طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی

به گزارش مجله خزرکوه، در مجموعه غذای ملل، با دستور پخت یکی از غذاهای دنیا به آن کشور سفر می کنیم. امروز با طرز تهیه غذای مشهور پوتین، به کانادا در شمال آمریکای شمالی سفر خواهیم کرد.

طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی

خبرنگارانقصد دارد هر روز با انتشار یک دستور پخت از دنیا متنوع غذاهای بین المللی، شما را راهی سفری به سراسر قاره ها کند. امروز قرار است به کبک در کانادا سفر کنیم و غذای لذیذ و مشهور پوتین (poutine) را بپزیم، غذایی متشکل از سیب زمینی های غرق شده در سس گوشت و پنیر که یکی از محبوب ترین غذاهای کانادایی به شمار می آید. شما می توانید بدون ترک کردن آشپزخانه تان، از مزه کردن بخشی از مقصد موردعلاقه خود در دنیا، لذت ببرید.

پوتین چیست؟

پوتین، یکی از معروف ترین غذاهای کانادایی با طرز تهیه ای ساده است. این غذای خیابانی، در سال 1950 در کبک به دنیا آمد و در واقع غذایی فرانسوی کانادایی به شمار می آید. سیب زمینی سرخ شده به همراه پنیر و سس عصاره گوشت از مواد تشکیل دهنده اصلی این غذا هستند.

یک پوتین کلاسیک، معمولا از سس بسته ای سنت هوبرت (St Hubert) و ورقه های پنیر تازه چدار تشکیل می گردد که در سوپرمارکت های کبک در دسترس هستند. شما بعلاوه می توانید از سس آماده آب مرغ و پنیر موتزارلای رنده شده بهره ببرید.

پوتین، غذای اصلی در مجتمع های اسکی، غذاخوری های غیررسمی و دکه های چیپس فروشی و بعلاوه برگرفروشی ها و رستوران های فست فود است و گاهی در کنار ماهی سرخ شده نیز سرو می گردد.

مواد لازم

برای 4 نفر

برای سس غلیظ گوشت مرغ

  • 2 لیوان آب مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • 2 قاشق غذاخوری آرد ساده

برای سیب زمینی سرخ نموده

  • 5 عدد سیب زمینی پوست کنده و خلالی خردشده
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
  • 400 گرم پنیر چدار

دستور پخت

1. برای آماده کردن سس، کره را در یک شیرجوش آب کنید و سپس آرد را به آن بیفزایید و هم بزنید تا به صورت یک خمیر زردرنگ دربیاید.

2. آب مرغ را آهسته به آن اضافه کنید و هم بزنید تا هیچ گلوله ای در سس باقی نماند.

3. آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا حجم آب مرغ به یک سوم مقدار اولیه کاهش یابد. سس را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

4. در حین جوشیدن سس، سیب زمینی ها را با آب سرد آبکش نموده و کاملا خشک کنید.

5. سیب زمینی ها را در روغن سرخ کنید تا به رنگ طلایی قهوه ای دربیایند. برای برشته کردن سیب زمینی های خلالی از فر نیز می توانید بهره ببرید.

6. پس از آماده شدن سیب زمینی های برشته، آن ها را در یک کاسه کم عمق بریزید و روی آن را با پنیر چدار یا هر پنیر دلخواه دیگر بپوشانید و سپس سس را به آن اضافه کنید. پوتین را در همان لحظه سرو کنید.

ویدیو

دانلود ویدیو 720p | 360p

سفر به کانادا با طعم پوتین

چنگال خود را داخل دسته ای از سیب زمینی های سرخ شده فرو کنید تا انبوهی از نشاسته آغشته به سس غلیظ گوشت و پنیر آب شده به دست بیاورید. پوتین، یک غذای باشکوه نیست، اما برترین میان وعده پس از گذراندن یک روز طولانی است.

فرقی نمی کند پوتین را کی یا کجا نوش جان می کنید؛ پس از حاضرشدن پوتین، چند دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا پنیر آغاز به آب شدن کند و در سس غلیظ گوشت غرق گردد. خیلی هم منتظر نمانید، زیرا سیب زمینی ها کم کم سرد می شوند و وا می فرایند. شما دقیقا به یک ترکیب ایدئال از سیب زمینی برشته، پنیر نرم و سس پرملات و لذیذ احتیاج دارید.

آیا تا به امروز پیروز شده اید غذاهای بین المللی ارائه شده در مجموعه 50 غذای خوشمزه دنیا را طبخ کنید؟ در بخش نظرات همین مقاله از تجربیات خود برای ما و دیگر خوانندگان خبرنگاران بنویسید یا از غذاهای خود عکس بگیرید و با تگ کردن خبرنگاران در اینستاگرام (@)، تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1537

به "طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید