شلف دیواری آشپزخانه چگونه تمام مسائل در چیدمان را حل می نماید؟!

به گزارش مجله خزرکوه، شلف دیواری آشپزخانه برای کسانی که می خواهند آشپزخانه ای زیبا و منظم داشته باشند، راه حلی مناسب است. به ویژه برای افرادی که آشپزخانه کوچکی دارند، مهم است که هم چیز سر جای خود قرار بگیرد تا ظاهر آشپزخانه مرتب به نظر برسد. مدل های زیادی برای شلف دیواری آشپزخانه وجود دارند که می توان هر کدام از آن ها را بر طبق سبک دکوراسیون و تعداد وسایل اضافی انتخاب کرد. اما بیایید کمی درباره شلف دیواری آشپزخانه صحبت کنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

شلف دیواری آشپزخانه چگونه تمام مسائل در چیدمان را حل می نماید؟!

شلف دیواری آشپزخانه چیست؟

شلف دیواری آشپزخانه یک ایده شگفت انگیز است که می توان آن را به فضای آشپزخانه هدیه کرد. این وسیله یک قطعه مستطیلی باریک است که با استفاده از میخ و به عنوان یک سکو به دیوار آشپزخانه متصل می گردد. سپس کاربر وسایل آشپزخانه را برای استفاده مداوم و دسترسی سریع روی شلف قرار می دهد.

امروزه استفاده از این شلف ها در خانه ها محبوبیت زیادی پیدا نموده اند، به ویژه در آپارتمان های کوچکی که ذخیره وسایل به یک دغدغه عظیم تبدیل شده است. این شلف ها فضای زیادی برای ذخیره سازی ایجاد می نمایند و از این رو می توان تمام ظروف، کارد و چنگال و بطری های ضروری و پر استفاده را را بدون دردسر زیاد روی شلف ها قرار داد. شلف های چوبی از نظر زیبایی و دوام محبوب ترین و پرفروش ترین انواع متریال شلف دیواری آشپزخانه هستند.

وقتی شلف های دیواری روی دیوارهای آشپزخانه نصب می شوند، می توان فضای بیشتری را ذخیره کرد. همه مردم در خانه خود آشپزخانه عظیمی ندارند! به همین دلیل است که بیشتر مردم انتخاب قفسه های دیواری را به جای خرید قفسه های معمولی ترجیح می دهند. هنگامی که شلف های دیواری را به سبک شناور اضافه می کنید، می توانید همه وسایل آشپزخانه خود را مرتب و تمیز جلوه دهید.

تزیین دکوراسیون آشپزخانه با شلف دیواری

همان طور که در بالا گفته شد، آشپزخانه یکی از فضاهای مهم خانه است. بیشتر افراد احتیاج به استفاده از این فضا دارند، زیرا می توانند از آن برای پخت و پز و تهیه غذاهای خوشمزه استفاده نمایند. در دوران مدرن، عملکرد آشپزخانه فقط به عنوان محلی برای پخت و پز نیست! آشپزخانه محلی برای جمع شدن و داشتن فعالیت صمیمی با همه اعضای خانواده است.

بیشتر افراد از این فضا برای لذت بردن از خوردن صبحانه، ناهار یا شام استفاده می نمایند. اما برای نگهداری تمام وسایل مورد احتیاج خود احتیاج به بعضی از ایده های جدید مانند شلف دیواری آشپزخانه دارند. در واقع شلف های دیواری به عنوان قطعه ای کاربردی و تزیینی در دکوراسیون استفاده می گردد.

می توان آشپزخانه را با انتخاب انواعی از شلف ها با رنگ، طرح، اندازه و شکل خاص تزیین کرد. انواع مختلفی از متریال مانند چوب، پلاستیک، آلومینیوم وجود دارند که می توان برای شلف های دیواری آشپزخانه انتخاب کرد. هر یک از متریال ها دوام و ظاهر متفاوتی را ارائه می دهند. این شلف ها نه تنها به عنوان قطعه ای تزیینی در آشپزخانه نقش دارند، بلکه با نصب آن ها می توان از مزایای کاربردی آن نیز بهره مند شد.

مزایای شلف دیواری آشپزخانه

سرمایه گذاری در شلف های دیواری آشپزخانه مزایای زیادی دارند. در زیر چند مورد از فواید این قطعات کاربردی آورده شده اند:

افزایش فضا برای ذخیره سازی وسایل

بارزترین مزیت خرید شلف های دیواری این است که می توانید گزینه های ذخیره سازی آشپزخانه خود را افزایش دهید. اگر فضای کافی در آشپزخانه ندارید، شلف های دیواری می توانند در حل مشکل یاری نمایند.

قفسه های آشپزخانه ماهیتی بسیار انعطاف پذیر دارند. می توانید این شلف های دیواری را در هر جایی از دیوار آشپزخانه خود نصب کنید و از وجود آن ها نهایت استفاده را ببرید. فضای ذخیره سازی بیشتر از همواره باعث می گردد که آشپزخانه منظم و کاربردی به نظر برسد.

افزایش زیبایی و جذاب به فضای آشپزخانه

شلف های آشپزخانه حس گرمی را به افراد منتقل نموده و به آن ها یاری می نماید آنچه که لازم دارند را تأمین نمایند. این شلف ها جدا از اینکه طبیعتی گرم و خوشایند دارند، از نظر زیبایی شناسی نیز بسیار جذاب و زیبا هستند.

آشپزخانه بازتر و جادارتر به نظر می رسد

شلف دیواری آشپزخانه همواره باعث می گردد تا محیط آشپزخانه از لحاظ دید، روشن تر، بازتر و جادارتر به نظر برسد. کشوها و کابینت ها فضای زیادی را در آشپزخانه مصرف می نمایند و این شلف های دیواری برخلاف آن ها بسیار جمع و جور و کوچک هستند.

از طرف دیگر شلف های دیواری آشپزخانه فضای بیشتری را در کل آشپزخانه ایجاد می نمایند. این قفسه ها همچنین اجازه می دهند تا نور به داخل آن تابیده گردد و در نتیجه آشپزخانه روشن تر به نظر برسد.

تجمع کمتر گرد و غبار و آلودگی

یکی از عظیم ترین فواید نصب شلف دیواری آشپزخانه این است که گرد و غبار و آلودگی کمتری ایجاد می گردد. گرد و غبار در قفسه ظاهر می گردد، با این وجود می توان آن را به راحتی با یک دستمال پاک کرد.

برعکس، تمیز کردن کشوها به صورت روزانه و رسیدگی به گرد و غبار و آلودگی هایی که به مرور در آن ها جمع شده اند، سخت است! اینجا است که نصب شلف های دیواری آشپزخانه می توانند نجات بخش باشند.

سازماندهی و دسترسی آسان به وسایل

یکی دیگر از مزایای مهم شلف های آشپزخانه، نصب راحت آن ها است. این قفسه ها نه تنها به راحتی نصب می شوند، بلکه به راحتی قابل تنظیم نیز هستند. از این رو، با نصب آن ها می توان آشپزخانه را به خوبی مدیریت کرد.

معایب شلف دیواری آشپزخانه

بعضی از مردم نسبت به شلف های آشپزخانه دلهره دارند زیرا بعضی از اقلام مورد احتیاج برای پخت و پز و پذیرایی وجود دارند که ممکن است از روی شلف به پایین پرت شوند! بسیار پیش آمده است که وسایل از روی شلف به زمین افتاده اند و آسیب های بلقوه ایجاد نموده اند. برای این مورد هیچ کاری نمی توان کرد، تنها باید در زمان استفاده از وسایل حواس خود را جمع کرد یا ارتفاع شلف را در ترازی نصب کرد که از دسترس بچه ها به دور باشد.

نگرانی دیگر این است که ممکن است ظروف و وسایل به دلیل مجاورت در فضای باز، گرد و غبار گرفته یا با چربی پوشانده شوند. اگرچه ممکن است مجبور شوید وسایل را قبل از سرو بشویید یا پاک کنید، اما استفاده مکرر از آن ها باعث جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی می گردد. پس سعی کنید وسایلی را روی شلف بگذارید که به طور مکرر از آن ها استفاده می کنید.

انتخاب نوع متریال شلف دیواری آشپزخانه

انواع مواد به کار رفته در شلف های دیواری آشپزخانه به توضیح زیر هستند:

  • قفسه های چوبی حتی در انواع مختلف (از نظر جنس چوب) فوق العاده محکم هستند. چوب های سخت تر در برابر خراش مقاوم هستند، اما چوب های نرم تری که به راحتی تعمیر می شوند نیز به همان اندازه مقاوم هستند.
  • شلف های فلزی برای محیط های مرطوب بسیار مناسب هستند زیرا در برابر رشد قارچ مقاوم بوده و همچنین از نظر قیمتی مقرون به صرفه تر هستند.
  • شلف های شیشه ای سنگین و البته قابل شکستن هستند، اما زیبایی و جذابیت بی مانندی را به فضای آشپزخانه اضافه می نمایند.

سخن آخر

شلف دیواری آشپزخانه یکی از کاربردی ترین و متنوع ترین قطعات است که امروزه دنیایی از تفاوت را ایجاد نموده است. تصور نمی کنید که سطوح مسطح و افقی بتوانند خیلی کارها را انجام دهند، اما این شلف ها قادر به انجام هر نوع کاری هستند. قفسه ها نه تنها به شما مکانی برای نگهداری وسایل را می دهند، بلکه می توانند به دکوراسیون داخلی نیز زیبایی ببخشند و جذابیت ان را دوچندان نمایند.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 883

به "شلف دیواری آشپزخانه چگونه تمام مسائل در چیدمان را حل می نماید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلف دیواری آشپزخانه چگونه تمام مسائل در چیدمان را حل می نماید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید