فناوری جدید آمریکا در محدودسازی موشک های دوش پرتاب

به گزارش مجله خزرکوه، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا فناوری را طراحی نموده که طبق آن استفاده از موشک های ضد هوایی دوش پرتابی که از دست آمریکا خارج می شوند محدود می گردد.

فناوری جدید آمریکا در محدودسازی موشک های دوش پرتاب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای محدود کردن استفاده از موشک های ضد هوایی دوش پرتاب که از دست آمریکا خارج می شوند، فناوری طراحی نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، طبق گفته بعضی از کارشناسان، این اقدام می تواند مقام های آمریکایی را نسبت به افزایش ایمنی در ارسال بیشتر سلاح های قدرتمند به همپیمانانش در دنیا متقاعد کند.

جوس وتزلس، یک محقق هلندی روز شنبه در یک کنفرانس امنیت سایبری در شهر لایپزیگ آلمان گفت، این فناوری جدید برای استفاده از موشک های ضد هوایی دوش پرتاب به نام MANPADS در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: وبسایت افشاگری ویکی لیکس، در سال 2017، اسنادی از سازمان سیا را منتشر کرد که در آنها طراحی این سیستم مطرح شده بود اما تا به امروز توجه اندکی از مردم را به خود جلب نموده است.

وتزلس ادامه داد، سازمان سیا به یک راهکار هوشمندانه ای از کنترل تسلیحات دست یافته که استفاده از موشک ها را به یک زمان و مکان خاص محدود می نماید. این فناوری که به عنوان حصار جغرافیایی از آن یاد می گردد، استفاده از دستگاه های موشک انداز را در خارج از یک منطقه جغرافیایی خاص، محدود می نماید.

براساس این گزارش، تکنولوژی از کار انداختن سلاح ها در خارج از یک میدان جنگ می تواند یک ویژگی جذاب باشد. موشک های قابل حمل آمریکا که در اختیار بعضی از هم پیمانانش قرار می گیرد می تواند به پیروزی در جنگ ها یاری کند اما این موشک ها اغلب مفقود، فروخته و یا به افراط گرایان منتقل می شوند.

به عنوان مثال آمریکا به منظور یاری به شورشیان مجاهد افغانستان برای مقابله با نیروهای شوروی، موشک اندازهای دوش پرتاب استینگر را در اختیار این شورشیان قرار داد اما مقامات آمریکایی در سال های بعد از جنگ، میلیاردها دلار را برای پاکسازی موشک ها از این کشور و دیگر مناطق مورد مناقشه در سراسر دنیا صرف کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 224

به "فناوری جدید آمریکا در محدودسازی موشک های دوش پرتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید آمریکا در محدودسازی موشک های دوش پرتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید