مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان و پژو 508

به گزارش مجله خزرکوه، عرصه سدان ها عرصه رقابت های فشرده است؛ حتی اگر این سدان ها نزدیک تر به کلاس گران قیمت باشند. به همین نسبت وقتی که از اپل اینسیگنیا صحبت می کنیم، باید انتظار داشته باشیم که سیاهه ای از رقبای قدرتمند هم در میدان حضور داشته باشند. این خودرو را در بازار ایران چه گونه در مقابل برندهایی چون رنو تلیسمان، پژو 508 باید ارزیابی کرد. در ادامه قصد داریم به مقایسه اپل اینسیگنیا با همتایان خود، یعنی رنو تلیسمان و پژو 508 بپردازیم.

مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان و پژو 508

مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان

رنو تلیسمان یک سدان دوست داشتنی و شیک از برند رنو است. البته قیمت آن به پای قیمت بالای اپل اینسیگنیا نمی رسد و این نکته اولین تفاوت این دو خودرو محسوب می گردد.

دومین تفاوت عظیم در معدود بودن خودروی وارداتیِ اپل است و در فراوانی بیش تر تلیسمان. همین امر باعث می گردد بعضی به سمت انتخاب تلیسمان بروند تا دردسرهای تأمین قطعات و خریدوفروش را کم تر داشته باشند.

با مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان متوجه می شویم که پیشرانه اپل اینسیگنیا 2000 سی سی است که در مقایسه با پیشرانه 1600 سی سی تلیسمان قابل توجه تر است؛ هرچند که موتور هر دو خودرو از سیستم توربوشارژر استفاده می نمایند. به این ترتیب، قدرت فراوریشده اپل اینسیگنیا رجحان معناداری نسبت به تلیسمان دارد؛ 260 در مقابل 190. سرعت ایجادشده توسط اینسیگنیا نیز بیش تر بوده است، هرچند دو خودرو در شتاب تفاوت چندانی با هم ندارند. مصرف سوخت اپل اینسیگنیا بیش تر از تلیسمان است.

با برسی و مقایسه اپل اینسیگنیا با تلیسمان در حوزه طراحی با آن که پای سلیقه هم به نوعی در میان است، گروهی از کارشناسان طراحی تلیسمان را خاص تر و چشم نوازتر و شیک تر می دانند. به رغم امکاناتی چون رادارهای جلو و سامانه نقطه کور و کنترل فرمان صوتی در مدل فراوریی شرکت اپل، درنهایت باید گفت که تلیسمان از آپشن های بیش تری برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقایسه رنو تلیسمان با رقبا را نیز مطالعه کنید.

مقایسه اپل اینسیگنیا با پژو 508

در مقایسه اپل اینسیگنیا با پژوه 508 نیز باید به قیمت ها توجه خاصی داشته باشیم، چون مبلغ پرداختی برای پژو 508 نصف قیمت پرداختی درمورد اپل اینسیگنیا خواهد بود. پژو از آن جا که با ایران خودرو گره خورده است، از شرایط خریدوفروش و تأمین قطعات و خدمات پس از فروش بهتری برخوردار است.

بد نیست بدانید که پژو 508 در سال 2011 به عنوان خودروی سال در حوزه سدان های متوسط انتخاب شد و این افتخار به دلیل جادار بودن و تجهیزات کامل و کیفیت بالا و میزان مصرف سوخت به این خودرو رسیده است.

از نظر فنی قطعاً کارکرد اپل اینسیگنیا بهتر خواهد بود، زیرا قادر است 260 اسب بخار در مقابل 163 اسب بخار پژو 508، قدرت فراوری کند. شتاب دو خودرو البته در حد یک ثانیه تفاوت دارد و نهایت سرعت ایجادشده توسط پژو 508 کم تر است.

در مقابل، از نظر مصرف سوخت، شرایط نسخه پژو بهتر است؛ 6.9 لیتر در مقابل 8.3 لیتر. در بحث آپشن ها نیز پژو 508 گزینه های بیش تری دارد. البته در حالت عمومی گزینه های بیش تر در این زمینه نمی تواند دال بر رجحان یک خودرو باشد، ولی به هرحال برای مشتریانی که علاقه مند به این آپشن ها هستند، شاید ویژگی بارزی محسوب گردد.

با مقایسه اپل اینسیگنیا با پژو 508 از نظر طراحی ظاهری همه چیز منوط است به سلیقه مصرف نماینده، چون دو خودرو در یک سطح هستند، از طراحی قابل قبول برخوردارند و رجحان خاصی نسبت به هم ندارند.

درباره اپل اینسیگنیا بیشتر بخوانید:

  • معرفی اپل اینسیگنیا و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با اپل اینسیگنی
منبع: دیوار
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 687

به "مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان و پژو 508" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان و پژو 508" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اپل اینسیگنیا با رنو تلیسمان و پژو 508"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید