نسخه دولت برای خروج بخش مسکن از بن بست

به گزارش مجله خزرکوه، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بالای مسکن و سهم 30 درصدی آن در اقتصاد کشور گفت: این که بخواهیم به دلیل شیوع ویروس کرونا، کار ها را متوقف کنیم صحیح نیست.

نسخه دولت برای خروج بخش مسکن از بن بست

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران محمود محمودزاده با یادآوری این که مسکن حدود 30 درصد اقتصاد کشور است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این بخش در اقتصاد و ارتباط با صنایع مختلف و همچنین اشتغالزایی بالای آن باید در همه شرایط از جمله در شرایط کنونی ضرورت مقابله با شیوع کرونا ویروس برنامه ریزی های لازم برای تداوم فعالیت ها در بخش مسکن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در این راستا پروتکل بهداشتی برای فعالیت های ساختمانی در زمان مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده و 19 فروردین برای ستاد ملی بمارزه با کرونا ارسال خواهد شد.

وی اضافه نمود: باید هم زمان بار عایت اصول بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس، بتوانیم فعالیت های ساختمانی که نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد را دنبال کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروتکل با استفاده نظرات کارشناسان به خصوص در بخش ایمنی و بهداشت تنظیم شده که امیدواریم هرچه سریع تر تصویب گردد.

محمودزاده با بیان این که در این صورت می توانیم فعالیت های ساختمانی را به صورت رسمی از هر زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، شروع کنیم، توضیح داد: کلیات پروتکل بهداشتی فعالیت های ساختمانی به این مفهوم است با توجه به رعایت مسائل بهداشتی، برنامه ریزی برای اجرا اجرا شده است. به این ترتیب که قبل از ورود هر گونه اقلام و مصالح ساختمانی به کارگاه ها ضدعفونی انجام گردد. همچنین تمام قسمت هایی که قرار کار انجام گردد بایستی ضدعفونی گردد.

وی اعلام کرد: ضمن اینکه تمام پرسنل با استفاده از تجهیزات بهداشتی مانند ماسک، نقاب، دستکش و... فعالیت های ساختمانی کار نمایند. قبل از ویروس کرونا، زنجیره کاری در سیستم ساختمان متفاوت بود الان پیشنهاد جدید داده ایم تا این زنجیره اجرای پروژه های ساختمانی با رعایت فاصله اجتماعی اجرایی گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: با توجه به اهمیت بالای مسکن در اقتصاد و صنایع مختلف باید هر دو موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا و تداوم فعالیت های ساختمانی را داشته باشیم.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که پروتکل ذکر شده چقدر می تواند عقب ماندگی ساخت و ساز ها به دلیل مقابله با شیوع کرونا را جبران کند، گفت: به نظرم با توجه به این که الان فصل خوبی است و تعداد ساعاتی که روشنایی هوا را داریم و دمای هوا هم اجازه می دهد بیشتر جا های کشور با تعداد شیفت های کاری می توانیم عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

وی اضافه نمود: در عین حال باید به این نکته مهم توجه گردد که هر شرایطی که به وجود می آید بر اساس آن برنامه ریزی های مختص خودش را داشته باشیم. این که بخواهیم کار ها را متوقف و تعطیل کنیم طبیعتا صحیح نیست و این که بخواهیم بدون رعایت مسائل بهداشتی کار ها را انجام دهیم نیز صحیح نیست.

وی تاکید نمود: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی و با اولویت سلامت کارگران و کارکنان بتوانیم فعالیت های مالی را انجام دهیم. باید این مسئله را نیز در نظر داشت که تعیین نیست این شرایط تا چه زمانی وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان با یادآوری این که مسکن حدود 30 درصد اقتصاد کشور است، گفت: بخش مسکن به دلیل ارتباط با صنایع مختلف نقش انکارناپذیری در موضوعات مالی دارد. از سوی دیگر با توجه به شعار سال جاری و فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر بخواهیم جهش فراوری را محقق کنیم قطعا یکی از بخش های اساسی تاثیر گذار مسکن است.

محمودزاده توضیح داد: با توجه به میزان مصرف مصالح ساختمانی، خدمات مهندسی، خدمات مختلف حوزه مسکن، درآمدزایی برای شهرداری ها، حدود 150 رشته شغلی مستقیم مرتبط و... باید با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم ساخت وساز ها را پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 366

به "نسخه دولت برای خروج بخش مسکن از بن بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه دولت برای خروج بخش مسکن از بن بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید