نروژ است..

6- دره یوسمیت - آمریکا

این دره که درون پارک ملی یوسمیت واقع شده است یکی از دلایل محبوبیت این پارک بین گردشگران است. منظره های زیبا و طبیعت بکر این منطقه نمایی بسیار زیبا در اختیار گردشگران و عکاسان قرار می دهد، علاوه بر این تغییر رنگ این دره در طول سال همراه با فصول مختلف یکی از دیدنی ترین صحنه های دنیاست. این دره قسمتی از پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیای آمریکاست که در کوهستان های سیرا نوادا واقع شده است.

7- آبشارهای نیاگارا - آمریکا،کانادا

آبشارهای نیاگارا ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک تر می باشد که بر رودخانه نیاگارا واقع است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در آمریکا و کانادا در جنوب استان انتاریو بین دو شهر نیاگارا فالز اونتاریو و نیاگارا فالز نیویورک واقع شده است. آبشار بزرگ تر اصطلاحاً به آبشار کانادایی یا آبشار نعل اسب معروف است و آبشار کوچک تر به آبشار آمریکایی معروف است. علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن بلکه به علت عریض بودن آن است. به طور متوسط نزدیک به 110 هزار متر مکعب آب از آبشارها در دقیقه سرازیر می شود. آبشارهای نیاگارا در بیست دقیقه ای شهر بوفالو آمریکا و نود دقیقه ای شهر تورنتو کانادا واقع شده است.

8- قله کلیمانجارو - تانزانیا

قله کلیمانجارو با 5895 متر ارتفاع بلندترین کوه آفریقاست. این کوه آتشفشانی نیمه خاموش است که دارای سه دهانه آتش فشانی به نام های کیبو، ماونزی و شیراست. این قله در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا واقع شده است. این کوه جزو قلل هفتگانه دنیاست و بلندترین آن ها به شمار می رود.

9-جزایر مامانوکا - فیجی

جزایر مامانوکا که در فیجی قرار دارند از نوع آتشفشانی هستند و در غرب نادی به سمت جنوب جزایر یاساوا واقع شده اند. این جزایر که مورد علاقه بسیاری از گردشگران هستند شامل 20 جزیره است که البته 7 تای آن ها در فصل های پ اب به زیر آب می فرایند! مالولو لایلای مرکز گردشگری مامانوکاست؛ جالب است بدانید که لوکیشن اصلی فیلم معروف cast away با بازی تام هنکس جزیره مونوریکی بود که یکی از 20 جزیره مامانوکاست.

10- صحرای بزرگ - آفریقا

صحرای آفریقا بزرگ ترین صحرای گرم دنیا در شمال آفریقا با مساحتی حدود 9 میلیون کیلومتر مربع و قدمتی معادل دو و نیم میلیون سال واقع شده است. این صحرا از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به کوه های اطلس و دریای مدیترانه، دریای سرخ و مصر در شرق و از جنوب به سودان و دره رود نیل محدود می شود. صحرای بزرگ آفریقا قاره را به دو قسمت شمال و منطقه آفریقای سیاه تقسیم می نماید. انسان در لبه های صحرا به مدت 50٬000 سال زیسته است.در طول آخرین دوره یخبندان این منطقه بسیار مرطوبتر بود، چیزی همانند شرایط امروزی شرق آفریقا. آثار حکاکی انسان شامل جانوران آبی مثل کروکدیل در این محل یافت شده است. سنگواره های دایناسور هم آثار دیگری است که کاوشگران در این بخش یافته اند. اما امروزه به جز نواحی کوچکی در اطراف درهی رود نیل و بخش های مجزای کوچک دیگر، این ناحیه عاری از پوشش گیاهی سبز است. حدود دو و نیم میلیون نفر در این ناحیه زندگی می نمایند که اکثراً مردمان کشورهای موریتانی، مراکش و الجزایر هستند. البته لازم به ذکراست که در حدود 5600 سال پیش صحرا دارای آب و هوای مرطوب بوده و فسیل های جاندارانی مثل تمساح که بدون آب نمی تواند زندگی کند یافت شده است. مشاهده غروب افتاب در این بیابان یکی از محبوبترین و زیباترین لحظات برای گردشگران است.

زیباترین مقاصد توریستی دنیا - قسمت دوم

زیباترین مقاصد توریستی دنیا - قسمت اول

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 141

به "زیباترین مقاصد توریستی جهان (3)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مقاصد توریستی جهان (3)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید